Araştırmanın genel amacı; ilköğretim 4. ve 5. sınıf Fen Bilimleri dersinde araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı modellerinden rehberli keşfetme modeli ile geleneksel öğretim yaklaşımına göre işlenen dersin, görme yetersizliği olan öğrencilerin fen dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmada deneysel araştırma desenlerinden çok denekli desenlerin içinde yer alan yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Ankara ili Altındağ ilçesinde bulunan görme engelliler ilköğretim okulu, örneklemi ise deney grubunda (N=20) ve kontrol grubunda bulunan (N=19) toplam 39 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin fene ilişkin tutumlarını ölçmek için Geban, Ertepınar, Yılmaz, Altın ve Şahbaz (1994) tarafından hazırlanan "Fen Bilgisi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre; araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin fene ilişkin tutumları, kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Deney grubundaki öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve görme düzeylerine fen dersine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç olarak araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının görme yetersizliği olan öğrencilerin fen dersine ilişkin tutumlarını geliştirmede geleneksel öğretim yaklaşımına göre daha etkili olduğu söylenebilir.
Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı, Görme yetersizliği olan öğrenci, Rehberli keşfetme modeli, Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Yayınlanma Tarihi | Yaz |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 41, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad894583, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {41}, number = {2}, pages = {855 - 883}, doi = {10.17152/gefad.894583}, title = {Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi}, key = {cite}, author = {Karakoç, Tamer and Ataman, Ayşegül} } |
APA | Karakoç, T. & Ataman, A. (2021). Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 41 (2) , 855-883 . DOI: 10.17152/gefad.894583 |
MLA | Karakoç, T. , Ataman, A. "Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 855-883 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/64632/894583> |
Chicago | Karakoç, T. , Ataman, A. "Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2021 ): 855-883 |
RIS | TY - JOUR T1 - Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi AU - TamerKarakoç, AyşegülAtaman Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.17152/gefad.894583 DO - 10.17152/gefad.894583 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 855 EP - 883 VL - 41 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.894583 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.894583 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi %A Tamer Karakoç , Ayşegül Ataman %T Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi %D 2021 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 41 %N 2 %R doi: 10.17152/gefad.894583 %U 10.17152/gefad.894583 |
ISNAD | Karakoç, Tamer , Ataman, Ayşegül . "Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 / 2 (Ağustos 2021): 855-883 . https://doi.org/10.17152/gefad.894583 |
AMA | Karakoç T. , Ataman A. Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi. GEFAD. 2021; 41(2): 855-883. |
Vancouver | Karakoç T. , Ataman A. Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(2): 855-883. |
IEEE | T. Karakoç ve A. Ataman , "Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı Modellerinden Rehberli Keşfetme Modelinin Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Fene ilişkin Tutumlarına Etkisi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 41, sayı. 2, ss. 855-883, Ağu. 2021, doi:10.17152/gefad.894583 |