Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION of MOBILE LEARNING STUDIES BETWEEN 2010 and 2020 USING CONTENT ANALYSIS: TURKEY SAMPLE

Yıl 2020, , 1087 - 1104, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.816555

Öz

Kaynakça

  • Bauer, M. W. (2003). Classical content analysis: A review. In M. W. Bauer & G. Gaskell (Eds.), Qualitative researching with text, image and sound (pp. 131-151). London: Sage.
  • Çakır, H. (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), 1-9.
  • Clark, R. E. (2001). Learning from media. Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Crompton, H. (2013). A historical overview of mobile learning: toward learner-centered education. Handbook of Mobile Learning NewYork, NY: Routledge
  • Eliçiçek, M., & Bahçeci, F. (2017) Mobil Öğrenme Yönetim Sisteminin Öğrenenlerin Akademik Başarısı ve Tutumları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi Kastamonu Eğitim Dergisi 25(5)
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., Resioğlu, İ. (2012) Educational Technology Research Trends in Turkey: A Content Analysis of the 2000-2009 Decade. Education Sciences: Theory & Practice 12(1)
  • Güneş, F., Işık, D., A., Çukarbaşı, B. (2015) Mobil Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Tablet Bilgisayar Kullanma Becerilerine Etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Inmaculada Aznar-Díaz , Francisco-Javier Hinojo-Lucena , María-Pilar C´aceres- Reche , Jos´e-María Romero-Rodríguez 2020 Analysis of the determining factors of good teaching practices of mobile learning at the Spanish University. An explanatory model, Computers & Education journal 159
  • Kantaroğlu, T. & Akbıyık, A. (2017) İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. İşletme Bilimi Dergisi 5(2)
  • Karataş, S., Üstündağ, M., T., Çakır, H., Şahin, S. 2017 Mobil Günlüklerin (Moblog) Öğretmen Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 3(2) 13-33 Kavaklı, A , Yakın, İ . (2019). Mobil Öğrenme: 2015 – 2019 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi . Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 11 (21) , 251-268
  • Korucu, A. T. & Biçer, H. (2019) Mobil Öğrenme : 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi 9(1) Laouris, Y., & Eteokleous, N. (2005). We need an educational relevant definition of mobile learning. In Paper presented at mLearn, 2005, 4th world conference on mobile learning, cape town, South Africa.
  • Liu, T. Y. (2017). Developing an English Mobile Learning Attitude Scale for adult learners. Journal of Educational Technology Systems, 45(3), 424–435
  • Madeira, N. R., Pires, F. V., Dias, O. P., Martins, F. J. “Development of a Mobile Learning Framework for an Analog Electronics Course”, IEEE EDUCON Education Engineering 2010, 14-16 Nisan 2010. Martin, F., Ertzberger, J. (2013) Here and now mobile learning: An experimental stduy on the use of mobile technology. Computers & Education (68)
  • Mayer, R. E. (2011). Applying the science of learning. Boston: Pearson
  • Mayer, Richard N., 2020 Where is the learning in mobile technologies for learning? Contemporary Educational Psychology (60)
  • Raua, P.-L. P., Gaoa, Q., & Wub, L.-M. (2008). Using mobile communication technology in high school education: motivation, pressure, and learning performance. Computers & Education, 50, 1-22. Sharma, S. K., & Kitchens, F. L. (2004). Web services architecture for m-learning. Journal of e-Learning, 2(1), 203-216.
  • Sharples, M. (2000). The design of personal mobile technologies for lifelong learning. Computers & Education, 34(3), 177–193.
  • Topaloğlu, Murat, 2020 Eğitimde Dijital Dönüşüm: Mobil Öğrenmenin Metanl iyi oluş düzeyi açısından incelenmesi. Trakya üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi 22(1) 65-78
  • Virvou, M., & Alepis, E. (2005). Mobile educational features in authoring tools for personalized tutoring. Computers and Education, 44, 53–68.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., G., F., Dilen, A., Durmuş, H. (2018). Lise Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Araçlarını Kullanma Öz-Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi. SDU International Journal of Educational Studies 5(1)

2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği

Yıl 2020, , 1087 - 1104, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.816555

