Yıl 2018, Cilt , Sayı 213, Sayfalar 54 - 65 2018-10-31

Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi

Serkan TÜRKMEN [1] , Mehmet ATLAR [2] , İrma YEGINBAYEVA [3] , Simon BENSON [4]


Newcastle Üniversitesi (UNEW) hali hazırda çalışan kapalı çevrim su kanalını geliştirdi. Yeni ölçüm bölümü kaplanmış standart bir test panel yüzeyi (boy x en x kalınlık ölçüler 0.6m x 0.22m x 0.015m) boyunca basınç azalışını (dolayısıyla sürtünme direncini) ölçmeye yarar. Panel hem temiz hem de hafif yosunlanmış olarak test edilebilir. Basınç değişimine bağlı olarak, test edilen yüzeyin sürtünme direnç katsayıları hesaplandı ve sonuçlar kabul edilmiş yöntemlerle karşılaştırılarak basınç azalım yöntemi değerlendirilmiştir.

Bu çalışmada, su kanalının tasarımı ve kalibrasyonu sunulmuş ve kaplamış üç farklı yüzeyin sürtünme dirençleri tam gelişmiş türbülanslı akımda incelenmiştir.

Sürtünme direnci, su kanalı, biyolojik kirlilik pürüzlülüğü
  • Banerjee, I., Pangule, R., C. and Kane, R., S. (2011). Antifouling Coatings: Recent Developments in the Design of Surfaces That Prevent Fouling by Proteins, Bacteria, and Marine Organisms, Advanced Materials, Vol. 23, no. 6, pp 690-718. Candries, M. (2001). Drag, boundary layer and roughness characteristics of marine surfaces coated with antifoulings, . Ph.D., Newcastle University. Dean, R. B. (1978). Reynolds Number Dependence of Skin Friction and Other Bulk Flow Variables in Two- Dimensional Rectangular Duct Flow, Journal of Fluids Engineering, Vol. 100, no. 2, pp. 215-223. Harvald Sv, A. (1983). Resistance and Propulsion of Ships, John Wiley & Sons, New York. Monty, J., P. (2005). Developments in smooth wall turbulent duct flows, University of Melbourne, Ph.D., Department of Mechanical and Manufacturing Engineering. Nikuradse, J. (1933). Laws of flow in rough pipes, VDI Forschungsheft, Citeseer. Politis, G., Atlar, M., Kidd, B. and Stenson, P. (2013). A Multipurpose Flume for The Evaluation of Hull Coatings, 3rd International Conference on Advanced Model Measurement Technology for the Maritime Industry (AMT’13), Gdansk, Poland Schultz, M., P., Bendick, J., A., Holm, E., R. and Hertel, W., M. (2011). Economic impact of biofouling on a naval surface ship, Biofouling, Vol. 27, no. 1, pp. 87-98. Townsin, R. L. (2003). The Ship Hull Fouling Penalty, Biofouling, Vol. 19, no.1, pp. 9-15. Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI). (1952). Marine fouling and its prevention; prepared for Bureau of Ships, George Banta Publishing Company, Annapolis, Maryland. Zanoun, E., Nagib, S., H. and Durst, F. (2009). "Refined cf relation for turbulent channels and consequences for high-Re experiments." Fluid dynamics research 41(2): 021405.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Sayı
Yazarlar

Yazar: Serkan TÜRKMEN

Yazar: Mehmet ATLAR

Yazar: İrma YEGINBAYEVA

Yazar: Simon BENSON

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Ekim 2018

Bibtex @araştırma makalesi { gdt477055, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2018}, volume = {}, pages = {54 - 65}, doi = {}, title = {Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {Türkmen, Serkan and Atlar, Mehmet and Yegınbayeva, İrma and Benson, Simon} }
APA Türkmen, S , Atlar, M , Yegınbayeva, İ , Benson, S . (2018). Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (213) , 54-65 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/40101/477055
MLA Türkmen, S , Atlar, M , Yegınbayeva, İ , Benson, S . "Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 54-65 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/40101/477055>
Chicago Türkmen, S , Atlar, M , Yegınbayeva, İ , Benson, S . "Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 54-65
RIS TY - JOUR T1 - Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi AU - Serkan Türkmen , Mehmet Atlar , İrma Yegınbayeva , Simon Benson Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 54 EP - 65 VL - IS - 213 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi %A Serkan Türkmen , Mehmet Atlar , İrma Yegınbayeva , Simon Benson %T Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi %D 2018 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 213 %R %U
ISNAD Türkmen, Serkan , Atlar, Mehmet , Yegınbayeva, İrma , Benson, Simon . "Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 213 (Ekim 2018): 54-65 .
AMA Türkmen S , Atlar M , Yegınbayeva İ , Benson S . Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (213): 54-65.
Vancouver Türkmen S , Atlar M , Yegınbayeva İ , Benson S . Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (213): 54-65.
IEEE S. Türkmen , M. Atlar , İ. Yegınbayeva ve S. Benson , "Hidrodinamik Sürtünme Direncinin Araştırılmasında Kullanılacak Deneysel Bir Yöntemin Geliştirilmesi", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 213, ss. 54-65, Eki. 2018