Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CHANGING EDUCATIONAL PARADIGM ON THE PERCEPTIONS OF SECURITY AND GENDARMERIE EDUCATION SYSTEM

Yıl 2014, , 1 - 24, 25.11.2014
https://doi.org/10.28956/gbd.283027

Öz

Education is also in change as constant characteristics of the change. Problems associated with the

resolution of the problems that would destroy paradigms. With the globalization perception education and

security will be in change. This is due to the change in military training systems are in need of them to keep

the change. Along with the need of systemic change, level and size of the change is the subject of debate.

Because while mold thoughts are crashing down and also expectations are in the process of erosion.

Education system that produces security services in the educational institutions to meet the changing of

traditional state security is expected to enter into appropriate conversion accordance with this change. That are needed to meet of unlimited resources with scarce resources. In other words for economics of education

is needed to establish the optimal systems and security needs. For this purpose in this work is tried to be

set out educational aspect of changes which affect the perception of security in terms of law enforcement.

Kaynakça

  • Acar, M. (2002). Bağımsız Düzenleyici Kurumların Hesapverebilirliği. Bağımsız Düzenleyici Kurumlar ve Türkiye Uygulması. İstanbul: TÜSİAD Yayınları (Yayın No. TÜSİAD-T/2002-12/349).
  • Akçay, R.C. (2003), Küreselleşme, Eğitimsel Yoksunluk ve Yetişkin Eğitimi. Millî Eğitim Dergisi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Sayı: 159,
  • Arslan, M. M. ve Eraslan, L. (2003). Yeni Eğitim Paradigması ve Türk Eğitim Sisteminde Dönüşüm Gerekliliği, Millî Eğitim Dergisi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Sayı 160, ss. 89-105,
  • Aykaç, M.; Günaydın, L. ve Yılmaz, İ.A. (2011). Yeni Eğitim Paradigması ve Bilgi Toplumunda Üniversiteler. 2’nci Uluslararası 6’ncı Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. 25-27 Mayıs 2011, Aydın.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 37, Sayı 2, ss.61-82.
  • Baransel, S.K. (1996). İletişim Kalitesi ile Örgüt İklimi, Örgüte Bağlılık ve İşi Terk Etme Niyeti Arasındaki İlişkiler, IX. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Bayraktar, B.B. (2006). Bilgi ve Belge Yöneticisi için etkili İletişimin Önemi İçinde Bilgi Yönetimi Akademik Yaklaşımlar, (Ed.), Berat Bir, Bayraktar, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Benefits of Distance Learning (1999), A Teacher’s Guide to Distance Learning, Chapter 3 [online], University of South Florida, http://fcit.coedu.usf.edu/distance/chap3.htm (Erişim Tarihi:10 Eylül 2013).
  • Bennet, A. ve Bennet, D. (2003). The Partnership Between Organizational Learning And Knowledge Management, Handbook on Knowledge Management, Volume 1: Knowledge Matters, (Ed.), Clyde W. , Holsapple, Heidelberg: Springer-Verlag, ss. 439-460.
  • Bollinger, A.S.ve Smith R.D. (2001). Managing Organizational Knowledge As A Strategic Asset, Journal of Knowledge Management, 5(1), ss. 8- 18.
  • Borcea, T. (2009). The System of Professional Education Specific to The Knowledge-Based Society. Revista Academiei Fortelor Terestre, 4(56), ss. 106-109.
  • Buzan, B. (1991). People, States and Fear: An Agenda for International Security Studies in The Post-Cold War Era, Michigan: Harvester Wheatsheaf.
  • Can, N. (2002). Degisim Sürecinde Eğitim Yönetimi, Millî Eğitim Dergisi, 05,17, 2012, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/155-156/can.htm (Erişim Tarihi:10 Aralık 2013).
  • Dalyan, F. (2005). Bilgi Yönetimi Stratejileri, Bilgi Çagı, Bilgi Yönetimi Ve Bilgi Sistemleri, (Ed.), Coskun Can. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Evans, G. ve Newnham, J. (1998). The Penguin Dictionary of International Relations, London: Penguin Books.
  • Garvin, D.A. (1999). Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak, Harvard Business Review (Seçmeler) Bilgi Yönetimi, (Çev.), Gündüz Bulut, İstanbul: Mess Yayın, ss. 51- 82.
  • Genç, S.K, Eryaman, M.Y. (2008). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması, Sosyal Bilimler Dergisi, 89-102.
  • Güncel Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Web Sitesi, http://www.tdk.gov.tr (Erişim Tarihi: 20 Kasım 2013)
  • Günel, K. (2010). Zeki Öğretim Sistemlerinde Öğrenci Değerlendirme Modelleri Üzerine, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güçlü, M. Yaygın Eğitim Anlayışımızın Temel Dinamikleri, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, http://yee.meb.gov.tr/makale.htm (Erişim Tarihi:27.10.2012).
  • Hesapçıoğlu, M. (2004). Eğitim ve Okul Alanındaki Çağdaş Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Eğitim Yönetimine Yansımaları, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 82, ss.7-14.
  • Jennex, M.E. (2006). Knowledge Management Success Factors, Encyclopedia of Knowledge Management, (Ed.), David G., Schwartz, Idea Group Inc., ss. 436- 441.
  • Karabulut, B. (2011). Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek, Ankara: Barış Kitap.
  • Kim, S. (2000). The Roles of Knowledge Professionals for Knowledge Management, INSPEL-International Journal of Special Libraries, 34(1), ss. 1-8.
  • Krogh, G.V. vd. (2002). Bilginin Üretimi, (Çev.), Günhan Günay, İstanbul: Dışbank Kitapları.
  • Kuhn, T. (1970). The Structure of Scientific Revoluations, Chiago: The University of Chiago Press.
  • Lamborn, A.C. ve Lepgold, J.(2003). World Politics into The Twenty-First Century, USA, Pearson.
  • Liebowitz, J., Thomas J., Beckman, (1998). Knowledge Organizations: What Every Manager Should Know, Florida: CRC Pres LLC.
  • M.E.B (2006). Dış İlişkiler Genel Md. Türkiye Ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Eğitim Sistemleri, Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • MEB, (2000), Uzaktan Eğitim [online], Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, http://egitek.meb.gov.tr/KapakLink/ UzaktanEgitim/UzaktanEgitim.html (Erişim Tarihi: 10 Kasım 2012).
  • M.E.S.S.(2006), “Rekabet İçin Nitelikli İşgücü”, http://www.mess.org.tr/html/ haberler/htm/13subat.pdf, (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2013).
  • Morris A. K., Hiebert J. (2011). Creating Shared Instructional Products: An Alternative Approach to Improving Teaching, Educational Researcher, 40, 5.
  • Mulgan, R. (2003). Holding Power to Account: Accountabilty İn Modern Demokracies. Great Britain: Palgrave Macmillan.
  • Nicholson, N. (2004). Sorunlu Çalısanlarınızı Nasıl Motive Edersiniz?, Harvard Business Review Motivasyon, (Çev.), Leyla Aslan, İstanbul: MESS Yayın, ss. 27- 50.
  • Özden, Y. (2008). Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ragan, L.C. (1999). Good Teaching Is Good Teaching: An Emerging Set of Guiding Principles and Practices for the Design and Development of Distance Education [online], CAUSE/EFFECT, The Pennsylvania State University, http://net.educause.edu/ir/library/html/cem/cem99/cem9915 .html (Erişim Tarihi: 10 Kasım 2012]
  • Slaughter, R. (2002). From Rhetoric to Reality: the Emergence Of Futures İnto The Educational Mainstream İçinde J. Gidley, S. Inayatullah (Eds.), Youth Futures: Comparative Research and Transformative Visions, VVestport, Praeger, pp. 175-186.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri http://www.tsk.tr/5_egitim_ogretim/5_1_tsk_ egitim_ sistemi_ve_kurumlari/egitim_sistemi_ve_kurumlari.htm (Erişim Tarihi: 10 Eylül 2013).
  • Wæver, O. (2004). Aberystwyth, Paris, Copenhagen New 'Schools' in Security Theory and their Origins between Core and Periphery, International Studies Association, Montreal, March 17-20.
  • Waewer, O. (2008) Toplumsal Güvenliğin Değişen Gündemi, Uluslararası İlişkiler, 5(18), (Yaz 2008), ss. 151-178.

DEĞİŞEN EĞİTİM PARADİGMASININ GÜVENLİK ALGISINA VE JANDARMA EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİSİ

Yıl 2014, , 1 - 24, 25.11.2014
https://doi.org/10.28956/gbd.283027

Öz

Değişimin değişmeyen karakteristiğine uygun eğitim de bir değişim içindedir. Sorunlar ile ilişkili
olduğundan sorunların çözülmesi paradigmaları yıkacaktır. Küreselleşme ile birlikte eğitim ve güvenlik
algısında bir değişim olmaktadır. Bu değişime bağlı olarak askerî eğitim sistemleri de kendilerini değişime
uydurma ihtiyacı içindedirler. Sistemsel değişim ihtiyacı ile birlikte değişimin boyutu ve seviyesinin ne
olacağı tartışma konusudur. Zira kalıp düşünceler yıkılırken beklentiler de erozyona uğramaktadır.
Geleneksel devlet güvenliğindeki değişimin karşılanması için güvenlik hizmeti üreten eğitim kurumlarındaki
eğitim sisteminin bu değişime uygun bir dönüşüm içine girmesi beklenmektedir. Sonsuz ihtiyaçlarının
mevcut kıt kaynaklarla karşılanmasına, yani eğitimin ekonomisi için en optimal sistemlerin kurulmasına ve
güvenlik ihtiyacının karşılanmasına ihtiyaç vardır. Bu amaçla çalışmamızda güvenlik algısına etki eden
değişimin kolluk açısından eğitim yönünün ortaya koyulmasına çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, M. (2002). Bağımsız Düzenleyici Kurumların Hesapverebilirliği. Bağımsız Düzenleyici Kurumlar ve Türkiye Uygulması. İstanbul: TÜSİAD Yayınları (Yayın No. TÜSİAD-T/2002-12/349).
  • Akçay, R.C. (2003), Küreselleşme, Eğitimsel Yoksunluk ve Yetişkin Eğitimi. Millî Eğitim Dergisi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Sayı: 159,
  • Arslan, M. M. ve Eraslan, L. (2003). Yeni Eğitim Paradigması ve Türk Eğitim Sisteminde Dönüşüm Gerekliliği, Millî Eğitim Dergisi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Sayı 160, ss. 89-105,
  • Aykaç, M.; Günaydın, L. ve Yılmaz, İ.A. (2011). Yeni Eğitim Paradigması ve Bilgi Toplumunda Üniversiteler. 2’nci Uluslararası 6’ncı Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu. 25-27 Mayıs 2011, Aydın.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 37, Sayı 2, ss.61-82.
  • Baransel, S.K. (1996). İletişim Kalitesi ile Örgüt İklimi, Örgüte Bağlılık ve İşi Terk Etme Niyeti Arasındaki İlişkiler, IX. Ulusal Psikoloji Kongresi, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
  • Bayraktar, B.B. (2006). Bilgi ve Belge Yöneticisi için etkili İletişimin Önemi İçinde Bilgi Yönetimi Akademik Yaklaşımlar, (Ed.), Berat Bir, Bayraktar, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Benefits of Distance Learning (1999), A Teacher’s Guide to Distance Learning, Chapter 3 [online], University of South Florida, http://fcit.coedu.usf.edu/distance/chap3.htm (Erişim Tarihi:10 Eylül 2013).
  • Bennet, A. ve Bennet, D. (2003). The Partnership Between Organizational Learning And Knowledge Management, Handbook on Knowledge Management, Volume 1: Knowledge Matters, (Ed.), Clyde W. , Holsapple, Heidelberg: Springer-Verlag, ss. 439-460.
  • Bollinger, A.S.ve Smith R.D. (2001). Managing Organizational Knowledge As A Strategic Asset, Journal of Knowledge Management, 5(1), ss. 8- 18.
  • Borcea, T. (2009). The System of Professional Education Specific to The Knowledge-Based Society. Revista Academiei Fortelor Terestre, 4(56), ss. 106-109.
  • Buzan, B. (1991). People, States and Fear: An Agenda for International Security Studies in The Post-Cold War Era, Michigan: Harvester Wheatsheaf.
  • Can, N. (2002). Degisim Sürecinde Eğitim Yönetimi, Millî Eğitim Dergisi, 05,17, 2012, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/155-156/can.htm (Erişim Tarihi:10 Aralık 2013).
  • Dalyan, F. (2005). Bilgi Yönetimi Stratejileri, Bilgi Çagı, Bilgi Yönetimi Ve Bilgi Sistemleri, (Ed.), Coskun Can. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Evans, G. ve Newnham, J. (1998). The Penguin Dictionary of International Relations, London: Penguin Books.
  • Garvin, D.A. (1999). Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak, Harvard Business Review (Seçmeler) Bilgi Yönetimi, (Çev.), Gündüz Bulut, İstanbul: Mess Yayın, ss. 51- 82.
  • Genç, S.K, Eryaman, M.Y. (2008). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması, Sosyal Bilimler Dergisi, 89-102.
