BibTex RIS Kaynak Göster

YAT TASARIMINDA DFMEA UYGULAMASI

Yıl 2016, Sayı: 204, 107 - 115, 07.02.2017

Öz

Birçok
sanayi sektöründe, sistemlerin potansiyel hata türlerini analiz ederek, hataları
olasılıklarına ve benzerliklerine göre sınıflandırmak için Hata Türü ve
Etkileri Analizi (FMEA) yöntemi kullanılır. Bir sistemde (veya üründe) hatalara
ve kayıplara sebep olan tasarım risklerini yönetmek ve azaltmak içinde Tasarım
Hata Türü ve Etkileri Analizi (DFMEA) yöntemi tercih edilir.  



Bu
çalışmada DFMEA, yat inşasında potansiyel risk taşıyan yangın, yakıt ve sintine
sistemleri tasarımlarına uygulanmıştır. Tüm yat sistemleri arasında bu
sistemlerin risk tayininin yapılması, sektörde deneyimli bir uzman grubu ile
yapılan görüşmeler sonunda ortak görüş olarak belirlenmiştir. Bir yatın tasarım
aşamasında DFMEA’i uygulamak, sistemde minimum kaynak ve güç kullanımı ile olası
hataları gidererek zaman ve maliyeti düşürmeye yardımcı olacaktır.  

Kaynakça

  • Failure Mode and Effects Analysis Handbook (With Robustness Linkages), 2011.Ford FMEA Guidebook, Version 4.2, FORD Motor Company Dearborn, MI.
  • Menteş A., 2010. Açık Deniz Yapıları Bağlama Sistemlerinin Dizaynında Bulanık Çok Kriterli Karar Verme Yöntemlerinin Uygulanması, Doktora Tezi, İTÜ FBE.
  • Mierzwicki T. S., 2003. Risk Index for Multi-Objective Design Optimization of Naval Ships, Faculty of Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, Virginia.
  • Modarres, M. 1992. What Every Engineer Should Know about Reliability and Risk Analysis. Marcel Dekker, NewYork.
  • Ozen, E., 2014, Yatlarda Yangın, Yakıt ve Sintine Sistemleri Tasarımında DFMEA Uygulanması, Master Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, FBE, Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği Programı.
  • Pillay A. and Wang J., 2003, Technology and Safety of Marine Systems, Elsevier Ocean Engineering Book Series, Volume 7.
  • Wang,J.X. and M.L. Roush. 2000. What Every Engineer Should Know About Risk Engineering and Management (What Every Engineer Should Know, V. 36). Marcel Dekker, New York.
  • Wang, J., Trbojevic, V., 2007. Design and safety of marine and offshore systems, London: IMarEST.
  • Wall M., Pugh H.R., Reay A. and Krol J., 2002. Failure modes, reliability and integrity of floating storage unit (FPSO, FSU) turret and swivel systems, Offshore Technology Report, 2001/073, HSE Books.
  • Vinnem J.E., 2007. Offshore Risk Assessment, Principles, Modelling and Applications of QRA Studies, 2. Edition, Springer-Verlag London.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Özen Bu kişi benim

Şebnem Helvacıoğlu Bu kişi benim

Ayhan Menteş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 204

Kaynak Göster

APA Özen, E., Helvacıoğlu, Ş., & Menteş, A. (2017). YAT TASARIMINDA DFMEA UYGULAMASI. Gemi Ve Deniz Teknolojisi(204), 107-115.