Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının iş birlikli çalışmayla ilgili tutum ve görüşlerini incelemek ve değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi, nicel ve nitel araştırma yaklaşımlarının bir arada kullanıldığı karma desendir. Araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli; nitel boyutunda ise olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören öğrenciler; örneklemini ise aynı bölümde öğrenim gören 142 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel verileri “İş Birlikli Çalışmaya İlişkin Tutum Ölçeği’yle; nitel verileri ise üç tane açık uçlu sorudan oluşan ve öğretmen adaylarının iş birlikli çalışma süreciyle ilgili düşüncelerini sorgulayan “Öğretmen Adaylarının İş birlikli Çalışma Sürecine İlişkin Düşünceleri Formu”yla elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistiki yöntemler olan frekans, yüzde ve ortalama; nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının iş birlikli çalışma sürecine ilişkin yüksek düzeyde olumlu tutuma sahip olduğu; fakat uygulama öncesi ve anında bazı teknik ve iletişimsel sorunlar yaşadıkları anlaşılmıştır
Türkçe öğretmeni adayları iş birlikli çalışma süreci tutum düşünce
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 9 |
Açık Erişim Politikası