Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmeni adaylarının intihal hakkındaki önbilgilerini, hazırlamış oldukları ödev ve projelerde intihalin ne derece yaygın olduğunu ve hangi yöntemlerle intihal yapıldığını araştırmaktır. Bu araştırmaya Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi ve Uşak Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarında öğrenim gören 308 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS bilgisayar paket programı ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmen adaylarının intihal konusunda bilgi seviyelerinin yetersiz olduğunu ve öğretmen adaylarının yarısının intihal kavramını ilk kez duyduklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının arasında intihalin son derece yaygın olduğu da tespit edilmiştir. En yaygın olarak başvurulan intihal yönteminin internet yoluyla intihal olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, intihal problemini ortadan kaldırmak için ivedilikle bir dizi önlemin alınması gerekliliği ortaya çıkmış ve konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.
Purpose of this study is to investigate Social Studies teacher candidates’ foreknowledge about plagiarism, prevalence of plagiarism in their homework and projects, and common plagiarism methods. Participants of the study were 308 teacher candidates from Social Studies Education departments of Mugla Sıtkı Kocman University, Afyon Kocatepe University and Usak University. In the study survey method which is one of the quantitative research models, has been employed. The Data has been analyzed through SPSS package program. The findings indicate that knowledge level of the teacher candidates about plagiarism is insufficient. Half of the participants stated that they heard the concept of plagiarism for the first time. Plagiarism detected as rampant among the teacher candidates. The most widespread method of plagiarism determined as plagiarism through the internet. As a result it has been understood that plagiarism problem is very serious and requires an urgent response thus some recommendations are made.
Social studies teacher candidates academic ethics plagiarism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA33PV87FU |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 4 |