Otomobiller tüketicinin ilgisini çekebilecek birçok özelliği bünyesinde barındıran bir ürün olarak karşımıza çıkmaktadır. İkinci el otomobil fiyatlarını etkileyen faktörlerin tespitini amaçlayan bu çalışma, web sitelerinde yer alan ikinci el otomobil ilanlarından elde edilen yatay kesit verilerine dayanmaktadır. Bu amaçla otomobilin özelliklerini yansıtan marka ve model, yaş, yakıt türü, vites, kilometre, renk, motor hacmi, motorgücü, güvenlik özellikleri, iç donanım özellikleri, dış donanım özellikleri gibi faktörlerin otomobilin fiyatı üzerindeki olası etkileri araştırılmıştır.
Automobiles emerges as a product comprised of a number of features that are of
interest to consumers. In this study, is to determine the factors affecting second-hand
automobile prices, data set is based on cross-sectional data obtained from the secondhand
automobile advertisements in web sites. To this aim, possible effects on
automobile’s price are investigated factors such as brand and model, age, fuel type,
gear, kilometer, colour, engine capacity, engine power, safety features, interior
equipment features, exterior equipment features and etc. that reflects the automobile’s
characteristics.
Diğer ID | JA62YA36VM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 |