Bu çalışmanın amacı, fen lisesi öğrencilerinin demografik özellikleri ve tercih ettikleri müzik türlerine göre okula yönelik tutumlarının farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Çalışma; ilişkisel tarama modelinde olup Niğde ilindeki bir fen lisesinden 334 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; demografik bilgi formu ve okula yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde; toplanan verilerin parametrik test koşullarını sağlamadığı incelenerek işlemler yapılmıştır. Cinsiyet açısından öğrencilerin okula yönelik tutumlarında farklılaşmadığı bulunmuştur. Sınıf düzeyi açısından okula yönelik tutum puanları incelendiğinde dokuzuncu sınıf öğrencilerin, on birinci ve on ikinci sınıf öğrencilere göre yüksek puan ortalamasına sahip olduğu görülmüştür. Öğrencilerin baskın olarak tercih ettikleri müzik türlerine göre okula yönelik tutumlarında da anlamlı farklılık bulgusu elde edilmiştir. Hangi gruplar arasında farklılık olduğunu bulmak amacıyla gerçekleştirilen analiz sonucunda; metal Müzik tercihinde bulunan öğrencilerin, Türk Halk Müzik-Arabesk/Fantezi Müzik-Pop Müzik-Rap Müzik-Tasavvuf Müzik tercihinde bulunan öğrencilere göre daha düşük okula yönelik tutum puanına sahip olduğu, Rock Müzik tercihinde bulunan öğrencilerin, Türk Halk Müzik-Pop Müzik türlerini tercih eden öğrencilere göre daha düşük okula yönelik tutum puanına sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Alanyazın, elde edilen bulgular ve sınırlılıklar çerçevesinde sonuçlar değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |