Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

БİЛİМ САПАСЫН АРТТЫРУДАҒЫ ИНТЕРБЕЛСЕНДİ ӘДİСТЕРДİҢ РӨЛİ

Yıl 2015, Sayı: 17, 169 - 174, 31.12.2015

Öz

Çağdaş asırda küreselleşme ile beraber eğitim sistemine karşı beklentiler yükselmektedir. Önceki “yaşam boyunca besleyecek eğitim” prensibine karşılık “yaşam boyunca bireysel eğitim” prensibi benimsenmektedir. Bu yüzden eğitim sistemi öğrencilerin bireysel çalışmasını teşvik edecek yönde olmalıdır. Bunun için hangi alanda olursa olsun ilgili disiplinde gerekli metotlar kullanılması gereklidir. Öğrenciöğretmen ilişkisi, öğrenci-öğrenci ilişkisini geliştirecek olumlu ortam hazırlanmalıdır. Ancak böyle ortamlarda öğrenci aktif sanatsal faaliyette bulunabilir. Derslerde interaktif yöntemlerin kullanılması eğitim-öğretim sürecinin kalitesini arttırır. Derslerde problematik konuların, tartışmaya açık konuların ele alınması peşinden yüksek sonuçlar getirecektir.

Kaynakça

  • АЙМАУЫТОВ, Ж. (1998), Бес томдық шығармалар жинағы, Психология, 4-т., Алматы.
  • ӘЛIМОВ, А. (2009), Интербелсенді әдістерді жоғары оқу орындарында қолдану, Алматы.
  • ВЕРБИЦКИЙ, А.А. (1991), Активное обучение в высшей школе: контекстный подход, Москва.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

J.q Baltabayeva Bu kişi benim

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Baltabayeva, J. (2015). БİЛİМ САПАСЫН АРТТЫРУДАҒЫ ИНТЕРБЕЛСЕНДİ ӘДİСТЕРДİҢ РӨЛİ. Gazi Türkiyat(17), 169-174.

Açık Erişim Politikası