BibTex RIS Kaynak Göster

AN EMPRICAL STUDY ON THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL LEARNING ON ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOR

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 3, 153 - 170, 01.12.2006

Öz

ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 3, 153 - 170, 01.12.2006

Öz

Örgütsel öğrenmenin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisini incelemek için, bir firmanın satış departmanında bulunan 44 beyaz yakalı çalışan yoluyla toplanan veriler kullanılmıştır. Çalışma esnasında öncelikle örgütsel öğrenme ve örgütsel vatandaşlık davranışının tanımları yapılmıştır. Örgütsel vatandaşlık davranışı işletme ile özdeşleşme, meslektaşlarına yönelik özgecilik, vicdan sahibi olma, çalışanlar arası uyum ve işletme kaynaklarını koruma olmak üzere beş boyuttan oluşmaktadır. Örgütsel öğrenmenin yapısal ve kültürel olmak üzere iki tarafı bulunmaktadır. Yapısal tarafı, bilginin toplanmasına, analiz edilmesine, belgelenip saklanmasına ve yayılmasına imkan tanıyan örgütsel öğrenme mekanizmasına odaklanır. Kültürel tarafı ise soruna odaklanma, şeffaflık, geçerli bilgi ve sorumluluktan oluşan öğrenme değerlerini içerir. Oluşturulan araştırma metodolojisi ışığında korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. İlk olarak, örgütsel öğrenme mekanizması, örgütsel öğrenme değerleri ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasında pozitif ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca, öğrenme değerlerinden soruna odaklanma boyutunun örgütsel vatandaşlık davranışlarından meslektaşlarına yönelik özgecilik boyutunu anlamlı bir şekilde etkilediği görülmüştür. Son olarak, öğrenme değerlerinden geçerli bilgi ve sorumluluk boyutlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarından işletme ile özdeşleşme, meslektaşlarına yönelik özgecilik, vicdan sahibi olma ve çalışanlar arası uyum boyutlarını anlamlı bir şekilde etkilediği görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55VM55HZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Cüneyt Arslantaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arslantaş, C. C. (2006). ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 153-170.
AMA Arslantaş CC. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;8(3):153-170.
Chicago Arslantaş, Cem Cüneyt. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 3 (Aralık 2006): 153-70.
EndNote Arslantaş CC (01 Aralık 2006) ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 3 153–170.
IEEE C. C. Arslantaş, “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 153–170, 2006.
ISNAD Arslantaş, Cem Cüneyt. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/3 (Aralık 2006), 153-170.
JAMA Arslantaş CC. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8:153–170.
MLA Arslantaş, Cem Cüneyt. “ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 3, 2006, ss. 153-70.
Vancouver Arslantaş CC. ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK GÖRGÜL BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8(3):153-70.