BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri

Yıl 2008, Sayı: 1, 102 - 119, 01.03.2008

Öz

Turizm işletmeciliği öğretmenlik programları öğretmen yetiştirme görevlerine ek olarak sektörde de istihdam olanağı sağladıklarından Türkiye’deki turizm eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Özellikle son yıllarda, bu programlardan mezun olanların atama sorunları yoğun bir şekilde sektörde istihdam edilmelerini gündeme getirmiştir. Turizm sektöründe yabancı dil bilmenin önemi düşünüldüğünde söz konusu programların uygulamakta olduğu yabancı dil eğitim modelini gözden geçirmek gerekmektedir. Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinin turizm işletmeciliği öğretmenliği lisans programlarında uygulanan yabancı dil eğitimindeki sorunları tespit edip çözüm önerileri getirmek amaçlanmaktadır. Bu amaçla, bir anket geliştirilip söz konusu programlarda okumakta olan öğrencilere ve görevli akademisyenlere uygulanmış ve elde edilen verilere göre çeşitli öneriler geliştirilmiştir

Kaynakça

  • ARIKAN, Rauf (1998), Ticaret ve Turizm Eğitiminin Türk Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, Sayfa: 1- 10.
  • AVCIKURT, C.ve KARAMAN, S. (2002), Lisans Eğitimi Veren Turizm Okullarının Ders Programlarının Karşılaştırması, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 53- 66.
  • AYDOS, H. (1992), Türkiye’de Turizm Sektörüne işgücü Yetiştirilmesi Buna yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Ara- lık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını:175-178.
  • ÇETİN, Şule (2002), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Mezunlarının İstihdam Sorunları, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 485-493.
  • DEMİRKOL, Şehnaz (2002), Turizm Alanındaki Lisansüstü Programların Analizi ve Sektörel Uyumlaştırmaya Yönelik Görüşler, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Anka- ra, 87-98.
  • DEMİRKOL, S. ve PELİT, E. (2002), Türkiye'deki Turizm Eğitimi Sistemi ve Avrupa Birliği Sürecinde Olası Gelişmeler, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi Sayı: 2
  • ERGÜR, D.O. VE SARAÇBAŞI, T. (2004), İngilizce hazırlık programı ihtiyaç analizi çalışması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri Cilt IV Sayfa 2571-2584.
  • GÜRDAL, Mehmet (2002), Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma - Eğitimin Kalitesi – Staj - İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 391-400.
  • KUSLUVAN, S. ve KUSLUVAN, Z. (2000) Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry inTurkey, Tourism Management (21), 251-269.
  • LESLIE, D. ve RUSSELL, H. (2006), The Importance of Foreign Language Skills in the Tourism Sector: A Comparative Study of Student Perceptions in the
  • MAGRATH, A.J. (1986), When Marketing Service, 4P’s Are not Enough, Bussiness Horizons, May-June 44-50.
  • MEB (2006), Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Meslekî ve Teknik Orta Öğretim Kurum- ları Yönetmeliği, (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/46.html) 20.12.2006.
  • ÖSYS (2006), ÖSYS 2006 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu
  • SEVGİ, Ahmet (1992), Turizm Eğitimi, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Aralık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını: 19- 47.
  • STUFFLEBEAM, D., D. MCCORMICK, R. BRINKERHOFF, ve C. NELSON. (1985), Conducting Educational Needs Assessment. Hingham, M.A: Klewer-Nijhoff Publishing.
  • TİMUR, Alp (1992), Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçları, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Aralık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını:47-53.
  • TOSUN, Cevat (1999), An Analysis of Contributions of International Inbound Tourism to the Turkish Economy, Tourism Economics, 5 (3): 217-250.
  • ÜNLÜÖNEN, Kurban (2000), Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğren- ci Beklentileri Ve Algılamaları Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) 218-238.
  • ÜNLÜÖNEN, Kurban (2004), Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğren- ci Beklentileri ve Algılamaları Açısından Karşılaştırılması (1998-1999 ve 2003- 2004 Öğretim Yılları), Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1

FOREIGN LANGUAGE EDUCATION IN THE TOURISM MANAGEMENT TEACHER PROGRAMS: A RESEARCH ON EVALUATIONS OF STUDENTS AND ACADEMICIANS

Yıl 2008, Sayı: 1, 102 - 119, 01.03.2008

Öz

Because of providing employment opportunity in the sector besides the mission of educating teachers, tourism management teacher programs have an important place in tourism education system of Turkey. Designation problem of graduates of these programs brought the issue of employment in the sector more intensively in to the agenda. Considering the importance of foreign language skills for the tourism sector, it is necessary to revise the foreign language-teaching model of aforementioned programs. In this research, it is aimed to identify problems of the foreign language education in the tourism management teacher programs of the Faculty of Commerce and Tourism Education at Gazi University and bring suggestions. For this purpose, a questionnaire has been developed and applied to the students attending and academicians working in these programs and according to the evaluations of data, various suggestions have been developed

