Bu araştırmanın amacı
İstanbul’daki liselerde eğitim gören öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji
(NBT) farkındalıklarını incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma modeli olan
durum çalışması desenlerinden birisi olan “iç içe geçmiş tek durum” deseni
kullanılmıştır. Çalışma grubu İstanbul’da çeşitli liselerden 50 öğrenciden (26
kız, 24 erkek) oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında “Nanobilim ve
Nanoteknoloji Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Katılımcıların
görüşleri ses kaydı ile kaydedilmiş ve toplanan nitel veriler betimsel analiz
yöntemi ile çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin gelecekte
çalışmayı istedikleri alanlar için NBT eğitiminin faydalı olacağı
düşünülmektedir. Öğrencilerin nanoteknolojiyi duymalarında medya en etkili araç
olmuştur. Öğrencilerin nanoteknolojiye karşı merakı, öğrenme istekleri ve
farkındalıkları yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıkmıştır. Buna rağmen
güncel araştırmalar hakkında hiçbir haber duymayanların oranı göreceli olarak
fazladır. Nanoteknoloji temelli konuların derinlemesine bilinmediği ortaya
çıkmıştır. Öğrencilerin nanoteknolojinin risk ve fayda farkındalığına sahip
olduğu görülmüştür. Öğrencilerin NBT farkındalıklarını artırmak üzere çeşitli
öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 2 |