The main purpose of this study is to identify the relationship between
emotional labor and organizational citizenship behavior. The study consists of three
parts, in the first part, the conceptual framework of emotional labor were covered. In
the second part, the concept of organizational citizenship behavior were investigated.
In the third part of the study, in order to reveal the relationship between teachers'
emotional labor and organizational citizenship behavior were included in the research
conducted. Research in the province of Tokat Provincial National Education
Directorate depending on the total of 598 teachers working in schools participated.
The data obtained by the survey method were assessed through conforming to the
statistical analysis of the variables by using Gazi University licensed program IBM
SPSS 20. According to the results, there is a positive significant relationship between
teachers' emotional labor and organizational citizenship behaviors. In addition, the
relationship between the sub-dimensions of emotional labor superficial acting and
organizational citizenship behavior is less than deep acting and genuine acting
dimensions. At the same time, organizational citizenship behavior and emotional labor
of the teachers gender, age, marital status, according to tenure of office is a significant
difference between the groups, whereas the differentiation between groups by
education level not seen.
Emotional Labor Organizational Citizenship Behavior Teacher Tokat Province
Bu çalışmanın temel amacı, duygusal emek ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Üç ana bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde duygusal emeğin kavramsal çerçevesi ele alınmıştır. İkinci bölümde örgütsel vatandaşlık davranışı kavramı incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, öğretmenlerin duygusal emek davranışları ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmaya; Tokat il merkezinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda çalışan toplam 598 öğretmen katılmıştır. Anket yöntemi ile elde edilen veriler, Gazi Üniversitesi Lisanslı IBM SPSS 20 programı kullanılarak, değişkenlerin özelliğine uygun istatistiksel analizler aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca duygusal emeğin alt boyutlarından yüzeysel davranış ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında derinden davranış ve samimi davranış boyutlarına nazaran daha düşük bir ilişki bulunmaktadır. Bununla birlikte, örgütsel vatandaşlık davranışı ve duygusal emeğin öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum ve hizmet süresine göre gruplar arasında anlamlı bir farklılaşma olduğu görülürken, eğitim durumuna göre gruplar arası farklılaşma görülmemektedir.
Duygusal Emek Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Öğretmen Tokat İli
Diğer ID | JA32AM34ZS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 3 |