Günümüzde öğretmenlerin niteliği ve mesleki gelişim düzeyi, aynı zamanda okulların ve eğitim sisteminin kalitesinin göstergelerinden biri olarak görülmektedir. Her öğretmenin hizmet öncesinden mesleğe başladığı ve mesleğini devam ettirdiği sürece gerek alanı ile ilgili, gerekse pedagojik ve genel kültür bakımından kendini geliştirmesi, bilgi ve becerilerini güncellemesi ve sürekli biçimde öğrenme arzusu ve heyecanı ile mesleğini icra etmesi gerekir. Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri ve mesleklerini daha verimli biçimde sürdürebilmeleri için kurumsal ya da bireysel düzeyde çeşitli mesleki gelişim programları ve etkinlikleri bulunmaktadır. Bu çalışma, sürekli mesleki gelişim (SMG) kavramı, kapsamı ve öğretmenler için SMG sürekli mesleki gelişim anlayışının ve etkinliklerinin neden önemli olduğu üzerinde durmuştur. Çalışma sonunda, sürekli mesleki gelişim programlarının; “öğretmenlerin ilgi, ihtiyaç ve beklentilerine uygun olması, uygulamalı ve öğretmenlerin katılımını sağlaması, uzun dönemli ve sürekli olması, öğretim sürecindeki sorunlara odaklı olması, öğretmenlere işbirliğine dayalı beceriler ve anlayışlar kazandırması, okul içinde yapılması vb. gibi öneriler sunulmuştur.
The level of professional development of teachers is considered to be an important indicator of schools and the education system. Teachers must serve as they continuously develop themselves in terms of personal and professional throughout their teaching career. Also, they always must have a desire and excitement to learn. There are various professional development programs or activities at organizational or individual level for teachers to develop themselves and to maintain their profession efficiently. In this context, this study handles professional development concept and content and in this accordingly discourses why professional development is important for teachers. At the end of the study, some suggestions are made that continuous professional development programs in Turkey should be in accordance with interests, needs and expectations of teachers, ensure participation of teacher, practical, long‐termed, focused on problems in learning and teaching process, gained teachers collaborative skills and understandings and organized within the school etc.
Diğer ID | JA55PD26TA |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |