Eğitim yöneticilerinin kurumsal aidiyet düzeylerinin
girişimcilik düzeyleri üzerindeki etkisinde: yönetsel yeterliliğin aracılık
rolünü belirlemeyi amaçlayan bu araştırma,
genel tarama modelinde ve nicel veriye dayalı ilişkisel tarama modelinde
bir araştırmadır. Araştırma pozitivizmi esas alan felsefesi realizm,
paradigması ise işlevselci paradigmadır. Bu araştırmanın çalışma evreni Konya
ilinde Okul Müdürü, Müdür Baş Yardımcısı ve Müdür Yardımcısı olarak görev yapan
eğitim yöneticilerinden (α=1529) oluşmaktadır. Araştırmada 0.95 güven düzeyinde
ve 0.05 hata düzeyinde gerekli hesaplamalar yapılarak (n=307+) kişiden oluşacak
bir örnekleme grubunun evreni temsil edeceği düşünülmüştür. Örneklem hacminde
yer alan eğitim yöneticileri kolayda örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak Şahin (2012) tarafından geliştirilen
yönetsel yeterlilik ölçeği, Köybaşı (2016) tarafından geliştirilen yönetici
girişimcilik ölçeği, Keskin ve Pakdemirli (2016) tarafından geliştirilen
kurumsal aidiyet ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerin doğrulayıcı faktör
analizleri, Kendall’ın W uyumluluk katsayıları, intraclass korelasyon
katsayıları ayrı ayrı hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, kurumsal aidiyet
düzeylerinin girişimcilik düzeyleri üzerindeki etkisinde; yönetsel yeterliliğin
aracılık rolüne sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 3 |