  • Güncel Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Web Sitesi, http://www.tdk.gov.tr (Erişim Tarihi: 20 Kasım 2013)
  • Günel, K. (2010). Zeki Öğretim Sistemlerinde Öğrenci Değerlendirme Modelleri Üzerine, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güçlü, M. Yaygın Eğitim Anlayışımızın Temel Dinamikleri, MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, http://yee.meb.gov.tr/makale.htm (Erişim Tarihi:27.10.2012).
  • Hesapçıoğlu, M. (2004). Eğitim ve Okul Alanındaki Çağdaş Gelişmeler ve Bu Gelişmelerin Eğitim Yönetimine Yansımaları, Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 82, ss.7-14.
  • Jennex, M.E. (2006). Knowledge Management Success Factors, Encyclopedia of Knowledge Management, (Ed.), David G., Schwartz, Idea Group Inc., ss. 436- 441.
  • Karabulut, B. (2011). Küreselleşme Sürecinde Güvenliği Yeniden Düşünmek, Ankara: Barış Kitap.
  • Kim, S. (2000). The Roles of Knowledge Professionals for Knowledge Management, INSPEL-International Journal of Special Libraries, 34(1), ss. 1-8.
  • Krogh, G.V. vd. (2002). Bilginin Üretimi, (Çev.), Günhan Günay, İstanbul: Dışbank Kitapları.
  • Kuhn, T. (1970). The Structure of Scientific Revoluations, Chiago: The University of Chiago Press.
  • Lamborn, A.C. ve Lepgold, J.(2003). World Politics into The Twenty-First Century, USA, Pearson.
  • Liebowitz, J., Thomas J., Beckman, (1998). Knowledge Organizations: What Every Manager Should Know, Florida: CRC Pres LLC.
  • M.E.B (2006). Dış İlişkiler Genel Md. Türkiye Ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Eğitim Sistemleri, Ankara: Kalkan Matbaacılık.
  • MEB, (2000), Uzaktan Eğitim [online], Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, http://egitek.meb.gov.tr/KapakLink/ UzaktanEgitim/UzaktanEgitim.html (Erişim Tarihi: 10 Kasım 2012).
  • M.E.S.S.(2006), “Rekabet İçin Nitelikli İşgücü”, http://www.mess.org.tr/html/ haberler/htm/13subat.pdf, (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2013).
  • Morris A. K., Hiebert J. (2011). Creating Shared Instructional Products: An Alternative Approach to Improving Teaching, Educational Researcher, 40, 5.
  • Mulgan, R. (2003). Holding Power to Account: Accountabilty İn Modern Demokracies. Great Britain: Palgrave Macmillan.
  • Nicholson, N. (2004). Sorunlu Çalısanlarınızı Nasıl Motive Edersiniz?, Harvard Business Review Motivasyon, (Çev.), Leyla Aslan, İstanbul: MESS Yayın, ss. 27- 50.
  • Özden, Y. (2008). Eğitimde Yeni Değerler, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde Örgütsel Yenileşme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ragan, L.C. (1999). Good Teaching Is Good Teaching: An Emerging Set of Guiding Principles and Practices for the Design and Development of Distance Education [online], CAUSE/EFFECT, The Pennsylvania State University, http://net.educause.edu/ir/library/html/cem/cem99/cem9915 .html (Erişim Tarihi: 10 Kasım 2012]
  • Slaughter, R. (2002). From Rhetoric to Reality: the Emergence Of Futures İnto The Educational Mainstream İçinde J. Gidley, S. Inayatullah (Eds.), Youth Futures: Comparative Research and Transformative Visions, VVestport, Praeger, pp. 175-186.
  • Türk Silahlı Kuvvetleri http://www.tsk.tr/5_egitim_ogretim/5_1_tsk_ egitim_ sistemi_ve_kurumlari/egitim_sistemi_ve_kurumlari.htm (Erişim Tarihi: 10 Eylül 2013).
  • Wæver, O. (2004). Aberystwyth, Paris, Copenhagen New 'Schools' in Security Theory and their Origins between Core and Periphery, International Studies Association, Montreal, March 17-20.
  • Waewer, O. (2008) Toplumsal Güvenliğin Değişen Gündemi, Uluslararası İlişkiler, 5(18), (Yaz 2008), ss. 151-178.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

GÖKHAN Sarı

ERCAN Seyhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2014
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Sarı, G., & Seyhan, E. (2014). DEĞİŞEN EĞİTİM PARADİGMASININ GÜVENLİK ALGISINA VE JANDARMA EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİSİ. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-24. https://doi.org/10.28956/gbd.283027

24347   14728   14731   14739   


Bu dergi creative commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası lisansı ile lisanslanmıştır.   29846