BibTex RIS Kaynak Göster

Gemi mühendisliği problemlerinin sayısal çözümü için belirsizlik ve hata analizi

Yıl 2015, Sayı: 203, 119 - 125, 05.02.2017

Öz

Referans
çalışmalar nümerik metotların doğrulanmasını sağlayan en temel ve yaygın
çalışmalardır. S175, Kriso Container Ship (KCS), Duisburg Test Case (DTC) ve
Hamburg Test Case (HTC) gibi referans çalışmaların geometrileri ve deney ölçüm
değerleri literatürde mevcuttur. Bu referans çalışmalardan elde edilen değerler
yapılansimülasyonların hata ve belirsizliklerini hesaplama imkanı vermekte ve
bu sayede simülasyonların gerçeği ne ölçüde yansıttığı; eğer yansıtmıyorsa bunun
nedenleri hakkında önemli bilgiler vermektedir.



Bu çalışmada,sayısal
çalışmaların doğasında var olan hata ve belirsizliklerin hangi gerekçelerle kaynaklanabileceği
ve literatürde var olan bir hesaplama yöntemi anlatılmıştır.Daha sonra Duisburg
Test Case referans teknesi sayısal olarak farklı ağ yapılarında çözülmüş ve
sayısal hata ve belirsizlikler hesaplanmıştır. Doğrulama ve onaylama olarak
ikiye ayrılanyöntem bu örnek tekne üzerinde gösterilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AIAA 1998. Guide for the Verification and Validation of Computational Fluid Dynamics Simulations, G-077-1998.
  • El Moctar, O., Shigunov, V., and Zorn, T. 2012. Duisburg Test Case: Post-Panamax Container Ship for Benchmarking. Ship Technology Research, 59,3:50-65.
  • Mehta, U.B. 1998. Credible Computational Fluids Dynamics Simulations. AIAA Journal, 36:665-667.
  • Ogiwara, S. and Kajitani, H. 1994. Pressure Distribution on the Hull Surface of Series 60 (CB=0.60) Model. Proceedings CFD Workshop Tokyo, 1:350-358.
  • Stern, F., Wilson, R.V., Coleman, H.,W., and Paterson, E.G. 1999. Verification and Validation of CFD Simulations. Iowa Institute of Hydraulic Research Report, 407.
  • Toda, Y., Stern, F., and Longo, J. 1992. Mean-Flow Measurements in the Boundary Layer and Wake and Wave Field of a Series 60 CB=.6 Model Ship – Part 1: Froude Numbers .16 and .316. Journal of Ship Research, 36,4:360-377.
Yıl 2015, Sayı: 203, 119 - 125, 05.02.2017

Öz

Kaynakça

  • AIAA 1998. Guide for the Verification and Validation of Computational Fluid Dynamics Simulations, G-077-1998.
  • El Moctar, O., Shigunov, V., and Zorn, T. 2012. Duisburg Test Case: Post-Panamax Container Ship for Benchmarking. Ship Technology Research, 59,3:50-65.
  • Mehta, U.B. 1998. Credible Computational Fluids Dynamics Simulations. AIAA Journal, 36:665-667.
  • Ogiwara, S. and Kajitani, H. 1994. Pressure Distribution on the Hull Surface of Series 60 (CB=0.60) Model. Proceedings CFD Workshop Tokyo, 1:350-358.
  • Stern, F., Wilson, R.V., Coleman, H.,W., and Paterson, E.G. 1999. Verification and Validation of CFD Simulations. Iowa Institute of Hydraulic Research Report, 407.
  • Toda, Y., Stern, F., and Longo, J. 1992. Mean-Flow Measurements in the Boundary Layer and Wake and Wave Field of a Series 60 CB=.6 Model Ship – Part 1: Froude Numbers .16 and .316. Journal of Ship Research, 36,4:360-377.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin ;kemal Gökçe Bu kişi benim

Ömer Kemal Kınacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Gökçe, M. ;., & Kınacı, Ö. K. (2017). Gemi mühendisliği problemlerinin sayısal çözümü için belirsizlik ve hata analizi. Gemi Ve Deniz Teknolojisi(203), 119-125.