Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF COMPUTER TEACHERS ON THE FUNCTIONING OF DISTANCE EDUCATION DURING THE PANDEMIC PROCESS

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 15 - 28, 31.03.2022

Öz

The Covid 19 pandemic process has affected the whole world in a short time. The pandemic process has created disruptions and changes in education.nİn order to reduce consequences of this process as much as possible, distance. Education system has been put in place to ensure the continuity of education. Because of these sudden changes students and teachers have faced many difficulties. The aim of this study is to reveal the problems met by ICT teachers under the Ministry of National Education and to know the advantages and views about distance education. In this work, qualitative research phenomenology method has been used. In the work realised as qualitative research 12 women 9 men in total 21 ICT teachers participated. İn the work purposeful sampling method has been used as purpositive sampling .By taking the views of specialists a semi-structured interview form was prepared to reach the İdeas and views of informatic teachers.The datas obtained from the interviews has been solved by the content analysis method. In the data obtained from the ICT teachers , they stated that due to the lack of infrastructure, they have difficulties acessing internet and technlogical devices. ICT teachers stated the fact that their communication with students in distance education system is not instantaneous and as fast as in formal education system. ICT teachers are of the opinion that distance education does not support psycho-motor development on students, unlike cognitive skills. In addition, it was stated that ICT teachers were of the opinion that the normalization process should be slow and gradual, not sudden.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Aküzüm, C., & Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirmekurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies 5(2), 97-121. https://doi.org/10.33907/turkjes.423152.
  • Akyüz, Y. (2006). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000 – M.S. 2006. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bozbayındır, F ve Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) karşılaşılan sorunlar ve öğretmen görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 324-349. https://doi.org/10.19126/suje.335982.
  • Canpolat, U., & Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 123-154.
  • Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed method research. ThousandOaks, CA: SAGE
  • Davey, G. & De Lian, C., & Higgins, L. (2007). The university entrance examination system in China. Journal of Further and Higher Education, 31(4), 385-396.
  • Dinç, E., Dere İ., & Koluman S. (2014) Kademeler arası geçiş uygulamalarına yönelik görüşler ve deneyimler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(17), 397-423. http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.761.
  • Duman, T. (1984). Özel dershaneler ve fonksiyonları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dönmez, İ., Gürbüz, S., & Tekçe, M. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarının fırsat eşitliği açısından yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-58.
  • Dönmez, İ., Pekcan, N., & Tekçe, M. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi, 21-24 Nisan 2016, 168-169, Antalya.
  • Göksu, İ., & Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171.
  • Holloway, J. H. (1999). Extracurricular activities: The path to academic success? Educational Leadership, 57(4), 87-88.
  • Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. O. (2008). Educational administration: Concepts and practices (5th ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning.
  • Kozikoğlu, İ., & Özcanlı, N. (2020). Destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 280-305.
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi. 20 Kasım 2016 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Miles, M.B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2001). Özel dershanelerin üniversiteye girişte öğrenci başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 89-96.
  • Nartgün, Ş. S., & Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 537-564.
  • Sarıca, R. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarına (dyk) yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 91-122.
  • Tansel, A. (2013). Türkiye’de özel dershaneler: Yeni gelişmeler ve dershanelerin geleceği. Economic Research Center, Sayı.10, Ankara, Türkiye.
  • Teddlie, C., Tashakkori, A., & Johnson, B. (2008). Emergent techniques in the gathering and analysis of mixed methods data. Handbook of emergent methods, 389-413.
  • Tuna, A. Biber, A. Ç., Polat, A. C. Altınok, F., & Küçükoğlu. U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119.
  • Türküresin, E. H. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. Kütahya ili örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 73-85.
  • Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 87-118.
  • Yıldırım, A., & Şimsek, H. (2013). Sosyal bilimler nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2009). Özel dershane öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 471-490.
  • Zabun, E. (2011). Dershaneye gitme, mükemmeliyetçilik, ana- baba tutumu ve sınav kaygısının öğrencilerin SBS başarılarını yordama gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Tokat.

Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimin İşleyişi İle İlgili Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 1, 15 - 28, 31.03.2022

Öz

Covid-19 pandemi süreci kısa zamanda tüm dünyayı etkisi altına almıştır. Pandemi süreci eğitimde bazı aksaklıkların ve değişikliklerin yaşanmasına sebebiyet vermiştir. Bu süreçte olumsuzlukların en aza indirilmesi amaçlanarak eğitimde sürekliliğin sağlanması için ani bir şekilde uzaktan eğitim sistemine geçilmiştir. Yaşanan bu ani değişiklik öğretmen ve öğrencilere çeşitli zorluklar getirmiştir. Bu çalışmada, Covid-19 pandemi sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik karşılaştıkları sorunlar, uzaktan eğitimin verimliliği ve uzaktan eğitim sistemine ait görüşlerinin açığa çıkartılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma olarak yürütülen çalışmaya farklı devlet okullarında görev yapan 12 kadın ve 9 erkek toplam 21 bilişim teknolojileri öğretmenleri katılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yönteminden ölçüt örneklemesi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak bilişim teknolojileri öğretmenlerinin fikir ve görüşlerine ulaşılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Bilişim teknolojileri öğretmenlerinden elde edilen bulgularda uzaktan eğitimde alt yapı eksikliğinden dolayı internet ve teknolojik cihazlara ulaşmada zorluk yaşanıldığı belirtilmiştir. Bilişim teknolojileri öğretmenleri, öğrencileri ile iletişimlerinin örgün eğitimde olduğu gibi anlık ve hızlı olmadığını belirtmişlerdir. Bilişim teknolojileri öğretmenleri uzaktan eğitimin öğrencilerde yaparak ve yaşayarak desteklenmesi gerektiği görüşündedir. Ayrıca bilişim teknolojileri öğretmenleri normalleşme sürecine ani bir şekilde değil yavaş ve kademeli olarak geçilmesi gerektiği görüşünde olduklarını belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akkaya, A. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Aküzüm, C., & Saraçoğlu, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin destekleme ve yetiştirmekurslarına yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies 5(2), 97-121. https://doi.org/10.33907/turkjes.423152.
  • Akyüz, Y. (2006). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000 – M.S. 2006. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Bozbayındır, F ve Kara, M. (2017). Destekleme ve Yetiştirme Kurslarında (DYK) karşılaşılan sorunlar ve öğretmen görüşleri temelinde çözüm önerileri. Sakarya University Journal of Education, 7(2), 324-349. https://doi.org/10.19126/suje.335982.
  • Canpolat, U., & Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(1), 123-154.
  • Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed method research. ThousandOaks, CA: SAGE
  • Davey, G. & De Lian, C., & Higgins, L. (2007). The university entrance examination system in China. Journal of Further and Higher Education, 31(4), 385-396.
  • Dinç, E., Dere İ., & Koluman S. (2014) Kademeler arası geçiş uygulamalarına yönelik görüşler ve deneyimler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(17), 397-423. http://dx.doi.org/10.14520/adyusbd.761.
  • Duman, T. (1984). Özel dershaneler ve fonksiyonları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dönmez, İ., Gürbüz, S., & Tekçe, M. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarının fırsat eşitliği açısından yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-58.
  • Dönmez, İ., Pekcan, N., & Tekçe, M. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul Kültür Üniversitesi, 21-24 Nisan 2016, 168-169, Antalya.
  • Göksu, İ., & Gülcü, A. (2016). Ortaokul ve liselerde uygulanan destekleme kurslarıyla ilgili öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 153-171.
  • Holloway, J. H. (1999). Extracurricular activities: The path to academic success? Educational Leadership, 57(4), 87-88.
  • Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. O. (2008). Educational administration: Concepts and practices (5th ed.). Belmont, CA: Wadsworth/Cengage Learning.
  • Kozikoğlu, İ., & Özcanlı, N. (2020). Destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 280-305.
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı örgün ve yaygın eğitimi destekleme ve yetiştirme kursları yönergesi. 20 Kasım 2016 tarihinde https://hbogm.meb.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Miles, M.B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2001). Özel dershanelerin üniversiteye girişte öğrenci başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 89-96.
  • Nartgün, Ş. S., & Dilekçi, Ü. (2016). Eğitimi destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(4), 537-564.
  • Sarıca, R. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarına (dyk) yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 48(221), 91-122.
  • Tansel, A. (2013). Türkiye’de özel dershaneler: Yeni gelişmeler ve dershanelerin geleceği. Economic Research Center, Sayı.10, Ankara, Türkiye.
  • Teddlie, C., Tashakkori, A., & Johnson, B. (2008). Emergent techniques in the gathering and analysis of mixed methods data. Handbook of emergent methods, 389-413.
  • Tuna, A. Biber, A. Ç., Polat, A. C. Altınok, F., & Küçükoğlu. U. (2017). Ortaokullarda uygulanan destekleme ve yetiştirme kurslarına dair öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 103-119.
  • Türküresin, E. H. (2018). Destekleme ve yetiştirme kurslarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. Kütahya ili örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 73-85.
  • Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2016). Destekleme ve yetiştirme kurslarının işlevlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 87-118.
  • Yıldırım, A., & Şimsek, H. (2013). Sosyal bilimler nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2009). Özel dershane öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 471-490.
  • Zabun, E. (2011). Dershaneye gitme, mükemmeliyetçilik, ana- baba tutumu ve sınav kaygısının öğrencilerin SBS başarılarını yordama gücü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi, Tokat.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları
Yazarlar

Tuğçe Aşkan 0000-0001-9248-4169

Ertuğrul Usta 0000-0001-6112-9965

Erken Görünüm Tarihi 24 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2021
Kabul Tarihi 10 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aşkan, T., & Usta, E. (2022). Pandemi Sürecinde Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimin İşleyişi İle İlgili Görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 15-28.