Argumentation can be defined as a process in which claim, data, justification and supports, which are considered the basic building blocks of an argument, are connected together in a meaningful way. Especially in Science Education, argumentation method is known to have positive contributions to the learning-teaching processes. Today, there is much opportunity to integrate digital tools or software in argumentation processes for better learning outcomes. The literature points out the difficulties experienced by teachers and learners in the argumentation processes and emphasizes that digital tools or software can offer solutions to these problems. In this context, a wide variety of software is used to support argumentation processes in education more effectively and easily. The aim of this study is to examine existing argumentation software and to determine the features of a new "E-Argumentation" software, which is supposed to be a better and contemporary solution for argumentation processes, based on a needs analysis.
Existing argumentation software is not rich in terms of multimedia usage and not compatible with group work, which is important in argumentation processes, or with three argumentation approaches in the literature. Furthermore, existing software has serious shortcomings in terms of usability and educational value. As a result, it is clear that there is a need for argumentation software which is compatible with current technologies, pedagogically useful, and has high level of usability and accessibility.
219K028
Argümantasyon, son yıllarda Fen Eğitiminde sıkça başvurulan ve öğrenme-öğretme süreçlerine olumlu katkıları olduğu bilinen bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, argümantasyon süreçlerinin çeşitli dijital araçlarla desteklenmesini veya argümantasyon yazılımlarının kullanılmasını da beraberinde getirmiştir. İlgili alanyazın, argümantasyon süreçlerinde gerek öğretmen gerekse öğrenci bazında yaşanan zorluklara işaret etmekte ve dijital araçlar veya yazılımların bu problemlere çözüm sunabileceğine vurgu yapmaktadır. Bu bağlamda, uluslararası alanyazın incelendiğinde, eğitimde argümantasyon süreçlerinin daha etkili ve kolay yürütülmesine yönelik olarak çok çeşitli yazılımların kullanıldığı görülmektedir. Bunun yanı sıra, incelenen yazılımların büyük çoğunluğunda öğrenciler tarafından üretilen iddia, kanıt, argüman vb. ifadelerin metin tabanlı olarak kaydedildiği görülmektedir. Bazı yazılımlarda ise basit düzeyde çoklu ortam öğeleri de kullanılmıştır. Günümüz bilgi ve iletişim teknolojileri dikkate alındığında, çeşitli çoklu ortam araçları hız/performans sorunları yaratmaksızın internet tabanlı uygulamalarda rahatlıkla kullanılabilmektedir ve eğitim teknolojileri alanyazını bu anlamda oldukça gelişmiştir. Bu açıdan bakıldığında incelenen yazılımların çoklu ortam kullanımı açısından zengin olmadığı görülmüştür. Mevcut yazılımların argümantasyon süreçlerinde önemli olan grup çalışmasına ve uluslararası alanyazında kabul görmüş üç argümantasyon yaklaşımına uyumlu olmadıkları söylenebilir. Ayrıca kullanılabilirlik ve erişilebilirlik konusunda da mevcut yazılımların ciddi eksiklikleri vardır. Sonuç olarak, güncel teknolojilere uyumlu, pedagojik açıdan yararlı, kullanılabilirliği ve erişilebilirliği yüksek argümantasyon yazılımlarına ihtiyaç olduğu açıktır.
Bu çalışmada argümantasyon süreçlerini desteklemeyi amaçlayan mevcut yazılımlar incelenmiş, çeşitli ölçütler açısından değerlendirilmiştir. Ayrıca araştırmacılar tarafından geliştirilen yeni “E-Argümantasyon” yazılımının özellikleri ve mevcut yazılımlarla kıyaslandığında ortaya çıkan üstün yönleri sunulmuştur.
TÜBİTAK
219K028
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 219K028 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |