Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli çevre eğitiminin öğretmen adaylarının madde döngüleri konusundaki başarıları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin başarı üzerindeki etkilerini karşılaştırmak amacıyla deneysel yöntem uygulanmıştır. Araştırma 71 öğretmen adayı ile dört hafta sürede gerçekleştirilmiştir. Verilerinin toplanmasında madde döngüleri başarı testi ve görüş belirtme formu kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS13 istatistik programı ile nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde bağımlı gruplar için t-testi, bağımsız gruplar için t-testi ve frekans kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, bilgisayar destekli çevre eğitiminin uygulandığı deney grubunun madde döngüleri konusundaki başarının, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre anlamlı olarak farklılaştığı sonucunu ortaya çıkarmıştır. Nitel veriler incelendiğinde ise öğretmen adayları, bilgisayar destekli öğretim yönteminde animasyonların kullanılması, görsel ve ilgi çekici olması ve kalıcı öğrenme sağlaması gibi olumlu yönde görüşler belirtmişlerdir.
Anahtar Sözcükler: Çevre eğitimi, bilgisayar destekli öğretim, bilgisayar destekli çevre eğitimi, öğretmen adayları.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 35 Sayı: 3 |