By the ongoing economic integration around the world and economies of the
countries becoming more dependent to each other, businesses have become even
more eager to the opportunities in other country markets. In the internationalization
of the businesses and identifying the marketing strategies that will implement in
other country markets, psychic distance emerge as an important concept. In this
study, it is aiming to reveal the relationship between the psychic distance and
product strategies. For that purpose some hypothesis are developed and tested.
Survey method was used for collecting data. The data was obtained from Turkish
exporting firms in the area of sugary and chocolate products. The surveys were
responded completely by 164 firm owners/managers. Consequently, it was
determined that psychic distance has an influence on product strategies. It is
believed that, the study provides important contributions to the literature through
handling the relationship between the psychic distance and product strategies of the
Turkish case.
Internationalization process psychic distance product standardization adaptation
Dünya genelinde süregelen ekonomik bütünleşme ve ülke ekonomilerinin her geçen gün birbirlerine daha bağımlı hale gelmesiyle, işletmeler diğer ülke pazarlarında bulunan fırsatlara ulaşma konusunda daha da istekli hale gelmeye başlamışlardır. İşletmelerin uluslararasılaşmasında ve diğer ülke pazarlarında uygulayacakları pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde psikolojik mesafe önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma kapsamında, psikolojik mesafe ile ürün stratejileri arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla bazı hipotezler geliştirilmiş ve test edilmiştir. Verilerin toplanmasında anket yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, Türkiye’deki şekerli ve çikolatalı mamuller alanında ihracat yapmakta olan işletmelerden toplanmıştır. 164 işletme sahibi/yöneticisinden eksiksiz olarak cevap alınabilmiştir. Sonuç olarak, psikolojik mesafenin ürün stratejileri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın, psikolojik mesafe ile ürün stratejileri arasındaki ilişkiyi Türkiye örneği üzerinden ele almasından dolayı; literatüre önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Uluslararasılaşma süreci psikolojik mesafe ürün standardizasyon adaptasyon
Diğer ID | JA46TT47HG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 1 |