Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 40 Sayı: 3, 1343 - 1359, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.804995

Öz

Bu araştırmanın amacı; Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde yer alan, özgün baskıresim derslerinde, disiplinlerarası yaklaşıma dayalı bir öğrenme ortamı oluşturulmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini toplamak için yarı deneysel desen türlerinden “sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen” modeli kullanılmıştır. Nitel verilerde ise “görüşme formu” yaklaşımı kullanılmıştır. Uzmanların deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin resimlerini puanlaması sonucu elde edilen puanların karşılaştırılmasında nonparametrik istatistik tekniklerinden Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Durum çalışması deseni kapsamında görüşme formu yöntemiyle elde edilen veriler kod ve kategorilere ayrılarak yazıya dökülmüştür. Elde edilen bu veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; disiplinlerarası yaklaşımlara göre hazırlanmış öğretim yöntemlerinin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemlerine göre hazırlanmış ders içeriğinin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin baskıresim çalışmaları arasında anlamlı bir farklılığın oluştuğu görülmektedir. Bu sonuçlar; disiplinlerarası yaklaşımla oluşturulan baskıresim dersinin öğrencilerin baskı tekniklerini öğrenmelerinde etkili olduğunu ve öğrencilerin düşüncelerini sınırlar olmadan özgür bir şekilde yansıtmalarına, istedikleri teknik ve her türlü malzemeyi kullanmalarına fırsat verildiğinde daha yaratıcı ve özgün çalışmalar yapabildiklerini göstermektedir.

Kaynakça

  • Akalan, G. (2000). Gravür. Ankara: Kaleseramik Sanat.
  • Ateş, S. K. (2017). Baskı sanatlarının günümüz örnekleri. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 7(5).
  • Beane, J. (1993). Problems and possibilities for an integrative curriculum. Middle School Journal, September, pp. 18-23.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Eisner, E. (1983). The kind of school we need. Educational leadership, october, pp. 48-55.
  • Eısner, E. W. (1998). Editorial: The getty education ınstitue fort he arts. Studies in art education a journal of ıssues and, research. 4 (1), 4-7.
  • Esmer, H. (2014). Baskı resimde deneysel arayışlar. http://hayriesmer.com/makale/ baskiresimde-deneysel-arayislar/53?ln=tr sayfasından erişilmiştir.
  • Johnson, R. (1999). Selma provides leadership for arts education in Alabama. ACMA Education Newsletter. Flying Together, 11(1). 12-19.
  • Özsoy, V. (2007). Görsel sanatlar eğitimi resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri. Ankara: Gündüz Eğitim.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinlerarası öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar. H.Ü.G.S.F., 1(12), 89-94.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Aslan 0000-0002-3698-2232

Güler Akalan 0000-0003-2331-5104

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 40 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aslan, M., & Akalan, G. (2020). Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1343-1359. https://doi.org/10.17152/gefad.804995
AMA Aslan M, Akalan G. Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi. GEFAD. Kasım 2020;40(3):1343-1359. doi:10.17152/gefad.804995
Chicago Aslan, Murat, ve Güler Akalan. “Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 3 (Kasım 2020): 1343-59. https://doi.org/10.17152/gefad.804995.
EndNote Aslan M, Akalan G (01 Kasım 2020) Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 1343–1359.
IEEE M. Aslan ve G. Akalan, “Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi”, GEFAD, c. 40, sy. 3, ss. 1343–1359, 2020, doi: 10.17152/gefad.804995.
ISNAD Aslan, Murat - Akalan, Güler. “Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (Kasım 2020), 1343-1359. https://doi.org/10.17152/gefad.804995.
JAMA Aslan M, Akalan G. Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi. GEFAD. 2020;40:1343–1359.
MLA Aslan, Murat ve Güler Akalan. “Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 3, 2020, ss. 1343-59, doi:10.17152/gefad.804995.
Vancouver Aslan M, Akalan G. Özgün Baskıresim Derslerinde Disiplinlerarası Yaklaşımların Akademik Başarıya Etkisi. GEFAD. 2020;40(3):1343-59.