Öz

Amansız bir hızda ilerleyen mobil teknolojiler ve mobil cihazların işlevlerindeki gelişmeler katlanarak artmaktadır (Madeira ve diğerleri, 2010). Hızla gelişen bu teknolojilerin sınıf ortamlarında aktif bir şekilde kullanılmaya başlaması mobil öğrenme kavramının önemini artırmıştır. Bu araştırmada mobil öğrenme kavramı ile ilgili son 10 yılda yapılan Türkiye merkezli 69 makalenin içerik analizi yöntemi ile yayın sınıflamaları (Göktaş ve diğerleri, 2012) oluşturulmuştur. Oluşturulan sınıflamaların betimsel istatistik yöntemi ile yüzde frekans değerli hesaplanmış ve sayısal sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda çalışmaların büyük çoğunluğunun betimsel çalışma yöntemleri ile yapıldığı, Veri toplama aracı olarak en çok tutum, algı, kişilik veya yetenek testleri (%37,68) ve doküman (%34,78) kullanıldığı analizler sonucunda ortaya çıkmıştır. Bu çalışma kapsamında yapılan araştırma sonucunda ülkemizde özellikle 2015 yılı itibari ile Mobil Öğrenme çalışmalarında dikkat çeken bir artış olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Bauer, M. W. (2003). Classical content analysis: A review. In M. W. Bauer & G. Gaskell (Eds.), Qualitative researching with text, image and sound (pp. 131-151). London: Sage.
  • Çakır, H. (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(40), 1-9.
  • Clark, R. E. (2001). Learning from media. Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Crompton, H. (2013). A historical overview of mobile learning: toward learner-centered education. Handbook of Mobile Learning NewYork, NY: Routledge
  • Eliçiçek, M., & Bahçeci, F. (2017) Mobil Öğrenme Yönetim Sisteminin Öğrenenlerin Akademik Başarısı ve Tutumları Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi Kastamonu Eğitim Dergisi 25(5)
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G., Resioğlu, İ. (2012) Educational Technology Research Trends in Turkey: A Content Analysis of the 2000-2009 Decade. Education Sciences: Theory & Practice 12(1)
  • Güneş, F., Işık, D., A., Çukarbaşı, B. (2015) Mobil Öğrenme Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Tablet Bilgisayar Kullanma Becerilerine Etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Inmaculada Aznar-Díaz , Francisco-Javier Hinojo-Lucena , María-Pilar C´aceres- Reche , Jos´e-María Romero-Rodríguez 2020 Analysis of the determining factors of good teaching practices of mobile learning at the Spanish University. An explanatory model, Computers & Education journal 159
  • Kantaroğlu, T. & Akbıyık, A. (2017) İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması. İşletme Bilimi Dergisi 5(2)
  • Karataş, S., Üstündağ, M., T., Çakır, H., Şahin, S. 2017 Mobil Günlüklerin (Moblog) Öğretmen Eğitiminde Kullanımına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 3(2) 13-33 Kavaklı, A , Yakın, İ . (2019). Mobil Öğrenme: 2015 – 2019 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi . Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 11 (21) , 251-268
  • Korucu, A. T. & Biçer, H. (2019) Mobil Öğrenme : 2010-2017 çalışmalarına yönelik bir içerik analizi. Trakya Eğitim Dergisi 9(1) Laouris, Y., & Eteokleous, N. (2005). We need an educational relevant definition of mobile learning. In Paper presented at mLearn, 2005, 4th world conference on mobile learning, cape town, South Africa.
  • Liu, T. Y. (2017). Developing an English Mobile Learning Attitude Scale for adult learners. Journal of Educational Technology Systems, 45(3), 424–435
  • Madeira, N. R., Pires, F. V., Dias, O. P., Martins, F. J. “Development of a Mobile Learning Framework for an Analog Electronics Course”, IEEE EDUCON Education Engineering 2010, 14-16 Nisan 2010. Martin, F., Ertzberger, J. (2013) Here and now mobile learning: An experimental stduy on the use of mobile technology. Computers & Education (68)
  • Mayer, R. E. (2011). Applying the science of learning. Boston: Pearson
  • Mayer, Richard N., 2020 Where is the learning in mobile technologies for learning? Contemporary Educational Psychology (60)
  • Raua, P.-L. P., Gaoa, Q., & Wub, L.-M. (2008). Using mobile communication technology in high school education: motivation, pressure, and learning performance. Computers & Education, 50, 1-22. Sharma, S. K., & Kitchens, F. L. (2004). Web services architecture for m-learning. Journal of e-Learning, 2(1), 203-216.
  • Sharples, M. (2000). The design of personal mobile technologies for lifelong learning. Computers & Education, 34(3), 177–193.
  • Topaloğlu, Murat, 2020 Eğitimde Dijital Dönüşüm: Mobil Öğrenmenin Metanl iyi oluş düzeyi açısından incelenmesi. Trakya üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi 22(1) 65-78
  • Virvou, M., & Alepis, E. (2005). Mobile educational features in authoring tools for personalized tutoring. Computers and Education, 44, 53–68.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., G., F., Dilen, A., Durmuş, H. (2018). Lise Öğrencilerinin Mobil Öğrenme Araçlarını Kullanma Öz-Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi. SDU International Journal of Educational Studies 5(1)
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Altunçekiç 0000-0002-3649-0991

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Altunçekiç, A. (2020). 2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1087-1104. https://doi.org/10.17152/gefad.816555
AMA Altunçekiç A. 2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. GEFAD. Kasım 2020;40(3):1087-1104. doi:10.17152/gefad.816555
Chicago Altunçekiç, Alper. “2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi Ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 3 (Kasım 2020): 1087-1104. https://doi.org/10.17152/gefad.816555.
EndNote Altunçekiç A (01 Kasım 2020) 2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 1087–1104.
IEEE A. Altunçekiç, “2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği”, GEFAD, c. 40, sy. 3, ss. 1087–1104, 2020, doi: 10.17152/gefad.816555.
ISNAD Altunçekiç, Alper. “2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi Ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (Kasım 2020), 1087-1104. https://doi.org/10.17152/gefad.816555.
JAMA Altunçekiç A. 2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. GEFAD. 2020;40:1087–1104.
MLA Altunçekiç, Alper. “2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi Ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 3, 2020, ss. 1087-04, doi:10.17152/gefad.816555.
Vancouver Altunçekiç A. 2010-2020 Yılları Arasında Mobil Öğrenme Çalışmalarının İçerik Analiz Yöntemi ile Değerlendirilmesi: Türkiye Örneği. GEFAD. 2020;40(3):1087-104.