The concept of “green” is nowadays commonly used to state “environmental friendly”
approaches in different fields due to increased level of environmental awareness and
concerns. This approach, if placed in consumption habits, is conceptualized as “green
consumption” or “green consumerism”, which is considered to be inevitable for
sustainability. In order to orient consumers towards green products, it is first necessary
to generate knowledge and awareness on the environmental friendly features of green
products. Green labels (eco-labels) are considered to be important tools supporting this
objective. This study is conducted to outline young consumers’ levels of perceived
environmental knowledge and eco-label adoption as well as their attitudes and intention
towards eco-labels. A survey is conducted with 328 students (bachelor and master degree
students), in order to analyze the young consumers’ eco-label perceptions. The findings
are presenting important implications for fostering the use of eco-labels to promote green
consumption and green consumerism.
green consumption green consumerism eco-labels green labeling
Günümüzde, çevresel farkındalıkların ve kaygıların artması ile sıkça duymaya başladığımız bir kavram olan “yeşil”, pek çok farklı alanda “çevre dostu” yaklaşımını ifade etmek için kullanılmaktadır. “Yeşil tüketim” veya “yeşil tüketicilik” de bu yaklaşımın tüketim alışkanlıklarına dönüşmesi fikrini yansıtan ve sürdürülebilirlik için kaçınılmaz bir gereklilik olarak belirtilen kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Tüketicilerin yeşil ürünlere yönelmesinin sağlanması için öncelikle ürünlerin çevre dostu yönleri hakkında bilgi ve farkındalık yaratılması gerekmektedir. Yeşil etiketler (eko-etiket) bu amaç doğrultusunda kullanılan önemli araçlar olarak gösterilmektedir. Bu çalışma, Türkiye’deki genç tüketicilerin algılanan çevresel bilgi düzeyleri, eko-etiketleri benimseme düzeyleri ve eko-etiketlere karşı tutum ve eğilimlerini ve bunlar arası etkileşimleri ortaya çıkarmak amacıyla düzenlenmiştir. Genç tüketici grubundan 328 öğrenci üzerinde yapılan yüz yüze anket çalışmasının bulguları, yeşil tüketim ve yeşil tüketicilik kavramlarının yaygınlaştırılması ve benimsenmesi için eko-etiketlerin daha etkin bir araç olarak kullanılmasına ışık tutacak yorumlar ortaya koymaktadır.
Diğer ID | JA35JB49KS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2 |