Turizm işletmeciliği öğretmenlik programları öğretmen yetiştirme görevlerine ek olarak sektörde de istihdam olanağı sağladıklarından Türkiye’deki turizm eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Özellikle son yıllarda, bu programlardan mezun olanların atama sorunları yoğun bir şekilde sektörde istihdam edilmelerini gündeme getirmiştir. Turizm sektöründe yabancı dil bilmenin önemi düşünüldüğünde söz konusu programların uygulamakta olduğu yabancı dil eğitim modelini gözden geçirmek gerekmektedir. Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinin turizm işletmeciliği öğretmenliği lisans programlarında uygulanan yabancı dil eğitimindeki sorunları tespit edip çözüm önerileri getirmek amaçlanmaktadır. Bu amaçla, bir anket geliştirilip söz konusu programlarda okumakta olan öğrencilere ve görevli akademisyenlere uygulanmış ve elde edilen verilere göre çeşitli öneriler geliştirilmiştir
Because of providing employment opportunity in the sector besides the mission of educating teachers, tourism management teacher programs have an important place in tourism education system of Turkey. Designation problem of graduates of these programs brought the issue of employment in the sector more intensively in to the agenda. Considering the importance of foreign language skills for the tourism sector, it is necessary to revise the foreign language-teaching model of aforementioned programs. In this research, it is aimed to identify problems of the foreign language education in the tourism management teacher programs of the Faculty of Commerce and Tourism Education at Gazi University and bring suggestions. For this purpose, a questionnaire has been developed and applied to the students attending and academicians working in these programs and according to the evaluations of data, various suggestions have been developed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 1 |