Bu araştırmada, piyano eşlikli başlangıç
viyola öğretiminin entonasyon hâkimiyeti açısından incelenmesi ve
değerlendirilmesi hedeflenmiştir. 2014 – 2015 eğitim öğretim yılında öğretim
programı olarak kullanılmakta olan “Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri 9. Sınıf
Türk ve Batı Müziği Çalgıları Viyola” ders kitabının ilk üç ünitesi form ve
armonik analizi yapılarak eşliklendirilmiştir. Çalışma grubuna dahil edilen
öğrenciler kontrol ve deney grubu olarak iki gruba ayrılmış ve 12 haftalık
deneysel süreçte deney grubundaki öğrencilere piyano eşlikli viyola başlangıç
eğitimi, kontrol grubundaki öğrencilere ise piyano eşliksiz viyola başlangıç
eğitimi verilmiştir. Araştırmacı tarafından “Entonasyon Gelişim Ölçekleri
1-2-3” deneysel sürecin 4, 8 ve 12. haftalarında uygulanmıştır. Deneysel süreç
kamera kayıtlarına alınmış, 3 alan uzmanı tarafından değerlendirilmiştir. Ede
edilen veriler SPSS 17.0 programına girilmiş, gerekli çözümlemeler yapılmıştır.
Deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin toplam sontest puanlarının
karşılaştırılmasında “Bağımsız Örneklem T-Testi”nden yararlanılmıştır. Deney
grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin sontest ve kalıcılık puanları arasındaki
karşılaştırmada “Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örnek Testi” kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre, deney grubu öğrencilerinin “Entonasyon Gelişim
Ölçekleri” toplam sontest puanları, kontrol grubu öğrencilerine oranla yüksek
bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin “Entonasyon Gelişim Ölçekleri”
toplam sontest puanları ile kalıcılık toplam puanları arasında her iki grupta
da olumlu yönde bir fark olmuş ancak deney grubundaki öğrencilerin lehine
sonuçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |