Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi

Yıl 2020, , 1319 - 1342, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.757267

Öz

Çalışmada Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri (EMBT) dersinin bir analizi yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan 2007 ve 2018 Eğitim Fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarına ilişkin Müzik Öğretmeni Programlarından elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda müzik öğretmenliği programının tanımsal program modeline dayandığı, zorunlu alan dersleri kapsamında olan Eğitim Müziği Besteleme (EMB) dersinin; güncellenen programda seçmeli alan dersleri kapsamında EMBT adında tanımlandığı, ders süresinin önemli düzeyde azaltılmış olduğu, ders içeriğine bazı konuların ilave edilmesi gerektiği belirlenmiştir. Bu kapsamda EMBT ders standartları ‘tasarlanan, uygulanan, gerçekleşen ve literatür temelli’ bir yaklaşım temelinde analiz edilerek derse ilişkin yeni “ayrıntılı kuramsal çerçeve” oluşturulmuştur. Öğrencilerin müzikal gelişimlerine ve genel müzik eğitimine ilişkin çeşitli tür ve nitelikte eğitim müziği dağarcığına katkı sağlayacak eğitim müziği bestecilerinin yetişebilmesi için; ilk müzik öğretmenliği programı güncelleme çalışmalarında, EMBT dersi zorunlu alan bilgisi dersleri kapsamında tanımlanması ve ders standartları ve kredi/saat uygulamalarına ilişkin düzenlemeler yapılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Abrahams, F. (2005). Critical pedagogy for music education: A best practice to prepare future music educators. (WRME) Online Visions of Research in Music Education. Acay, S. (1990). Mavi bilye. Ankara: Gökçe Ofset. Akın, C. (1988). Çocuklar ve gençler için yazılacak eğitici müzik ihtiyacı ve bestecilerin bu yönde teşviki. Birinci Müzik Kongresi Bildiriler Sorular Cevaplar. Ankara Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Müdürlüğü. Akın, C., & Sun. M. (1987). 23 Nisan ve Millî Egemenlik Çocuk Şarkıları. Ankara: TBMM Yayınları. Aksu, C. (2010). Türkiye’de eğitim müziği. Tanım, kapsam, sorun ve öneriler. İstanbul: Bemol Müzik Yayınları. Albuz, A. (2005). Tonal solfej ve çift sesli dikte. Müziksel işitme okuma ve yazma eğitimine yönelik tonal ses sistemine ilişkin tek sesli deşifreler ve çift sesli dikteler. Ankara: Evrensel Müzikevi. Atalay A. (2009). Müzik eğitiminde ölçü gruplamaları ve tanımlamalarına yeni bir bakış, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun: OMÜ Aydoğan, S. (1982). Yaşasın müzik (çocuk şarkıları). Ankara: Önder Matbaası. Baykara, İ. D. (2003) Orff öğretisi ile erken müzik eğitimi söylemeye oynamaya koşalım. İstanbul: Yapa Yayın Pazarlama. Bilgin, S. (2004, Nisan), Eğitim müziğinde prozodi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. Isparta. Bilgin, S., & Şaktanlı, S. C. (2010). Eğitim müziği teknikleri bakımından örnek bir şarkı incelemesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 5(1), 22-27. Bowen, Glenn A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. Çangal, N. (2002). Atasözleri ve tekerlemeler üzerine şarkılar. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Kültür Bakanlığı Yayınları. Çangal, N. (2004). Müzik formları. Ankara: Arkadaş yayınevi. Çeliktas, H., & Özeke, S. (2019). An evaluation of educational music in Turkey based on composers’. Journal of Education and Learning, 8(5), 106-124. Dağtekin, A., & Zorluoğlu, S. L. (2019). Güncellenen fen bilgisi öğretmenliği lisans programı hakkındaki akademisyenlerin görüşleri. SDU International Journal of Educational Studies, 6(1), 36-53. DOI: 10.33710/sduijes.538114. Demir, Ş. (2012). Eğitim müziği besteleme teknik bilgiler ve uygulama. İstanbul: Ötüken Yayın Neşriyat Anonim Şirketi. Elhankızı, A. (2010). Armoni. Ankara: Olgun Çelik Matbaacılar Sitesi. Elmas, Y. (1988). Çocuklar ve gençler için yazılacak eğitici müzik ihtiyacı ve bestecilerin bu yönde teşviki. 