The aim of this study is to analyze the impacts of decorative pictures
in multiple-choice questions on the students’ academic success and their
quickness (the speed of) solving questions. The sample of the study was
composed of 213 students attending a private a school in Tokat. As a data
collection tool, the students were asked 15 multiple-choice questions used in the
placement test in previous years. These questions were asked to the control
group with their original form, whereas the same questions were asked without
the decorative pictures on. When the findings were analyzed, it was found that
the decorative pictures added for aesthetic purposes did not play a direct role in
the rate of answering the right choices and the speed of completing the test
Visual elements decorative paintings effects of decorative painting
Bu çalışmanın amacı, çoktan seçmeli sorularda bulunan dekoratif resimlerin öğrencilerin akademik başarılarına ve soru çözme hızlarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi Tokat ilinde özel bir öğretim kurumunda ortaokul düzeyinde öğrenim gören 213 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak geçmiş yıllarda seviye belirleme sınavlarında sorulmuş 15 çoktan seçmeli soru kullanılmıştır. Çalışmada kontrol grubuna bu sorular ilk halleriyle yöneltilmiştir. Deney gurubuna ise aynı sorular, sorularda yer alan dekoratif resimlerden arındırılmış bir halde sunulmuştur. Elde edilen bulgular incelendiğinde genel olarak estetik nedenlerle eklenmiş olan dekoratif resimlerin çoktan seçmeli testlerde soruların doğru cevaplanma oranlarına ve testin tamamlanma hızına doğrudan etki etmediğini görülmüştür.
Görsel öğeler dekoratif resimler dekoratif resimlerin etkisi
Diğer ID | JA43MS68GN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 9 |