BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Multiple Choice Test That Is Supported With Decorative Picture on Test Score and Time of Completion

Yıl 2014, Sayı: 9, 13 - 19, 01.12.2014

Öz

The aim of this study is to analyze the impacts of decorative pictures
in multiple-choice questions on the students’ academic success and their
quickness (the speed of) solving questions. The sample of the study was
composed of 213 students attending a private a school in Tokat. As a data
collection tool, the students were asked 15 multiple-choice questions used in the
placement test in previous years. These questions were asked to the control
group with their original form, whereas the same questions were asked without
the decorative pictures on. When the findings were analyzed, it was found that
the decorative pictures added for aesthetic purposes did not play a direct role in
the rate of answering the right choices and the speed of completing the test

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2010). İlköğretim 1–5. sınıflar Türkçe öğretim programları görsel okuma ve sunu öğrenme alanının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34(154), 37-49.
  • Alpan, G., (2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 74-102.
  • Avgerinou, M., & Ericson, J. (1997). A review of the concept of visual literacy.British Journal of Educational Technology, 28(4), 280-291.
  • Burmark, L., (2002). Visual Literacy: LearnToSee, SeeTolearn. Available www.ascd.org adresinden erişilmiştir.
  • Clark, R.C., & Lyons, C., (2010). Graphics for learning: Proven guidelines for planning, designing, and evaluating visuals in training materials: Pfeiffer.
  • Dede, Y., (2007). Matematik Öğretim Biçimine İlişkin Öğrenci Görüşleri. ABÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 17-33.
  • Demirezen, S., & Akhan, N.E., (2011). İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Görsel Ögelerin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi (27), 45-68.
  • Fleming, M.L., (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences: Educational Technology.
  • Gagatsis, A., & Elia, I. (2004). The Effects of Different Modes of Representation on Mathematical Problem Solving. International Group For The Psychology Of Mathematics Education, (2), 447-454.
  • Göktaş, Y., Gedik, N Temur, Kocaman-Karoğlu, A., & Çağıltay, K., (2009). Öğretim Teknolojilerinin Osmanlı İmparatorluğu Dönemi’ndeki Tarihsel Gelişimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 81-92.
  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. http://www.tojet.net/articles/v2i3/239.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ayçiçeği, A. (2012). Resmin Tanımaya Etkisi. Psikoloji ÇalışmalarıDergisi, 21, 93-110.
  • M. E. B. (2012). Ortaöğretime Geçiş (OGES) Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı Örnek Sorular. http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyuruayrinti.asp?ID=9529 adresinden erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 23. Basım. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 79-87.
  • Pekcan, B., Yazılım Ergonomisi ve Bir İşletme Yazılımı Üzerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Ens. Adana, 2007.
  • Sanalan, V. A., Sülün, A., & Çoban, T. A. (2007). Görsel Okuryazarlık. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Seferoğlu, S.S., (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi, 64. Ankara.
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2007). Bilişsel psikoloji (Çev. A. AyçiçeğiDinn). İstanbul: Kitabevi.
  • Şahin, M. (2012). Ders Kitaplarının Mesaj Tasarımı İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Kırşehir Education Faculty, 13(3) 129-154.
  • Şahin-İzmirli, Ö., Kabakçı, I., & İzmirli, S. (2009). Evaluation of The Student Workbook In Terms of Purpose of Use Of Pictures. Journal Of Theoretical & Applied Information Technology, 6(3), 83-89.
  • Topal, A. D., & Alkan, A. Mayer’in Bilimsel ve Matematiksel Mesaj Tasarım İlkelerine Göre Tasarlanmış Öğrenme Ortamının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (20), 93-106.
  • Yalçın, P., Yiğit, D., Sülün, A., Bal, D. A., Baştuğ, A., & Aktaş, M. (2003). Maddeyi tanıma ünitesinin kavratılmasında görsel öğretim materyallerinin etkisi üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 115-120.

Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi

Yıl 2014, Sayı: 9, 13 - 19, 01.12.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, çoktan seçmeli sorularda bulunan dekoratif resimlerin öğrencilerin akademik başarılarına ve soru çözme hızlarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi Tokat ilinde özel bir öğretim kurumunda ortaokul düzeyinde öğrenim gören 213 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak geçmiş yıllarda seviye belirleme sınavlarında sorulmuş 15 çoktan seçmeli soru kullanılmıştır. Çalışmada kontrol grubuna bu sorular ilk halleriyle yöneltilmiştir. Deney gurubuna ise aynı sorular, sorularda yer alan dekoratif resimlerden arındırılmış bir halde sunulmuştur. Elde edilen bulgular incelendiğinde genel olarak estetik nedenlerle eklenmiş olan dekoratif resimlerin çoktan seçmeli testlerde soruların doğru cevaplanma oranlarına ve testin tamamlanma hızına doğrudan etki etmediğini görülmüştür.

