İşletmelerarası işbirliğinin teknoloji üretimi odaklı olması gerekmektedir. Dünyada çok büyük işletmeler bile teknoloji üretmek için imkanlarını birleştirmektedirler. Teknolojik işbirliği genellikle üretimi ve bilginin paylaşımını içermektedir. Günümüz küresel rekabet ortamında otomotiv sektöründeki işletmelerin ayakta kalabilmeleri ve rekabet üstünlüğü elde edebilmeleri artık tek başlarına oldukça zor olduğu için diğer işletmelerle teknolojik işbirliği yapmaları zorunludur. İşletmelerin teknolojik yenilikleri takip edebilmesi, tek başlarına bu teknolojilere ulaşabilmesi oldukça zor görünmektedir. Rakiplerle rekabet edebilmek, rekabet üstünlüğü kazanabilmek, müşteri isteklerini karşılayabilmek için teknolojik işbirliği yapılması gerekmektedir. Teknolojik işbirliği yapılmadan önce gerekli teknolojik altyapı oluşturulmalı ve işletme çalışanları teknolojik işbirliğine hazırlanmalıdır. Teknolojik işbirliği stratejileri daha az sermaye gerektirmekte ve özellikle yeni teknolojik gelişmeleri izlemek için iyi bir yoldur. Son yıllarda işletmeler tarafından yapılan teknolojik işbirliklerinin miktarı önemli derecede artmıştır. Bu bağlamda çalışmada; Türkiye’de otomotiv sektöründe faaliyette bulunan sanayi işletmelerinin; yapmış oldukları teknolojik işbirliği türlerini, işletmelerin rekabet düzeyini algılama düzeylerinin ve kuruluş yapılarının teknolojik işbirliği yapma üzerine etkisini, teknolojik işbirliği yapma amaçlarını ve bu amaçlara ulaşma düzeylerini ve teknolojik işbirliği yapmayan işletmelerin de neden yapmadıkları belirlemek amacıyla yapılan bir araştırmadan elde edilen bulgular değerlendirilmektedir.
Diğer ID | JA96YA68FT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 3 |