Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Editorial

Yıl 2024, Sayı: 225, 1 - 1, 30.06.2024
https://doi.org/10.54926/gdt.1493976

Öz

Dear Colleagues and Readers,

We are happy to introduce seven research articles. The subject areas of the articles are damping ship roll motion using a passive rolling tank, examining ship boiler malfunctions, ivestigating supplier selection factors in shipyards, a study based on model experiments on a wave energy converter, violations of maritime conventions during ship accidents, investigating vortex-induced vibrations in cylinders, reducing the carbon footprint of ships. We would like to thank the authors, referees and journal staff for their valuable contributions.

As Ship and Marine Technology journal, we would like to inform you about the events related to maritime technologies that we have followed in the last six month period. The 13th Ship and Yacht Design competition organized by the Ship, Yacht and Services Exporters Association has been launched, the participants will compete to design a fishing vessel to be operated in Turkish seas and oceans. The design length of fishing vessel is minimum 40 m, vessel type may be factory fishing, carrying live fish, trawling or purse seiner[1]. The important scientific event of the last six months is the 5th Global Maritime Congress, organized by Istanbul Technical University Maritime Faculty and TMMOB Turkish Chamber of Marine Engineering Engineers, was held in Tuzla on 20-21 May 2024[2]. Another event PER-CON B2B, was held in Istanbul on 20-21 May 2024, with the main support of GISBİR[3]. At the event, supplier companies met buyers composed by shipyards, shipowners and ship operators by scheduling B2B meetings. The 8th Mare Forum was held in Tuzla on 22 May 2024[4]. A panel titled looking to the Future within the Framework of EU Emission Trading System Applications was held on Wednesday, May 15, in cooperation with KOSDER and Alpha Marine Turkey[5].

The 3rd International Ship and Marine Technology Congress, organized by TMMOB GMO, will be held in Trabzon, co-organized and hosted by Karadeniz Technical University, on 10-12 December 2024[6].

New legislative applications and developments in the world agenda of ship and marine technology further increase the importance of cooperation and communication. We would be pleased to publish your scientific and professional articles in our journal.

We hope to meet you in our December issue.

Saygılarımızla / Regards.

GMO Journal of Ship and Marine Technology


1. https://www.gemiyattasarim.org/TR/Yarisma/Sartname.aspx
2. www.globalmaritime.org
3. https://perconmeets.com/en-US/buyers
4. https://www.mareforum.com/events/8th-mare-forum-istanbul
5. https://kosder.org/portfolio-item/kosder-ve-alpha-marine-consulting-turkeyden-eu-ets-semineri/
6. https://www.gmoshipmar.com/

Kaynakça

  • Editörden/Editorial, Gemi ve Deniz Teknolojisi, Sayı/Issue 225, Haziran 2024.

Editörden

Yıl 2024, Sayı: 225, 1 - 1, 30.06.2024
https://doi.org/10.54926/gdt.1493976

Öz

Değerli Meslektaşlarımız ve Okurlar,

Yedi adet araştırma makalesinin sunulduğu Gemi ve Deniz Teknolojisi 225. sayısında; pasif yalpa tankı ile gemi yalpa hareketlerinin sönümlenmesi, gemi kazan arızalarının incelenmesi, tersanelerde tedarikçi seçim faktörlerinin incelenmesi, dalgalardan enerji elde eden bir sisteme ilişkin model deneylerini temel alan bir çalışma, gemi kazalarında denizcilik sözleşmeleri ihlalleri, silindirlerde meydana gelen girdap kaynaklı titreşimlerin incelenmesi, sefer plânlamasında gemilerin karbon ayak izinin azaltılması konularında makaleler sunulmuştur. Değerli katkıları için yazarlara, hakemlerimize ve dergi personeline teşekkürlerimizi sunarız.

Gemi ve Deniz Teknolojisi dergisi olarak son altı aylık dönem içerisinde takip ettiğimiz denizcilik teknolojilerini ilgilendiren etkinlikleri bilgilerinize sunuyoruz. Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliğinin düzenlediği 13. Gemi ve Yat Tasarımı yarışması başlatıldı, katılımcılar yarışmada Türk denizlerinde ve açık denizlerde seyir yapabilecek min. 40 m boyunda balıkçı gemisi (fabrika balıkçı, canlı balık taşıma, trol veya gır-gır çeken) tasarımı yapacaklar[1]. Son altı ayın önemli bir bilimsel etkinliği İstanbul Teknik Üniversitesi Denizcilik Fakültesi ve TMMOB Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası’nın düzenlediği 5th Global Maritime Congress, 20-21 Mayıs 2024 günlerinde Tuzla’da gerçekleştirildi[2]. Diğer bir etkinlik PER-CON B2B, GİSBİR ana desteği ile 20-21 Mayıs 2024 tarihlerinde İstanbul’da düzenlendi[3]. Etkinlikte, tedarikçi firmalar tersaneler, armatörler ve gemi işletmecileri ile görüşmeler programlanarak buluşturuldu. 8. Mare Forum 22 Mayıs 2024 günü Tuzla’da yapıldı[4]. KOSDER ve Alpha Marine Türkiye iş birliğiyle 15 Mayıs Çarşamba günü AB Emisyon Ticaret Sistemi Uygulamaları Çerçevesinde Geleceğe Bakış başlıklı bir panel gerçekleştirildi[5].
TMMOB GMO’nun düzenleyeceği 3. Uluslararası Gemi ve Deniz Teknolojisi Kongresi 10-12 Aralık 2024 tarihlerinde Karadeniz Teknik Üniversitesi ev sahipliğinde Trabzon’da düzenlenecek[6].

Dünya gemi ve deniz teknolojisi gündeminde yaşanan yeni uygulamalar ve gelişmeler iş birliği ve iletişimin önemini daha da artırıyor. Bilimsel ve mesleki yazılarınızı dergimizde yayınlamaktan memnun olacağımızı bildiririz.

Aralık sayımızda buluşmak üzere hoşçakalın.

Saygılarımızla.

Gemi ve Deniz Teknolojisi


1. https://www.gemiyattasarim.org/TR/Yarisma/Sartname.aspx
2. www.globalmaritime.org
3. https://perconmeets.com/en-US/buyers
4. https://www.mareforum.com/events/8th-mare-forum-istanbul
5. https://kosder.org/portfolio-item/kosder-ve-alpha-marine-consulting-turkeyden-eu-ets-semineri/
6. https://www.gmoshipmar.com/

Kaynakça

  • Editörden/Editorial, Gemi ve Deniz Teknolojisi, Sayı/Issue 225, Haziran 2024.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gemi İnşaatı
Bölüm Editörden
Yazarlar

Ahmet Dursun Alkan

Erken Görünüm Tarihi 3 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2024
Kabul Tarihi 31 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 225

Kaynak Göster

APA Alkan, A. D. (2024). Editörden. Gemi Ve Deniz Teknolojisi(225), 1-1. https://doi.org/10.54926/gdt.1493976