The years of 2000-2020 in Turkey in this study between teacher qualifications and technological pedagogical content knowledge in the publication of studies published on the subject, broadcast type, sample group, the subject is intended to make examination of according to the methods and data collection tools. It was designed as a document analysis method. The data were obtained by searching with keywords from databases such as “Google Academic, YÖK National Thesis Centre, (ULAKBİM), ASOS Index and YÖK academic”. Within the scope of the research findings, it was observed that the most studies on teacher competences were conducted in 2015. As the sample group, studies were mostly conducted with teachers and pre-service teachers. Studies have focused on article and presentation type. In these studies, it was observed that perceptions of teacher competences, teacher Professional competences were mostly studied. Generally, quantitative method was used in researches, and scanning design was used. Scales and questionnaires were used as data collection tools. In addition it was observed that technological pedagogical field knowledge (TPACK) were mostly carried out in 2018. Studies also have focused on article and bulletin types. As the sample group, pre-service teachers and teachers were mostly selected. In these studies, generally TPACK competencies, TPACK levels, TPACK classroom applications, TPACK perception studies were carried out. Generally, quantitative method was used in researches, and scanning design was used. Scales and questionnaires were used as data collection tools.
Teacher competences Competence Technology Technological pedagogical field knowledge
Bu araştırmada Türkiye’de 2000-2020 yılları arasında öğretmen yeterlikleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi konuları üzerine yayınlanmış olan çalışmaların yayın yılı, yayın türü, örneklem grubu, konu, branş, yöntem ve veri toplama araçlarına göre incelemelerinin yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilere “Google Akademik, YÖK Ulusal Tez Merkezi, ULAKBİM, Asos Index ve YÖK Akademik” veri tabanlarından anahtar kelimelerle tarama yapılarak ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında öğretmen yeterlikleri konusunda; en fazla çalışmanın 2015 yılında yapıldığı görülmüştür. Örneklem grubu olarakta en fazla öğretmen ve öğretmen adayları ile çalışmalar yapılmıştır. Çalışmalar makale ve bildiri türünde yoğunlaşmıştır. Yapılan bu çalışmalarda öğretmen yeterliği, öğretmen mesleki yeterlikleri ve öğretmen yeterlik algılarının çoğunlukla çalışıldığı görülmüştür. Araştırmalarda genelde nicel yöntem kullanılmış olup, tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ölçek ve anketler çoğunlukta kullanılmıştır. Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) çalışmalarının ise en fazla 2018 yılında yapıldığı görülmüştür. Yapılan çalışmalar makale ve bildiri türünde yoğunlaşmıştır. Örneklem grubu olarak yüksek oranda öğretmen adayları ve öğretmenler seçilmiştir. Yapılan bu çalışmalarda genellikle TPAB’ne ilişkin yeterlikler, TPAB düzeyleri, TPAB sınıf içi uygulamalar, TPAB üzerine algı yönünde çalışmalar yapılmıştır. TPAB yönelik çalışılan konuların büyük çoğunluğunun öğretmen yeterlikleri kapsamında olduğu görülmüştür. Araştırmalarda genelde nicel yöntem kullanılmış olup, tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ölçek ve anketler çoğunlukta kullanılmıştır.
Öğretmen Yeterlilikleri Yeterlilik Teknoloji Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |