Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF TRAINER TRAINING PROGRAMS CARRIED OUT BY GENERAL DiRECTORATE OF YOUTH AND SPORT

Yıl 1997, Cilt: 2 Sayı: 4, 44 - 60, 15.10.1997

Öz

The purpose of this research is to evaluate effectivenes of trainer training programs carried out by directorate general of youth and sport. The data collected for the purpose of the research has been obtained by the tecmgue of questionnaire. The questionnaire form in the researcher was first prepared as a sample form by then it was turned into a real form with the dimensions that are entriefy different from each other for each dimension there has been determined confficent of significance depend, on the data collected in the research. As for this, Alpha confflcent of significance of; trainer training programme to the appropriateness aim of degree is .96; the usefulness degress of lessons is .92; the appropriatness degress of lessons of the program to our purpose is .94; It is determined that Coefficient number between usefulness degress of lessons is 92, and coefficient number among views related to trainer education program organizations of trainer candidates is .88; 182 trainer candidates from trainer training programs which was organized between the years of 1995-1996 have attended to the research. The data collected from the research has been reucaled and commented by the help of frequency, percent and graphics. Besides that, in the research to determine the defferences in opinions according to sport branches, ages and educational positions, the varinnance analyses (ANOVA) of the trainers has been made. When it's valid one of the aboundant. Compairing tecniques, Fischer's minimum important differances test has been used. And for the statistical meamngfulness, .01 and .05 meamngfulness level has been chosen. At the end of research, while the trainer candidates find the lessons of observation, Measurement and Evaluation in Sports, Nitrution in Sports and Physicology of Sports are important, they have signed that the lessons of Special Training Knowledge, Game Rules of Sport Branch and Tecnigue, Tactics of Sports Branch are more suitable for the purpose and they added that they had more information in those lessons. And as for the organisation of trainer training programs, there has been found out that, the instructors had a very good communisation with the group, The director of education with the problems and the instractors found the ways of soluny problems very well. One the other hand, there has been seen important differences of the opinions of the tranier candidates to their branch, age and educational positions related to researched fine dimensions at the level of 01 and 05.

Kaynakça

  • 1. Başbakanlık, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (GSGM), Antrenör Eğitim Yönetmenliği. Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı, Ankara 1995
  • 2. Gökmen, Hülya, Gençlerin Gelişmelerinde Beden Eğitiminin Rolü (Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Gelişmede) Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, TED Yayınları (59-68) Ankara 1988.
  • 3. Koludur, S. Futbolda Antrenörlük ve Eğitim Öğretim İlkeleri, Türk Tarih Kurumu Basımevi, (17) Ankara, 1988.
  • 4. Özmen, Öner, Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni, Yılmaz Matbaası, (5) İstanbul, 1976.
  • 5. Pehlivan Zeki, "Bir Mesleki Teknik Halk Eğitimi Etkinliği Olarak Antrenör Eğitimi Kursları," A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, (39) Ankara, 1995.

GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN UYGULADIĞI ANTRENÖR EĞİTİMİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1997, Cilt: 2 Sayı: 4, 44 - 60, 15.10.1997

Öz

Bu çalışmanın amacı, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü tarafından uygulanan antrenör eğitim programlarının etkinliğine yönelik değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere elde edilen veriler, anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu önce benzer araştırma örneklerinden yararlanılarak araştırmacı tarafından taslakform haline getirilmiş, daha sonra uzman görüşleri alınarak anket formuna son şekli verilmiştir. Ankette birbirinden bağımsız beş ayrı boyut bulunmaktadır. Bu boyutların her biri için araştırmadan elde edilen verilere dayalı olarak a iç tutarlılık katsayısı saptanmıştır. Buna göre, "Antrenör eğitim programının hedeflere uygunluk dereceleri arasındaki a iç tutarlılık katsayısı, 96, "Programlarda yer alan derslerin amaçlara uygunluk dereceleri arasındaki a iç tutarlılık katsayısı 94, "Derslerin yararlılık dereceleri arasındaki a iç tutarlılık katsayısı. 92, "Derslerin işlenişindeki başarı düzeyleri arasındaki a iç tutarlılık katsayısı .92, "Antrenör adaylarının antrenör eğitim programlarının organizasyonuna ilişkin görüşleri arasındaki a iç tutarlılık katsayısı, .88, olarak belirlenmiştir. Araştırmaya, 1995-1996 yıllarında gerçekleşen yedi antrenör eğitim programından 182 antrenör adayı katılmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans, yüzde ve grafiklerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Ayrıca araştırmada antrenörlerin, katıldıkları farku spor branşlarına, yaşlarına ve eğitim durumlarına göre görüşlerindeki farklılıkları tespit etmek amacıyla tek yönlü varyans analizi yapılmış, anlamlı olduğu durumlarda ise çoklu karşılaştırma tekniklerinden Fischer'in en küçük önemli farklar testi kullanılmıştır, istatistiksel anlamlılık için ise .01 ve .05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırmanın sonunda, antrenör adayları, programda yer alan Sporda Gözlem Ölçme ve Değerlendirme, Sporda Beslenme ve Spor Psikolojisi derslerini antrenör için önemli bulurlarken, Özel Antrenman Bilgisi, Spor Dalı Oyun Kuralları ve Spor Dalı Teknik Taktik derslerinin ders hedeflerine daha uygun olduğunu, daha çok bilgi edindiklerini ve işlenişinde daha başarılı olunduğunu belirtmişlerdir. Antrenör eğitim programının organizasyonuyla ilgili olarak ise, öğreticilerin, grupla çok iyi iletişim kurabildikleri, eğitim yöneticisinin sorunlarla ilgilendikleri ve yine öğreticilerin konuları işlerken sorunların çözüm yollarını çok iyi ortaya koydukları belirlenmiştir. Öte yandan, incelenen beş boyuta ilişkin antrenör adaylarının görüşlerinde, branş, yaş ve eğitim durumlarına göre 01 ve 05 düzeyinde anlamlı farklılıklar saptanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Başbakanlık, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü (GSGM), Antrenör Eğitim Yönetmenliği. Spor Eğitimi Dairesi Başkanlığı, Ankara 1995
  • 2. Gökmen, Hülya, Gençlerin Gelişmelerinde Beden Eğitiminin Rolü (Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Gelişmede) Ortaöğretim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, TED Yayınları (59-68) Ankara 1988.
  • 3. Koludur, S. Futbolda Antrenörlük ve Eğitim Öğretim İlkeleri, Türk Tarih Kurumu Basımevi, (17) Ankara, 1988.
  • 4. Özmen, Öner, Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni, Yılmaz Matbaası, (5) İstanbul, 1976.
  • 5. Pehlivan Zeki, "Bir Mesleki Teknik Halk Eğitimi Etkinliği Olarak Antrenör Eğitimi Kursları," A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, (39) Ankara, 1995.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sunay

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 1997
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sunay, H. (1997). GENÇLİK VE SPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN UYGULADIĞI ANTRENÖR EĞİTİMİ PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 44-60.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.