Semiotic method do not tell us anything except that the text does, it provides both critic and reader to approach with a method with specific basics. According to an analysis method which has been developed by A. J. Greimas and Paris Semiotic School, the novel 'Sokaktaki Adam' has been studied in narrative grade, discourse grade and semantic-logical grade. In narrative grade, sections of novel is determined. In discourse grade, characters related with A. J. Greimas's ‚becoming a performer‛ about analysis method has been handled. Temporality part has been examined in the topics which are story time, story's grammatical time, narrative time, deviation times in novel, layout, period, frequency. In the spatiolation part, spaces are examined in associative (stimulun monde sensible) or not (stimulus non associes) and open or close. Semems have been studied in thematic roles and point of view of the novel has been reasoned with rating of mostly used personelending. Finally, semantic logical grade has been resolved with A. J. Greimas's semiotic square
Sign semiotics semiotic analysis Attila İlhan 'Sokaktaki Adam'
Göstergebilimsel yöntem metnin dışında bir şey söylemez, okuyucunun ya da eleştirmenin belli temelleri olan bir yöntemle metne yaklaşmasını sağlar. A. J. Greimas ve Paris Göstergebilim Okulu tarafından bir yöntem olarak geliştirilen çözümleme yöntemine göre ‚Sokaktaki Adam‛ romanı anlatı düzeyi, söylem düzeyi ve anlamsal-mantıksal düzey olmak üzere üç aşamada incelenmiştir. Anlatı düzeyinde romanın kesitleri belirlenmiştir. Söylem düzeyinde, A. J. Greimas’ın ‘oyunculaşma’ ile ilgili çözümleme yöntemine göre kişiler ele alınmış ve zamansallaşma bölümünde, hikâye zamanı, hikâyenin dilbilgisel zamanı, anlatı zamanı, romandaki zaman sapmaları ‘düzen, süre, sıklık’ başlıkları altında incelenmiştir. Uzamsallaşma bölümünde mekânlar açık, kapalı olmalarına göre ve çağrışımlı (stimulus monde sensible), çağrışımsız (stimulus non associes) olmalarına göre incelenmiştir. İzleksel rollerde semem’ler ele alınmış, romanın bakış açısı en fazla kullanılan şahsın yüzdesi belirlenerek sonuca varılmıştır. Anlamsal mantıksal düzey ise A. J. Greimas’ın göstergebilimsel dörtgeniyle çözümleniştir
Gösterge göstergebilim göstergebilimsel çözümleme yöntemi Attila İlhan 'Sokaktaki Adam'
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 13 |
Açık Erişim Politikası