Kaynakça

  • Akpınar, B. (2010). İlköğretim 1–5. sınıflar Türkçe öğretim programları görsel okuma ve sunu öğrenme alanının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34(154), 37-49.
  • Alpan, G., (2008). Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 74-102.
  • Avgerinou, M., & Ericson, J. (1997). A review of the concept of visual literacy.British Journal of Educational Technology, 28(4), 280-291.
  • Burmark, L., (2002). Visual Literacy: LearnToSee, SeeTolearn. Available www.ascd.org adresinden erişilmiştir.
  • Clark, R.C., & Lyons, C., (2010). Graphics for learning: Proven guidelines for planning, designing, and evaluating visuals in training materials: Pfeiffer.
  • Dede, Y., (2007). Matematik Öğretim Biçimine İlişkin Öğrenci Görüşleri. ABÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 17-33.
  • Demirezen, S., & Akhan, N.E., (2011). İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Görsel Ögelerin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi (27), 45-68.
  • Fleming, M.L., (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences: Educational Technology.
  • Gagatsis, A., & Elia, I. (2004). The Effects of Different Modes of Representation on Mathematical Problem Solving. International Group For The Psychology Of Mathematics Education, (2), 447-454.
  • Göktaş, Y., Gedik, N Temur, Kocaman-Karoğlu, A., & Çağıltay, K., (2009). Öğretim Teknolojilerinin Osmanlı İmparatorluğu Dönemi’ndeki Tarihsel Gelişimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 81-92.
  • İpek, İ. (2003). Bilgisayarlar, görsel tasarım ve görsel öğrenme stratejileri. http://www.tojet.net/articles/v2i3/239.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ayçiçeği, A. (2012). Resmin Tanımaya Etkisi. Psikoloji ÇalışmalarıDergisi, 21, 93-110.
  • M. E. B. (2012). Ortaöğretime Geçiş (OGES) Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı Örnek Sorular. http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyuruayrinti.asp?ID=9529 adresinden erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 23. Basım. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ss. 79-87.
  • Pekcan, B., Yazılım Ergonomisi ve Bir İşletme Yazılımı Üzerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Ens. Adana, 2007.
  • Sanalan, V. A., Sülün, A., & Çoban, T. A. (2007). Görsel Okuryazarlık. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Seferoğlu, S.S., (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi, 64. Ankara.
  • Solso, R. L., Maclin, M. K., & Maclin, O. H. (2007). Bilişsel psikoloji (Çev. A. AyçiçeğiDinn). İstanbul: Kitabevi.
  • Şahin, M. (2012). Ders Kitaplarının Mesaj Tasarımı İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Kırşehir Education Faculty, 13(3) 129-154.
  • Şahin-İzmirli, Ö., Kabakçı, I., & İzmirli, S. (2009). Evaluation of The Student Workbook In Terms of Purpose of Use Of Pictures. Journal Of Theoretical & Applied Information Technology, 6(3), 83-89.
  • Topal, A. D., & Alkan, A. Mayer’in Bilimsel ve Matematiksel Mesaj Tasarım İlkelerine Göre Tasarlanmış Öğrenme Ortamının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (20), 93-106.
  • Yalçın, P., Yiğit, D., Sülün, A., Bal, D. A., Baştuğ, A., & Aktaş, M. (2003). Maddeyi tanıma ünitesinin kavratılmasında görsel öğretim materyallerinin etkisi üzerine bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 115-120.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43MS68GN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Volkan Özcan Bu kişi benim

İdris Göksu

Selçuk Karaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Özcan, K. V., Göksu, İ., & Karaman, S. (2014). Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(9), 13-19.
AMA Özcan KV, Göksu İ, Karaman S. Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi. GBAD. Aralık 2014;(9):13-19.
Chicago Özcan, Kürşat Volkan, İdris Göksu, ve Selçuk Karaman. “Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına Ve Tamamlanma Süresine Etkisi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 9 (Aralık 2014): 13-19.
EndNote Özcan KV, Göksu İ, Karaman S (01 Aralık 2014) Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 13–19.
IEEE K. V. Özcan, İ. Göksu, ve S. Karaman, “Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi”, GBAD, sy. 9, ss. 13–19, Aralık 2014.
ISNAD Özcan, Kürşat Volkan vd. “Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına Ve Tamamlanma Süresine Etkisi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 (Aralık 2014), 13-19.
JAMA Özcan KV, Göksu İ, Karaman S. Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi. GBAD. 2014;:13–19.
MLA Özcan, Kürşat Volkan vd. “Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına Ve Tamamlanma Süresine Etkisi”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 9, 2014, ss. 13-19.
Vancouver Özcan KV, Göksu İ, Karaman S. Çoktan Seçmeli Testlerin Dekoratif Resimlerle Desteklenmesinin Testin Puanına ve Tamamlanma Süresine Etkisi. GBAD. 2014(9):13-9.