Amansız bir hızda ilerleyen mobil teknolojiler ve mobil cihazların işlevlerindeki gelişmeler katlanarak artmaktadır (Madeira ve diğerleri, 2010). Hızla gelişen bu teknolojilerin sınıf ortamlarında aktif bir şekilde kullanılmaya başlaması mobil öğrenme kavramının önemini artırmıştır. Bu araştırmada mobil öğrenme kavramı ile ilgili son 10 yılda yapılan Türkiye merkezli 69 makalenin içerik analizi yöntemi ile yayın sınıflamaları (Göktaş ve diğerleri, 2012) oluşturulmuştur. Oluşturulan sınıflamaların betimsel istatistik yöntemi ile yüzde frekans değerli hesaplanmış ve sayısal sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda çalışmaların büyük çoğunluğunun betimsel çalışma yöntemleri ile yapıldığı, Veri toplama aracı olarak en çok tutum, algı, kişilik veya yetenek testleri (%37,68) ve doküman (%34,78) kullanıldığı analizler sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu çalışma kapsamında yapılan araştırma sonucunda ülkemizde özellikle 2015 yılı itibari ile Mobil Öğrenme çalışmalarında dikkat çeken bir artış olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |