This study was conducted to examine university students’ purposes of internet
usage and their statuses of making online shopping, and determining their opinions
about online shopping. The study group of the research included 519 students
studying at different faculties of Ankara University. The survey was used for data
collection. At the end of the study, it was realized that students use the internet
mostly for doing research, just one out of four students make online shopping,
genders is influential on views about online shopping and making online shopping,
men make online shopping more in comparison to women, and men have more
positive views about online shopping compared to women. The study found that the
rate of male students, who stated “Electronic shopping is easy and effortless”, “the
price of products are more affordable than market prices” and “we can be more
quickly informed about products and services”, was higher than the rate of female
students and the difference between groups was significant (p< 0.01, p< 0.001,
p< 0.05, respectively). The rate of female students, who stated that “Electronic
shopping is not safe”, “I don’t prefer it as it does not provide the chance to touch
the product”, “the ordered product and delivered product may be different” “it is
unpleasant compared to traditional shopping”, was found to be higher than the rate
of male students and the difference between groups was found statistically
significant (p< 0.001, p< 0.001, p< 0.01,p< 0.001, respectively). It can be concluded
that female students are more prone to make traditional shopping. In addition, it
was determined that as the income increases, the ratio of students making online
shopping also rises (p< 0.001).
Bu çalışma üniversite öğrencilerinin interneti kullanma amaçlarını, elektronik alışveriş yapma durumlarını ve elektronik alışveriş hakkındaki görüşlerini belirlemek amacı ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara Üniversite’sinin farklı fakültelerinde öğrenim gören 519 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında anket kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin interneti en fazla araştırma yapmak için kullandıkları, öğrencilerin sadece dörtte birinin elektronik alışveriş yaptıkları, cinsiyetin elektronik alışveriş yapma ve elektronik alışveriş hakkındaki görüşlerde etkili olduğu, erkeklerin kızlara göre, daha fazla elektronik alışveriş yaptıkları ve elektronik alışveriş hakkında daha fazla olumlu görüşe sahip oldukları saptanmıştır. “Elektronik alışveriş kolay ve zahmetsizdir”, “ürünlerin fiyatı piyasaya göre daha uygundur” ve “yeni ürün ve hizmetler hakkında daha çabuk bilgi sahibi olunur” ifadesine katılan erkek öğrencilerin oranının kız öğrencilerin oranından fazla olduğu ve gruplar arasındaki farkın önemli olduğu bulunmuştur (sırasıyla p< 0.01, p< 0.001, p< 0.05). “Elektronik alışveriş güvenli değildir”, “satın alınmak istenen ürüne dokunma hissetme olanağı sağlamadığından pek tercih edilmez”, “sipariş edilen ürün ile teslim edilen ürün farklı olabilir”, “geleneksel alışverişe göre zevksizdir” ifadelerine katılan kız öğrencilerin oranının erkek öğrencilerin oranından fazla olduğu ve gruplar arasındaki farkın istatistikî açıdan önemli olduğu saptanmıştır (sırasıyla p< 0.001, p< 0.001, p< 0.01, p< 0.001). Bu durumda kız öğrencilerin daha çok geleneksel yöntemle alışveriş yapmaya meyilli oldukları söylenebilir. Ayrıca gelir arttıkça elektronik alışveriş yapan öğrencilerin oranının da arttığı belirlenmiştir (p< 0.001).
Diğer ID | JA47ND63FP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 3 |