BibTex RIS Kaynak Göster

Proaktif Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Jandarma Hizmeti

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 95 - 118, 12.07.2016
https://doi.org/10.28956/gbd.239714

Öz

Bu çalışmada, Jandarma hizmetinin bir proaktif halkla ilişkiler uygulaması olarak değerlendirilmesi konu edilmektedir. Halkla ilişkiler mal ya da hizmet üretmek için kurulan bir örgütün kamuları ile arasında güven, onay ve rızaya dayalı, iletişim temelinde olumlu ilişkileri kurma ve sürdürme amacıyla planlanan sistemli faaliyetlerin toplamıdır. Bu anlamda, proaktif halkla ilişkiler, örgütün kamuları ile arasında sağlanmaya çalışılan bu olumlu ilişkileri sekteye uğratan olumsuzlukların, ortaya çıkmadan öngörülerek önlenmesi amacıyla yürütülen çalışmalardır. Halkla ilişkilerin Jandarma hizmetinin yürütülmesine sağladığı olumlu katkıların ortaya konulması bu çalışmanın amaçlarından birisidir. Bununla birlikte, bir proaktif halkla ilişkiler uygulaması olarak Jandarma hizmetinin halk ve Jandarma arasındaki ilişkilere sağlayacağı katkılar ve olası sorunların öngörülebilirliğinin, Jandarma hizmetinin halk nezdindeki algısını olumlu yönde etkileyeceği varsayılmaktadır.

Kaynakça

  • Akman, N. (1991). Yönetimde İç Güvenlik ve Jandarma. Genel Kurmay Basımevi, Ankara.
  • Asna, A. (1986). Public Relations (Temel Bilgiler). Der Yayınları,
  • Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Nobel Yayın- Dağıtım, Ankara.
  • Biber, A.(2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Vadi Yayınları, Ankara.
  • Bülbül, A.R. (2004) Halkla İlişkiler. 2. Basım, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Çamdereli, M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler. Çizgi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Eğdemir, A. (1972). Açıklamalı Jandarma Mevzuatı. Jandarma Dergisi, , Sayı 52, Ankara. s. 12.
  • Ertekin, Y. (1986). Halkla İlişkiler. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • Flieger, H. ve Sohl, B. (1991). Public Relations als Profession. Verlag für die Deutsche Wirtschaftsbiographien, Wiesbaden.
  • Grunig,J.E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kapani, M. (1998) Politika Bilimine Giriş. Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Karadeniz, M. (2010). Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Rolü ve Önemi. Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Kızılca, Ü. (2006). Suç ve Suçlulukla Mücadelede Halkla İlişkilerin Önemi. Ankara.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2005). Halkla İlişkiler (Kavram, Strateji ve Uygulamaları). Der Yayınları, İstanbul.
  • Okçabol, D. (1938). Meslek Tarihi. Polis Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • Peltekoğlu, F. B. (1998). Halkla İlişkiler Nedir. Beta Basım Yayım,
  • Tortop, N. (1993). Halkla İlişkiler. Yargı Yayınları, Ankara.
  • Yalman, A. (2000). Jandarma ve Demokrasi Konulu Kolokyumun Düşündürdükleri. Jandarma Dergisi, Eğitim ve Okullar Daire Başkanlığı Yayını, Ankara, s.5.
Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 95 - 118, 12.07.2016
https://doi.org/10.28956/gbd.239714

Öz

In this study, Gendarmeria services is subject to assessment as a proactive public relations exercises. Public relations is a sum of an organization activaties that is established to produce goods or services. Public relations is also systemically planned activities which is establish to set maintain positive relationships on the basis of communication between that organization and its target groups using based mutual trust, approval and consent. In this sense, we assume that proactive public relations is a kind of activities which aims to prevent of these positive relationship between organization and its target groups before any disturption may occured their good relationships. To reveal a positive effects of public relations to the services of gendarmerie is one of the main aims of this study. However, we assumed that as the application of a proactive public relations service of the gendarmerie provides to solve potential problems between public and gendarmerie and this proactive public relations effects positively the perception of the people on gendarmerie’s foundation.

Kaynakça

  • Akman, N. (1991). Yönetimde İç Güvenlik ve Jandarma. Genel Kurmay Basımevi, Ankara.
  • Asna, A. (1986). Public Relations (Temel Bilgiler). Der Yayınları,
  • Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Nobel Yayın- Dağıtım, Ankara.
  • Biber, A.(2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Vadi Yayınları, Ankara.
  • Bülbül, A.R. (2004) Halkla İlişkiler. 2. Basım, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Çamdereli, M. (2000). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler. Çizgi Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • Eğdemir, A. (1972). Açıklamalı Jandarma Mevzuatı. Jandarma Dergisi, , Sayı 52, Ankara. s. 12.
  • Ertekin, Y. (1986). Halkla İlişkiler. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • Flieger, H. ve Sohl, B. (1991). Public Relations als Profession. Verlag für die Deutsche Wirtschaftsbiographien, Wiesbaden.
  • Grunig,J.E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Kapani, M. (1998) Politika Bilimine Giriş. Bilgi Yayınevi, İstanbul.
  • Karadeniz, M. (2010). Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Rolü ve Önemi. Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Kızılca, Ü. (2006). Suç ve Suçlulukla Mücadelede Halkla İlişkilerin Önemi. Ankara.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2005). Halkla İlişkiler (Kavram, Strateji ve Uygulamaları). Der Yayınları, İstanbul.
  • Okçabol, D. (1938). Meslek Tarihi. Polis Enstitüsü Yayınları, Ankara.
  • Peltekoğlu, F. B. (1998). Halkla İlişkiler Nedir. Beta Basım Yayım,
  • Tortop, N. (1993). Halkla İlişkiler. Yargı Yayınları, Ankara.
  • Yalman, A. (2000). Jandarma ve Demokrasi Konulu Kolokyumun Düşündürdükleri. Jandarma Dergisi, Eğitim ve Okullar Daire Başkanlığı Yayını, Ankara, s.5.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35GH35SU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

K. Özkan Ertürk Bu kişi benim

Muradiye Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 12 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ertürk, K. Ö., & Bulut, M. (2016). Proaktif Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Jandarma Hizmeti. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 1(1), 95-118. https://doi.org/10.28956/gbd.239714

24347   14728   14731   14739   


Bu dergi creative commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası lisansı ile lisanslanmıştır.   29846