BibTex RIS Kaynak Göster

RELATIONSHIP BETWEEN THE PSYCHIC DISTANCE AND PRODUCT STRATEGIES IN INTERNATIONAL MARKETING

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 28, 01.06.2012

Öz

By the ongoing economic integration around the world and economies of the
countries becoming more dependent to each other, businesses have become even
more eager to the opportunities in other country markets. In the internationalization
of the businesses and identifying the marketing strategies that will implement in
other country markets, psychic distance emerge as an important concept. In this
study, it is aiming to reveal the relationship between the psychic distance and
product strategies. For that purpose some hypothesis are developed and tested.
Survey method was used for collecting data. The data was obtained from Turkish
exporting firms in the area of sugary and chocolate products. The surveys were
responded completely by 164 firm owners/managers. Consequently, it was
determined that psychic distance has an influence on product strategies. It is
believed that, the study provides important contributions to the literature through
handling the relationship between the psychic distance and product strategies of the
Turkish case.

ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 1, 1 - 28, 01.06.2012

Öz

Dünya genelinde süregelen ekonomik bütünleşme ve ülke ekonomilerinin her geçen gün birbirlerine daha bağımlı hale gelmesiyle, işletmeler diğer ülke pazarlarında bulunan fırsatlara ulaşma konusunda daha da istekli hale gelmeye başlamışlardır. İşletmelerin uluslararasılaşmasında ve diğer ülke pazarlarında uygulayacakları pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde psikolojik mesafe önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma kapsamında, psikolojik mesafe ile ürün stratejileri arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla bazı hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir. Verilerin toplanmasında anket yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, Türkiye’deki şekerli ve çikolatalı mamuller alanında ihracat yapmakta olan işletmelerden toplanmıştır. 164 işletme sahibi/yöneticisinden eksiksiz olarak cevap alınabilmiştir. Sonuç olarak, psikolojik mesafenin ürün stratejileri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın, psikolojik mesafe ile ürün stratejileri arasındaki ilişkiyi Türkiye örneği üzerinden ele almasından dolayı; literatüre önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46TT47HG
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selay Ilgaz Sümer Bu kişi benim

M.Mithat Üner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ilgaz Sümer, S., & Üner, M. (2012). ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-28.
AMA Ilgaz Sümer S, Üner M. ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;14(1):1-28.
Chicago Ilgaz Sümer, Selay, ve M.Mithat Üner. “ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 1 (Haziran 2012): 1-28.
EndNote Ilgaz Sümer S, Üner M (01 Haziran 2012) ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 1 1–28.
IEEE S. Ilgaz Sümer ve M. Üner, “ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, ss. 1–28, 2012.
ISNAD Ilgaz Sümer, Selay - Üner, M.Mithat. “ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/1 (Haziran 2012), 1-28.
JAMA Ilgaz Sümer S, Üner M. ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14:1–28.
MLA Ilgaz Sümer, Selay ve M.Mithat Üner. “ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 1, 2012, ss. 1-28.
Vancouver Ilgaz Sümer S, Üner M. ULUSLARARASI PAZARLAMADA PSİKOLOJİK MESAFE İLE ÜRÜN STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14(1):1-28.