Türk eğitim sisteminde müzik dersine ait öğretim programının hazırlanması biraz gecikmiş olsa da, program hazırlanmadan önce, ders dışı faaliyeti olarak plak ve radyo dinleme etkinlikleri yapılmaktaydı. Daha sonra müzik öğretmeni yetiştiren kurumların kurulması veya o yapının hazırlanması ile birlikte müzik eğitiminin daha sağlıklı ve amacına uygun bir şekilde hizmet vermesi sağlanmıştır. Yapılan bu çalışmada, İsa Coşkuner tarafından hazırlanan 1957 baskılı “İlk öğretmen Okullarında Müzik II. Devre 1. 2. 3. Sınıflar” isimli ders kitabının biçimsel görünüm, bilimsel içerik, dil ve anlatım yönünden incelenmesi amaçlanmıştır. Kaynak olarak ilgili kitap kullanılmıştır. Bu çalışmada tarama modeli tercih edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda ilk öğretmen okullarındaki müzik eğitimde genel olarak, 1,2 ve 3. sınıfların ünite mahiyetindeki bölümlerinde; 1. sınıflarda basit ezgilerden oluşan şarkılar, koma, diyatonik ve kromatik sesler, bazı teorik bilgiler ve majör, minör yapıları; 2. sınıflarda yedili akorlar, çevrilmiş halleri ve dört sesli akorlar, şarkıda ritim değişiklikleri, motif, cümle, periyot ve tema terimleri, La majör gamı, Mi bemol majör gam ve tonu ile Do minör gam ve tonu, 10/8’lik ritmin kalıbı, 5’li 4’lü daireler ve 3. sınıflarda da ses, kulak ve zevk eğitimi hakkında bilgi verildiği, müziğin öneminden bahsedildiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 3 |