Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Nine Type Temperament Models Relationship with Active Music Education Applications

Yıl 2017, , 911 - 938, 27.12.2017
https://doi.org/10.17152/gefad.337237

Öz

This
study was carried out in Erciyes University, Faculty of Fine Arts, to
investigate the relationship between temperament and active music education
methods of music students' preferences. The aim of the research is to discover
the temperament type of the candidates for music teacher candidates first. It
is then necessary to analyze the reason why, how, at what level of education,
where, and by whom, the participants will discover the temperament in the
future that they will train. The study was conducted in a 2016-2017 academic year in the spring semester
with n = 21 students attending the private teaching methods course within the
pedagogical formation certificate program of Erciyes University. Participants 9 types of temperament model test were
applied. In order to understand the test data in depth, a structured interview
form consisting of 2 parts was applied. The
first part of the questionnaire was asked to identify the individuals
and Second part was asked to take the opinions of the participant students
about the tests. According to the results of the research, a training should be
given considering the temperament model of the individuals. Active music
education methods should be exploited to explore the relationship between
individual temperament and learning situations.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Aycan, K. (2017). Hareket, Konuşma ve Şarkı Söyleme Odaklı Elementer Ses Eğitimi Uygulamaları. Turkish Studies, 12(14), 1-18. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11661 Clark, L. A. (2005). Temperament as a Unifying Basis for Personality and Psychopathology. Journal of Abnormal Psychology, 114(4), 505-521. doi:10.1037/0021-843X.114.4.505 Demirel Yılmaz, E., Gençer, A. G., Ünal, Ö., & Aydemir, Ö. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Education & Science/Egitim ve Bilim, 39(173). Duru, E. G., & Karakelle, S. (2013). Türkiye ve Avusturya Müzik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, ANKARA-TURKEY, 8(3), 233-245. http://www.bilfen.com/haber/ilkogretim_okullari/bilfen-sancaktepe-ilkokulu/9-tip-mizac-modeli.html. (2017). 9 Tip Mizaç Modeli 9 Tip Mizaç Modeli Kaytez, N., & Durualp, E. (2014). Türkiye’de Okul Öncesinde Oyun İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2014(2). Logia, P. (Producer). (2014a). Prof. Dr. Ziya Selçuk EducaShow’da DTMM yi anlattı. Logia, P. (Producer). (2014b, 12.06.16). Prof. Dr. Ziya Selçuk’tan Dokuz Tip Mizaç Modeli Semineri. Retrieved from Özeren, U. (2017). Yarın, bugünün içinde yaşanır. "Dokuz tip mizaç modeli". Özevin, B. (2010a). The Evaluation of the Perspectives of Music Teachers Concerning the Influence of the Program from Which They Have Graduated on the Profession. . Procedia-Social and Behavioral Sciences Journal, 2(2), 4359-4365. Özevin, B. (2010b, 15-17 Aralık). Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Öğretmenlik Mesleğine Yansımaları Paper presented at the IX. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. Öztosun, Ö. (2002). İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Fişlerle Yaplan Eğitimin İlkokuma Öğretimine Etkisi; Ankara Yenimahalle İlçesi Yahya Çavuş İlköğretim Okulu Örneği. (PhD), Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Rothbart, M. K., Ahadi, S. A., & Evans, D. E. (2000). Temperament and personality: Origins and outcomes. Journal of Personality and Social Psychology, 78(1), 122-135. doi:10.1037/0022-3514.78.1.122 Selçuk, Z., & Yılmaz, D. E. (2015). Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne Göre Rehberlik Yaklaşımına Giriş (Vol. 1). Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, H., & Yıldırım , A. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Vol. 6): Seçkin Yayıncılık. Tufan, S., & Sökezoğlu, D. (2009, 23–25 Eylül). Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi. Paper presented at the 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, OMÜ. Yılmaz, E. D., & Gençer, A. G. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Eğitim ve Bilim, 39(173). Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., & Aydemir, Ö. (2011). Tarihsel bir sistemin yeni bir mizaç modeline evrimi: Dokuz Tip Mizaç Modeli. Retrieved from Anadolu Psikiyatri Dergisi: Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., Aydemir, Ö., Yılmaz, A., Kesebir, S., Ünal, Ö., . . . Bilici, M. (2014). Dokuz tip mizaç ölçeği'nin geçerlik ve güvenirliği. Eğitim ve Bilim, 39(171). Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., Ünal, Ö., & Aydemir, Ö. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Eğitim ve Bilim, 39(173). Yin, R. K. (1984). Case Study research: design and Methods. Beverly Hills Sage Publishing. YÖK. (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara: YÖK: Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK].

Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi

Yıl 2017, , 911 - 938, 27.12.2017
https://doi.org/10.17152/gefad.337237

Öz

Bu çalışma Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar
Fakültesi, müzik bölümü öğrencilerinin mizaçları ile aktif müzik eğitimi
yöntemlerini tercihleri arasında ilişkiyi araştırmak için yapılmıştır.
Araştırmanın amacı müzik öğretmeni aday adayı katılımcıların mizaç tipini
öncelikle keşfetmesidir. Daha sonra katılımcıların ileride eğitim vereceği
gurubun mizacını keşfederek neden, niçin, nasıl, hangi eğitim seviyesinde,
nerede ve kimlerle vereceğini analiz etmesidir. Çalışma 2016- 2017 öğretim
yılı, bahar döneminde, Erciyes Üniversitesi pedagojik formasyon sertifika
programı kapsamında özel öğretim yöntemleri (ÖÖY) dersini alan n=21 öğrenciyle
yapılmıştır. Katılımcılara Dokuz tip
mizaç model testi
uygulanmıştır. Test verilerini derinlemesine anlamak için
2 kısımdan oluşan yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Formun 1.
kısmı bireyleri tanıma, 2. kısmı testler hakkında katılımcı öğrencilerin
görüşlerini almak amacıyla sorulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre
bireylerin mizaç modeli dikkate alınarak bir eğitim verilmelidir. Bireylerin
mizaçları ile öğrenme durumları arasındaki ilişkinin keşfedilmesi için aktif
müzik eğitimi metotlarından faydalanılmalıdır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Aycan, K. (2017). Hareket, Konuşma ve Şarkı Söyleme Odaklı Elementer Ses Eğitimi Uygulamaları. Turkish Studies, 12(14), 1-18. doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11661 Clark, L. A. (2005). Temperament as a Unifying Basis for Personality and Psychopathology. Journal of Abnormal Psychology, 114(4), 505-521. doi:10.1037/0021-843X.114.4.505 Demirel Yılmaz, E., Gençer, A. G., Ünal, Ö., & Aydemir, Ö. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Education & Science/Egitim ve Bilim, 39(173). Duru, E. G., & Karakelle, S. (2013). Türkiye ve Avusturya Müzik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, ANKARA-TURKEY, 8(3), 233-245. http://www.bilfen.com/haber/ilkogretim_okullari/bilfen-sancaktepe-ilkokulu/9-tip-mizac-modeli.html. (2017). 9 Tip Mizaç Modeli 9 Tip Mizaç Modeli Kaytez, N., & Durualp, E. (2014). Türkiye’de Okul Öncesinde Oyun İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2014(2). Logia, P. (Producer). (2014a). Prof. Dr. Ziya Selçuk EducaShow’da DTMM yi anlattı. Logia, P. (Producer). (2014b, 12.06.16). Prof. Dr. Ziya Selçuk’tan Dokuz Tip Mizaç Modeli Semineri. Retrieved from Özeren, U. (2017). Yarın, bugünün içinde yaşanır. "Dokuz tip mizaç modeli". Özevin, B. (2010a). The Evaluation of the Perspectives of Music Teachers Concerning the Influence of the Program from Which They Have Graduated on the Profession. . Procedia-Social and Behavioral Sciences Journal, 2(2), 4359-4365. Özevin, B. (2010b, 15-17 Aralık). Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Öğretmenlik Mesleğine Yansımaları Paper presented at the IX. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. Öztosun, Ö. (2002). İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Fişlerle Yaplan Eğitimin İlkokuma Öğretimine Etkisi; Ankara Yenimahalle İlçesi Yahya Çavuş İlköğretim Okulu Örneği. (PhD), Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Rothbart, M. K., Ahadi, S. A., & Evans, D. E. (2000). Temperament and personality: Origins and outcomes. Journal of Personality and Social Psychology, 78(1), 122-135. doi:10.1037/0022-3514.78.1.122 Selçuk, Z., & Yılmaz, D. E. (2015). Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne Göre Rehberlik Yaklaşımına Giriş (Vol. 1). Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, H., & Yıldırım , A. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Vol. 6): Seçkin Yayıncılık. Tufan, S., & Sökezoğlu, D. (2009, 23–25 Eylül). Oyun, Hareket, Dans ve Ritim Yoluyla Müzik Eğitiminin 7-11 Yaş Grubu Çocuk Yuvası Öğrencilerinin Sosyal Gelişimleri Üzerine Etkisi. Paper presented at the 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, OMÜ. Yılmaz, E. D., & Gençer, A. G. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Eğitim ve Bilim, 39(173). Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., & Aydemir, Ö. (2011). Tarihsel bir sistemin yeni bir mizaç modeline evrimi: Dokuz Tip Mizaç Modeli. Retrieved from Anadolu Psikiyatri Dergisi: Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., Aydemir, Ö., Yılmaz, A., Kesebir, S., Ünal, Ö., . . . Bilici, M. (2014). Dokuz tip mizaç ölçeği'nin geçerlik ve güvenirliği. Eğitim ve Bilim, 39(171). Yılmaz, E. D., Gençer, A. G., Ünal, Ö., & Aydemir, Ö. (2014). Enneagram'dan Dokuz Tip Mizaç Modeli'ne: Bir Öneri. Eğitim ve Bilim, 39(173). Yin, R. K. (1984). Case Study research: design and Methods. Beverly Hills Sage Publishing. YÖK. (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara: YÖK: Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK].
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kıvanç Aycan 0000-0002-3441-5832

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Aycan, K. (2017). Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 911-938. https://doi.org/10.17152/gefad.337237
AMA Aycan K. Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. GEFAD. Aralık 2017;37(3):911-938. doi:10.17152/gefad.337237
Chicago Aycan, Kıvanç. “Dokuz Tip Mizaç Modeli Ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37, sy. 3 (Aralık 2017): 911-38. https://doi.org/10.17152/gefad.337237.
EndNote Aycan K (01 Aralık 2017) Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 3 911–938.
IEEE K. Aycan, “Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi”, GEFAD, c. 37, sy. 3, ss. 911–938, 2017, doi: 10.17152/gefad.337237.
ISNAD Aycan, Kıvanç. “Dokuz Tip Mizaç Modeli Ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37/3 (Aralık 2017), 911-938. https://doi.org/10.17152/gefad.337237.
JAMA Aycan K. Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. GEFAD. 2017;37:911–938.
MLA Aycan, Kıvanç. “Dokuz Tip Mizaç Modeli Ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 37, sy. 3, 2017, ss. 911-38, doi:10.17152/gefad.337237.
Vancouver Aycan K. Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. GEFAD. 2017;37(3):911-38.