Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE COMPERISON OF VERBAL AND VIDEO-CAMERA TEACHING METHODS IN SKILL LEARNING OF 6 - 7 YEARS OLD BOYS

Yıl 1999, Cilt: 4 Sayı: 2, 31 - 42, 15.04.1999

Öz

The purpose of this study was to compare the two different methods (verbal training versus video-camera training) of teaching handspring on vault apparatus in gymnastics. The subjects were 6-7 years old who have recently started gymnastics. Total of 30 subjects were selected and divided into verbal training and video camera training groups. Each group consisted of 15 subjects.

Groups were trained according to 3 month training programs which were prepared specifically for this study. Video-camera training group's trainings were recorded and the subjects watched their performance to get feed back and the mistakes were corrected immediately. Verbal training group practiced the skill according to a verbal education method only. Statistical analysis were done by using " t " test and ANOVA.

The application of the handspring movement has been examined after the training session and observed that there was no significant difference between the groups. According to the V.E.G., the group of VC.E.G has been tested meaning fully succesful (p<0.05)  

Kaynakça

  • BANDURA , A . Social Learning and Personality Development, S.39, New York (1963).
  • BİNBAŞIOĞLU, C. Öğrenme Psikolojisi, S.77, Binbaşıoğlu Yayınevi, Ankara (1978).
  • CODE OF POINTS., International Gymnastics Federation. Men's Technical Committe, S.27-86 (1997).
  • CRATTY , J. Movement Behavior and Motor Learning, S.33, Lea. Febiger, Philadelphia (1973).
  • CZOSKE , H. J. Das Training d e s Jugendlichen Turners, Verlag Karl Hoffman, Schondorf (1975).

6-7 YAŞ ERKEK ÇOCUKLARDA BECERİ ÖĞRENİMİNDE SÖZEL EĞİTİM VE VİDEO KAMERA İLE EĞİTİM YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 1999, Cilt: 4 Sayı: 2, 31 - 42, 15.04.1999

Öz

Bu çalışmanın amacı, atlama beygiri aletinde öne elli aşma hareketinin öğretiminde kullanılan iki farklı metodun (sözel eğitim ve video kamera ile eğitim) karşılaştırılmasıdır. Çalışmaya cimnastiğe yeni başlayan 6-7 yaş grubu toplam 30 erkek çocuk katılmış, sözel eğitim grubu (S.E.G.) ve kamera ile eğitim grubu (K.E.G.) olmak üzere 15 'er kişilik iki gruba ayrılmışlardır.

Gruplar, bu çalışma için hazırlanan üç aylık antrenman programına göre eğitim görmüştür. K.E.G.'na yaptı klan çalışmalar anında kayıt edilip izlettirilerek hatalarını düzeltme yöntemi uygulanmış, S.E.G. ise sadece sözel eğitim görmüştür. İstatistiksel analizler " t" testi ve ANOVA ile yapılmıştır.

Öne elli aşma hareketinin teknik yapımı açısından gruplar arasında bir farklılık olup olmadığı çalışma dönemi sonunda incelenmiş ve K.E.G.'nun, S.E.G.'na göre anlamlı ölçüde (p<0.05) başarılı olduğu görülmüştür. 

Kaynakça

  • BANDURA , A . Social Learning and Personality Development, S.39, New York (1963).
  • BİNBAŞIOĞLU, C. Öğrenme Psikolojisi, S.77, Binbaşıoğlu Yayınevi, Ankara (1978).
  • CODE OF POINTS., International Gymnastics Federation. Men's Technical Committe, S.27-86 (1997).
  • CRATTY , J. Movement Behavior and Motor Learning, S.33, Lea. Febiger, Philadelphia (1973).
  • CZOSKE , H. J. Das Training d e s Jugendlichen Turners, Verlag Karl Hoffman, Schondorf (1975).
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Suveren Bu kişi benim

Yaşar Sevim Bu kişi benim

Sibel Suveren Bu kişi benim

Frantisek Taborsky Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 1999
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2017
Kabul Tarihi 15 Mart 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Suveren, S., Sevim, Y., Suveren, S., Taborsky, F. (1999). THE COMPERISON OF VERBAL AND VIDEO-CAMERA TEACHING METHODS IN SKILL LEARNING OF 6 - 7 YEARS OLD BOYS. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 4(2), 31-42.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.