Bu çalışma, çift yakıtlı bir dizel motorda ikincil yakıt olarak etil asetat kullanımının motor performansı ve egzoz emisyonları üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Deneyler, çeşitli yükler (%0, %25, %50, %75 ve %100) altında sabit 1800 d/d motor hızında çalışan bir dizel motor kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Standart dizel yakıt enjeksiyon sistemine ek olarak, etil asetat emme manifolduna 1 ms, 2 ms ve 3 ms'lik değişen enjeksiyon süreleriyle enjekte edilmiştir. Ölçülen parametreler arasında tork, özgül yakıt tüketimi (ÖYT), toplam enerji tüketimi (Etotal), egzoz sıcaklığı ve CO, HC, CO2, O2, NOx, Lambda, is ve emisyon ölçümleri yer almaktadır.
Tam yükteki test sonuçları, %100 dizel yakıtla yapılan temel ölçümlerle karşılaştırıldığında önemli değişiklikler ortaya koymuştur. Özellikle, 1 ms etil asetat enjeksiyonuyla, HC emisyonları %42,86, NOx emisyonları %1,88 ve duman emisyonları %72,45 oranında azalmıştır. 2 ms etil asetat enjeksiyonuyla, fren özgül yakıt tüketimi (ÖYT) %1,28 ve CO emisyonları %51,64 oranında azalmıştır. 3 ms etil asetat enjeksiyonuyla, toplam enerji tüketimi (Etotal) %12,67 oranında azalmıştır ve belirtilen ortalama efektif basınç (IMEP) %2,89 oranında artmıştır.
Bu bulgular, etil asetatın çift yakıtlı bir dizel motorda ikincil yakıt olarak kullanıldığında yanma verimliliğini önemli ölçüde artırabileceğini ve özellikle tam yük koşulları altında zararlı emisyonları azaltabileceğini göstermektedir. Çalışma, etil asetatın çift yakıtlı dizel motorlara dahil edilmesinin potansiyel faydalarına ilişkin değerli sonuçlar sunarak, bu yaklaşımın daha temiz ve daha verimli dizel motor çalışmasına yol açabileceğini ileri sürmektedir. Enjeksiyon stratejilerinin optimize edilmesi ve etil asetatın ikincil yakıt olarak kullanılmasının uzun vadeli etkilerinin araştırılması için daha fazla araştırma yapılması önerilmektedir.
This study investigates the effects of using ethyl acetate as a secondary fuel on the performance and exhaust emissions of a dual-fuel diesel engine. Experiments were conducted using a diesel engine operating at a constant speed of 1800 RPM under various loads (0%, 25%, 50%, 75%, and 100%). In addition to the standard diesel fuel injection system, ethyl acetate was injected into the intake manifold with varying injection durations of 1 ms, 2 ms, and 3 ms. Measured parameters included torque, specific fuel consumption (SFC), total energy consumption (Etotal), exhaust temperature, and emissions of CO, HC, CO2, O2, NOx, Lambda, IS, and others.
The test results at full load showed significant changes compared to the baseline measurements with 100% diesel fuel. Specifically, with 1 ms ethyl acetate injection, HC emissions decreased by 42.86%, NOx emissions decreased by 1.88%, and smoke emissions decreased by 72.45%. With 2 ms ethyl acetate injection, brake-specific fuel consumption (SFC) decreased by 1.28% and CO emissions decreased by 51.64%. With 3 ms ethyl acetate injection, total energy consumption (Etotal) decreased by 12.67% and the indicated mean effective pressure (IMEP) increased by 2.89%.
These findings indicate that the use of ethyl acetate as a secondary fuel in a dual-fuel diesel engine can significantly improve combustion efficiency and reduce harmful emissions, especially under full load conditions. The study provides valuable insights into the potential benefits of incorporating ethyl acetate into dual-fuel diesel engines, suggesting that this approach could lead to cleaner and more efficient diesel engine operation. Further research is recommended to optimize injection strategies and investigate the long-term effects of using ethyl acetate as a secondary fuel
• Dual fuel diesel • Ethyl acetate • Performance • Emissions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Enerji Üretimi, Dönüşüm ve Depolama (Kimyasal ve Elektiksel hariç), Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 2 |