1. Müzik Kongresi Bildirileri. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Müdürlüğü. Elmas, Y. (2009). Koro albümü. İstanbul: Atatürk Eğitim Fakültesi Çoğaltım İlerici, K. (1981). Bestecilik bakımından Türk müziği ve armonisi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Kalaycı, N., & Baysal, S. B. (2019). Sosyal bilgiler öğretim programlarının karşılaştırmalı analizi (2005-2017-2018). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 106-129. Karkın, K. (1981). Okul koroları İçin ılgıt. İstanbul: Kendi Yayını. Karkın, K. (2002). Eşlikli şarkılar. Ankara: Sim Matbaası. Karkın, K. (2004). Solfej eğitimi 1. Ankara: Elit yayıncılık Levent, N. (1996). Çağdaş Türk müziğinde dörtlü armoni. İzmir: Piyasa Matbaası. Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber (Çev. S. Turan). Ankara: Nobel Yayınları. Morgül, M. (2001). Müzik nasıl öğretilir. Ankara: Yurt Renkleri Yayınları. Okyay, E. (1969). Okul müzik eğitimi. Ankara: Er Ofset Matbaacılık Limited Şirketi. Özgül, İ. (2009). An analysis of the elementary school music teaching course in Turkey. (IJME) International Journal of Music Education, 27(2), 116–127. doi: 10.1177/0255761409102321 Özgül, İ. (2014). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim okulları için müzik eğitimi ve öğretimi kuramlar-solfejler-şarkılar-yaklaşımlar (7.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Özgül, İ. (2017a). Temel eğitim bölümü okul öncesi öğretmenliği lisans programına ilişkin müzik derslerinin çözümlenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64), 1496-1509. Özgül, İ. (2017b). An analysis of music courses offered in primary school teacher education programs in Turkey. International Education Studies, 10(4). Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Sağer, T., & Albuz, A. (2005). Eğitim müziği besteleme teknikleri. Ankara: Maya Akademi Yayınları. Sevgi, A. (2000). Çok sesli dikte ve okuma parçaları. Ankara: Yurt Renkleri Yayınevi Sun. M. (1981). Çok sesli türküler okullar için iki sesli 20 halk türküsü. İstanbul: Çağdaş Müzik Yayınevi. Sun, M., & Seyrek, H. (1998). Okul öncesi eğitiminde müzik. İzmir: Mey Müzik Eserleri Yayınları. Sun, M. (2006). Çocuklar ve gençler için şarkı demeti. Ankara: Sun Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlhan Özgül 0000-0002-5615-7934

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özgül, İ. (2020). Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1319-1342. https://doi.org/10.17152/gefad.757267
AMA Özgül İ. Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. GEFAD. Kasım 2020;40(3):1319-1342. doi:10.17152/gefad.757267
Chicago Özgül, İlhan. “Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 3 (Kasım 2020): 1319-42. https://doi.org/10.17152/gefad.757267.
EndNote Özgül İ (01 Kasım 2020) Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 1319–1342.
IEEE İ. Özgül, “Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi”, GEFAD, c. 40, sy. 3, ss. 1319–1342, 2020, doi: 10.17152/gefad.757267.
ISNAD Özgül, İlhan. “Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (Kasım 2020), 1319-1342. https://doi.org/10.17152/gefad.757267.
JAMA Özgül İ. Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. GEFAD. 2020;40:1319–1342.
MLA Özgül, İlhan. “Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 3, 2020, ss. 1319-42, doi:10.17152/gefad.757267.
Vancouver Özgül İ. Müzik Öğretmenliği Programı Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Dersinin Çözümlenmesi. GEFAD. 2020;40(3):1319-42.