Bu araştırma, Türkiye, İngiltere ve İtalya’da ortaokul düzeyinde kullanılan müzik ders kitaplarını içerik bakımından karşılaştırmalı olarak incelemeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veriler “doküman analizi” ile elde edilmiş, verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020- 2021 öğretim yılında Avrupa ülkeleri ile bu ülkelerde okutulan 6, 7 ve 8. sınıf müzik ders kitapları; örneklemini ise Türkiye, İngiltere ve İtalya ile 2020- 2021 öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıflarda okutulan seçilmiş sekiz kitap oluşturmaktadır. İngiltere ve İtalya ortaokul müzik ders kitapları İngilizce- İtalyanca dillerinden Türkçe’ ye tercüme edilmiştir.
Yapılan incelemede, Türkiye ve İngiltere’de kullanılan ders kitaplarında müzik teorisi konusu benzerlik göstermektedir. İngiltere’de, film müziklerine, İtalya’da enstrümanları tanımaya. Türkiye’de ise temel müzik eğitimi konularına yer verildiği görülmektedir. Bununla birlikte üç ülkenin her millete ait kültürel mirası içinde barındıran konuların, ezgi ve ritim yaratma bölümlerinin benzer olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Türkiye ders kitaplarında daha çok müziksel bilgilenme alanına ait etkinliklerin olduğu; müziksel çalma ve çalgısal seslendirme temalı etkinliklere daha az yer verildiği saptanmıştır. Bu anlamda Türkiye’de müzik dersine tanınan süre arttırılabilir. Bu sürenin arttırılması çalgı eğitimine de yeterli zamanın ayırılmasına, derste daha çok etkinlik yapılmasına ve derslerin verimli işlenmesine katkı sağlayacaktır.
Müzik Eğitimi Ortaokul Müzik Ders Kitabı Karşılaştırmalı Eğitim İçerik Değerlendirme
Necmettin Erbakan Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi
201310002
Araştırmalarım süresince bana destek olan, yol gösteren ve değerli bilgilerini paylaşan sevgili hocam Doç. Dr. Öğr. Üyesi Nilay Özaydın'a; araştırmalarımda kıymetli bilgilerini, tecrübelerini benimle paylaşan, çalışmaları ve bilgisiyle müzik eğitimim süresince eğitim anlamında bana hep yeni ufuklar açan çok kıymetli hocam Doç. Dr. Nurtuğ Barışeri Ahmethan'a ve bugünlere gelmemde desteğini hiç esirgemeyen beni her konuda cesaretlendiren sevgili anne ve babama teşekkürü bir borç bilirim.
This research aims to comparatively examine and evaluate the music textbooks used at secondary school level in Turkey, England and Italy in terms of content. In the research, the data were obtained by "document analysis" and content analysis technique was used in the analysis of the data. The universe of the research consists of European countries and 6th, 7th and 8th grade music textbooks taught in these countries in the 2020-2021 academic year. The sample consists of eight selected books taught in 6th, 7th and 8th grades in Turkey, England and Italy in the 2020-2021 academic year. Secondary school music textbooks used in England and Italy were translated from English andItalian languages to Turkish.
In the examination, the subject of music theory shows similarities in the textbooks used in Turkey and England. In England, to film soundtracks, to recognize instruments in Italy. In Turkey, it is seen that basic music education subjects are included. However, it was found that the subjects, melody and rhythm creation sections of the three countries, which contain the cultural heritage of each nation, are similar. It is stated that there are mostly activities in the field of musical information in Turkish textbooks. It was found that the Turkish textbooks mostly included activities related to musical knowledge, while musical playing and instrumental vocalisation themed activities were given less space. In this sense, the time allocated to music lessons in Turkey can be increased. Increasing this time will contribute to the allocation of sufficient time for instrument training, more activities in the lesson and efficient teaching of the lessons.
Music Education Secondary School Music Textbook Comparative Education Content Evaluation
201310002
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 201310002 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |