Çoktan seçmeli testler eğitim sistemimizin en fazla kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarından biridir. Bu testlerin çok fazla tercih edilmesinin nedenleri arasında objektif ve kolay puanlanabilmesi, kapsam geçerliğinin yüksek olması, farklı düzeylerde soru sormaya imkan sağlaması yer almaktadır. Bunun yanında şans başarısının bulunması ve sınırlı sayıdaki seçenek arasından en uygunun seçilmesi gibi sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bu çalışmada önerilen çoktan seçmeli madde türü özellikle bu iki sınırlılığı belirli ölçüde ortadan aldırmak amacıyla kullanılabilir. Bu madde tipinde öğrencilere hazır seçenekler yanında cevaplarını yazabilecekleri alternatif bir seçenek daha sunulmaktadır. Böylece öğrenciler hazır seçenekler arasında doğru cevabı bulamadığında çok fazla sayıda olasılığı olan bir cevaplama durumu ile karşı karşıya kalacaklardır. Ayrıca her zaman için doğru cevabın bu alternatif seçenek olabileceği düşünüleceğinden doğru yanıtı şansla bu olasılığı da azalacaktır. Bu madde türünün kullanılması, düzeltme formülü kullanılması gerekliliğini azaltacağından hiç bilmeyenle biraz bileni ayırt etme imkanı sağlayacaktır. Bu çalışmada fen bilimleri derslerine yönelik ulusal ve uluslararası sınavlarda çıkan farklı tipteki maddeler ile bu madde tipinin bazı sınırlılıklarını ortadan kaldırabilecek madde tipine yönelik örnekler verilmiştir.
Fen bilimleri Ölçme ve değerlendirme Ölçme araçları Çoktan seçmeli test Soru örnekleri
Abstract: Multiple‐choice test is one of the mostly used measurement and evaluation tools in education system. Their objectivity, easy scoring, high scope validity, opportunities to ask questions at different levels are among the reasons why this test type is mostly preferred. Nevertheless, they have some restrictions such as chance success, selecting the most appropriate one from limited options. Multiple‐choice item type, which recommended in this study, can be used in order to eliminate especially these two restrictions to some extent. In this item type, students are provided with an alternative choice to write their own answers as well as ready‐made choices. Thus, students can find a way to express their own answers when they cannot find the right answers among the given choices. Moreover, this method will reduce the chance factor as this alternative choice can be thought as the right answer. Since using this item type will reduce the necessity for correction formula, it will distinguish those who know a little or none. In this study, there are different item types from national and international science exams and some samples which can eliminate some restrictions of these item types.
Science Measurement and evaluation Assessment tools Multiple‐choice test Questions Examples
Diğer ID | JA37KA86YN |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |