Yıl 2018, Cilt , Sayı 212, Sayfalar 20 - 32 2018-07-10

Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

Hesham ABDUSHKOUR [1] , Osman TURAN [2] , Evangelos BOULOUGOURİS [3] , Rafet Emek KURT [4]


Bu çalışma, çarpışmadan kaçınma kapsamında havacılık ve denizcilik endüstrileri arasında bir karşılaştırma sunmaktadır. Böylece bu çalışmada, hem uçaklarda hem de gemilerde çarpışmadan kaçınma için düzenlemeler, operasyonel uygulamalar, teknikler ve prosedürler anlatılmaktadır. Havacılık endüstrisindeki güvenlik ve teknolojideki gelişmelerden faydalanılarak, gemilerde çarpışmadan kaçınmayı önlemek için daha iyi durum farkındalığı oluşturulması ve daha gelişmiş bir seyir takibi yapılabilmesi için havacılıktaki gelişmeler uygulanabilir. Genel olarak, sefer köprüsünde alınması gereken tüm kararlardan, Gemideki Görevli (Officer of the Watch, OOW) sorumludur. Sonuç olarak, bu durum muazzam miktarda veri analizi gerektirmektedir ve ayrıca; bu veri köprünün çeşitli lokasyonlarında bulunmaktadır. Yine de bu, OOW için, insan hatalarına ve durumsal farkındalık eksikliğine yol açabilecek bir iş yüküne neden olabilmektedir. Bu çalışma, havacılık endüstrisinden esinlenilerek, denizde çarpışma riskini azaltmak için güvenlikle ilgili en son geliştirmeleri ve teknolojileri benimsememize yardımcı olarak, denizcilik sektöründeki eksiklikleri ortaya koymaktadır.

Otomatik çarpışmadan kaçınma, Navigasyon, COLREG, Havacılık, TCAS sistem, İnsan hataları, Durumsal farkındalık, İnsan makina arayüzü, Bilgi akışı
  • Belcher, P. (2002). A sociological interpretation of the COLREGS. Journal of Navigation, 55(02), 213- 224. Bole, A., Wall, A. and Norris, A. (2014). Chapter 10 - Ancillary Equipment Radar and ARPA Manual (Third Edition) (pp. 425-457). Oxford: Butterworth-Heinemann. Brigham, F. (1972). Ergonomic problems in ship control. Applied Ergonomics, 3(1), 14-19. Burgess, D. W., Altman, S. I. and Wood, M. L. (1994). TCAS: MANEUVERING AIRCRAFT IN THE HORIZONTAL PLANE. Lincoln Laboratory Journal. CÎRCIU, I. and Luchian, A. (2014). INTEGRATED AVIONIC SYSTEM SPECIFIC FOR AIR TRAFFIC SAFETY. Review of the Air Force Academy(3), 11. Cockcroft, A. N. and Lameijer, J. N. F. (2012a). Manœuvres to avoid collision A Guide to the Collision Avoidance Rules (Seventh Edition) (pp. 170-172). Oxford: Butterworth-Heinemann. Cockcroft, A. N. and Lameijer, J. N. F. (2012b). Part B - Steering and sailing rules A Guide to the Collision Avoidance Rules (Seventh Edition) (pp. 11-104). Oxford: Butterworth-Heinemann. COLREG. (2017). Available at: http://www.imo.org/en/About/conventions/listofconventions/pages/colreg.aspx (Accessed: 21 Feb 2017). Demirel, E. and Bayer, D. (2015). Further Studies On The COLREGs (Collision Regulations). TransNav: International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation, 9. EUROCONTROL. (2016). ACAS II Guide, Airborne Collision Avoidance Systems (incorporation TCAS II version 7.0 & 7.1 and introduction to ACAS X) EUROCONTROL. FAA. (2011). Introduction to TCAS II Version 7.1. The USA: Federal Aviation Administration. Hadnett, E. (2008). A bridge too far? Journal of Navigation, 61(02), 283-289. Harman, W. (1989). TCAS- A system for preventing midair collisions. The Lincoln Laboratory Journal, 2(3), 437-457. Hetherington, C., Flin, R. and Mearns, K. (2006). Safety in shipping: The human element. Journal of safety research, 37(4), 401-411. Honeywell. (2004). TCAS II CAS 67A Pilot's Guide. Honeywell International Inc. Honeywell. (2006). <TCAS I CAS 66A Pilot's Guide.pdf>. USA: Honeywell International Inc. ICAO. (2006). Aircraft Operations, Doc 8168 OPS/611. International Civil Aviation Organization. IMO. (2005). COLREG: Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972 I. M. Organization (Ed.) Retrieved from http://www.myilibrary.com?ID=80557 Kuchar, J. and Drumm, A. C. (2007). The traffic alert and collision avoidance system. Lincoln Laboratory Journal, 16(2), 277. Kunieda, Y., Kumada, K., Murai, K. and Kashima, H. (2015). Education and Training on Causal Factors of Marine Collisions. Paper presented at the Emerging Trends in Engineering and Technology (ICETET), 2015 7th International Conference on. Lušić, Z. and Erceg, T. (2008). A Contribution to the Analysis of Maritime Accidents with Catastrophic Consequence. Paper presented at the 15th TIEMS Annual Conference. May, M. (1999). Cognitive aspects of interface design and human-centered automation on the ship bridge: the example of ARPA/ECDIS integration. Paper presented at the Human Interfaces in Control Rooms, Cockpits and Command Centres, 1999. International Conference on. Mohovic, D., Mohovic, R. and Baric, M. (2016). Deficiencies in Learning COLREGs and New Teaching Methodology for Nautical Engineering Students and Seafarers in Lifelong Learning Programs. The Journal of Navigation, 69(4), 765-776. Munoz, C., Narkawicz, A. and Chamberlain, J. (2013). A TCAS-II resolution advisory detection algorithm. Paper presented at the Proceedings of the AIAA Guidance Navigation, and Control Conference and Exhibit. Murugan, S. and Oblah, A. A. (2010). TCAS Functioning and Enhancements. International Journal of Computer Applications, 1(8), 46-50. Perera, L. P. and Soares, C. G. (2012). Detections of potential collision situations by relative motions of vessels under parameter uncertainties (pp. 705-713): Taylor & Francis Group, London, UK. Pietrzykowski, Z. (2010). Maritime intelligent transport systems. Paper presented at the International Conference on Transport Systems Telematics. Pietrzykowski, Z., Wołejsza, P. and Borkowski, P. (2016). Decision Support in Collision Situations at Sea. The Journal of Navigation, 1-18. Statheros, T., Howells, G. and Maier, K. M. (2008). Autonomous ship collision avoidance navigation concepts, technologies and techniques. Journal of Navigation, 61(01), 129-142. Szlapczynski, R. and Szlapczynska, J. (2015). A Target Information Display for Visualising Collision Avoidance Manoeuvres in Various Visibility Conditions. Journal of Navigation, 68(06), 1041-1055. Tam, C., Bucknall, R. and Greig, A. (2009). Review of collision avoidance and path planning methods for ships in close range encounters. Journal of Navigation, 62(3), 455. Wang, Y. Y., Debnath, A. K. and Chin, H. C. (2010). Modeling collision avoidance decisions in navigation. Paper presented at the Proceedings of 10th Asian Conference on Marine Simulation and Simulator Research. Williams, E. (2004). Airborne collision avoidance system. Paper presented at the SCS. Wylie, F. (1962). Mathematics and the collision regulations. The Journal of Navigation, 15(1), 104- 112.
Birincil Dil tr
Bölüm Sayı
Yazarlar

Yazar: Hesham ABDUSHKOUR

Yazar: Osman TURAN

Yazar: Evangelos BOULOUGOURİS

Yazar: Rafet Emek KURT

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 10 Temmuz 2018

Bibtex @araştırma makalesi { gdt444139, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2018}, volume = {}, pages = {20 - 32}, doi = {}, title = {Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Abdushkour, Hesham and Turan, Osman and Boulougouris, Evangelos and Kurt, Rafet Emek} }
APA Abdushkour, H , Turan, O , Boulougouris, E , Kurt, R . (2018). Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (212) , 20-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/38341/444139
MLA Abdushkour, H , Turan, O , Boulougouris, E , Kurt, R . "Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 20-32 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/38341/444139>
Chicago Abdushkour, H , Turan, O , Boulougouris, E , Kurt, R . "Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 20-32
RIS TY - JOUR T1 - Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi AU - Hesham Abdushkour , Osman Turan , Evangelos Boulougouris , Rafet Emek Kurt Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 20 EP - 32 VL - IS - 212 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi %A Hesham Abdushkour , Osman Turan , Evangelos Boulougouris , Rafet Emek Kurt %T Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi %D 2018 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 212 %R %U
ISNAD Abdushkour, Hesham , Turan, Osman , Boulougouris, Evangelos , Kurt, Rafet Emek . "Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 212 (Temmuz 2018): 20-32 .
AMA Abdushkour H , Turan O , Boulougouris E , Kurt R . Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (212): 20-32.
Vancouver Abdushkour H , Turan O , Boulougouris E , Kurt R . Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (212): 20-32.
IEEE H. Abdushkour , O. Turan , E. Boulougouris ve R. Kurt , "Denizcilik ve Havacılıkta Çarpışma Önleme Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 212, ss. 20-32, Tem. 2018