Kaynakça

  • ARIKAN, Rauf (1998), Ticaret ve Turizm Eğitiminin Türk Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1, Sayfa: 1- 10.
  • AVCIKURT, C.ve KARAMAN, S. (2002), Lisans Eğitimi Veren Turizm Okullarının Ders Programlarının Karşılaştırması, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 53- 66.
  • AYDOS, H. (1992), Türkiye’de Turizm Sektörüne işgücü Yetiştirilmesi Buna yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Ara- lık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını:175-178.
  • ÇETİN, Şule (2002), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Mezunlarının İstihdam Sorunları, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 485-493.
  • DEMİRKOL, Şehnaz (2002), Turizm Alanındaki Lisansüstü Programların Analizi ve Sektörel Uyumlaştırmaya Yönelik Görüşler, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Anka- ra, 87-98.
  • DEMİRKOL, S. ve PELİT, E. (2002), Türkiye'deki Turizm Eğitimi Sistemi ve Avrupa Birliği Sürecinde Olası Gelişmeler, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Egitim Fakültesi Dergisi Sayı: 2
  • ERGÜR, D.O. VE SARAÇBAŞI, T. (2004), İngilizce hazırlık programı ihtiyaç analizi çalışması, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri Cilt IV Sayfa 2571-2584.
  • GÜRDAL, Mehmet (2002), Türkiye’de Mesleki Turizm Eğitiminin Yapısal Analizi, Okullaşma - Eğitimin Kalitesi – Staj - İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri, Turizm Bakanlığı, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Turizm Eğitimi Konferansı Bildirileri 11-13 Aralık 2002 Ankara, 391-400.
  • KUSLUVAN, S. ve KUSLUVAN, Z. (2000) Perceptions and Attitudes of Undergraduate Tourism Students Towards Working in the Tourism Industry inTurkey, Tourism Management (21), 251-269.
  • LESLIE, D. ve RUSSELL, H. (2006), The Importance of Foreign Language Skills in the Tourism Sector: A Comparative Study of Student Perceptions in the
  • MAGRATH, A.J. (1986), When Marketing Service, 4P’s Are not Enough, Bussiness Horizons, May-June 44-50.
  • MEB (2006), Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Meslekî ve Teknik Orta Öğretim Kurum- ları Yönetmeliği, (http://mevzuat.meb.gov.tr/html/46.html) 20.12.2006.
  • ÖSYS (2006), ÖSYS 2006 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu
  • SEVGİ, Ahmet (1992), Turizm Eğitimi, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Aralık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını: 19- 47.
  • STUFFLEBEAM, D., D. MCCORMICK, R. BRINKERHOFF, ve C. NELSON. (1985), Conducting Educational Needs Assessment. Hingham, M.A: Klewer-Nijhoff Publishing.
  • TİMUR, Alp (1992), Türkiye’de Turizm Eğitiminin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuçları, Turizm Eğitimi Konferans – Workshop/ 9-11 Aralık, Ankara: Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayını:47-53.
  • TOSUN, Cevat (1999), An Analysis of Contributions of International Inbound Tourism to the Turkish Economy, Tourism Economics, 5 (3): 217-250.
  • ÜNLÜÖNEN, Kurban (2000), Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğren- ci Beklentileri Ve Algılamaları Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) 218-238.
  • ÜNLÜÖNEN, Kurban (2004), Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğren- ci Beklentileri ve Algılamaları Açısından Karşılaştırılması (1998-1999 ve 2003- 2004 Öğretim Yılları), Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Azize Tunç Hussein Bu kişi benim

Saadet Pınar Temizkan Bu kişi benim

Rahman Temizkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hussein, A. T., Temizkan, S. P., & Temizkan, R. (2008). Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(1), 102-119.
AMA Hussein AT, Temizkan SP, Temizkan R. Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Mart 2008;(1):102-119.
Chicago Hussein, Azize Tunç, Saadet Pınar Temizkan, ve Rahman Temizkan. “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen Ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 1 (Mart 2008): 102-19.
EndNote Hussein AT, Temizkan SP, Temizkan R (01 Mart 2008) Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 1 102–119.
IEEE A. T. Hussein, S. P. Temizkan, ve R. Temizkan, “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 1, ss. 102–119, Mart 2008.
ISNAD Hussein, Azize Tunç vd. “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen Ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (Mart 2008), 102-119.
JAMA Hussein AT, Temizkan SP, Temizkan R. Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;:102–119.
MLA Hussein, Azize Tunç vd. “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen Ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 1, 2008, ss. 102-19.
Vancouver Hussein AT, Temizkan SP, Temizkan R. Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Veren Lisans Programlarında Yabancı Dil Eğitimi: Akademisyen ve Öğrencilerin Değerlendirmeleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(1):102-19.