Öğretmen adaylarının Lisans eğitim sürecinde öz düzenleme becerilerindeki değişimi incelemek ve akademik başarı ile öz düzenleme stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla iki aşamalı boylamsal bir çalışma yapılmıştır. Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(BÖTE) Bölümü öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Bu boylamsal çalışma iki aşamalıdır. 2008-2009 öğretim yılında yapılan ilk aşama lisans eğitiminin ilk döneminde olan 32 öğrenciye uygulandı. İkinci aşama, ilk aşamaya katılan 27 öğrenciye 4 yıl sonra lisans eğitiminin son aşamasında yapıldı. Her iki aşamada da katılanlara Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri ölçeği uygulandı ve akademik başarılarına ilişkin veriler toplanmıştır. Veriler Pearson Korelasyon katsayısı ve t testi ile analiz edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 35 Sayı: 3 |