BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION OF SCHOOL DIRECTORS' INSTRUCTIONAL LEADERSHIP FEATURES BASED ON CLASSROOM

Yıl 2014, Cilt: 34 Sayı: 2, 227 - 247, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.35227

Öz

This study deals with both defining and evaluating the features of school directors regarding instructional leadership based on the perceptions of school teachers. The study is of qualitative nature and the study group, chosen by means of maximum variation sampling method, consists of elementary school teachers, from low, middle and high socio-economic backgrounds with 5 female, 8 male teachers from 9 elementary schools in Kırşehir. The data of the study were obtained by interview method and content analysis method was applied in the analysis of the data. The results of the study reveal that there exist some problems in such aspecst as the instructional leadership behaviours of the school directors, defining the missions and visions of the schools, management of instructional programs and creating a positive atmosphere in schools.

Kaynakça

  • Akgün, N. (2001). İlköğretim okulu müdürlerinin öğretimsel liderliği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Akso y, E. & Işık, H. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin öğretim liderliği rolleri. Kırgızistan Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 235-249.
  • Arslan, M. (2009). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri. ( Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi..

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2014, Cilt: 34 Sayı: 2, 227 - 247, 21.11.2014
https://doi.org/10.17152/gefd.35227

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlikle ilgili özelliklerinin, sınıf öğretmenlerinin algılarına göre belirlemek ve değerlendirmektir. Araştırma, nitel türdedir. Araştırmanın çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre seçilen ve Kırşehir ilindeki ilkokullarda görev yapan, üst, orta ve alt sosyo-ekonomik kategoride yer alan 9 farklı ilkokuldaki, 5\'i kadın, 8\'i erkek toplam 13 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde ise belirlenen temalar doğrultusunda içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarında; okulun misyon ve amaçlarının belirlenmesi, öğretim programlarının yönetimi ve okulda olumlu bir öğrenme iklimin oluşturulması boyutlarında bazı sorunlar görülmektedir.

Kaynakça

  • Akgün, N. (2001). İlköğretim okulu müdürlerinin öğretimsel liderliği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. Akso y, E. & Işık, H. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin öğretim liderliği rolleri. Kırgızistan Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 235-249.
  • Arslan, M. (2009). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında ilköğretim okulu yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri. ( Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi..
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vedat Aktepe Bu kişi benim

Bekir Buluç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 34 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktepe, V., & Buluç, B. (2014). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 227-247. https://doi.org/10.17152/gefd.35227
AMA Aktepe V, Buluç B. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. Haziran 2014;34(2):227-247. doi:10.17152/gefd.35227
Chicago Aktepe, Vedat, ve Bekir Buluç. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34, sy. 2 (Haziran 2014): 227-47. https://doi.org/10.17152/gefd.35227.
EndNote Aktepe V, Buluç B (01 Haziran 2014) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34 2 227–247.
IEEE V. Aktepe ve B. Buluç, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, GEFAD, c. 34, sy. 2, ss. 227–247, 2014, doi: 10.17152/gefd.35227.
ISNAD Aktepe, Vedat - Buluç, Bekir. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 34/2 (Haziran 2014), 227-247. https://doi.org/10.17152/gefd.35227.
JAMA Aktepe V, Buluç B. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. 2014;34:227–247.
MLA Aktepe, Vedat ve Bekir Buluç. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 34, sy. 2, 2014, ss. 227-4, doi:10.17152/gefd.35227.
Vancouver Aktepe V, Buluç B. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETİM LİDERLİĞİ ÖZELLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. GEFAD. 2014;34(2):227-4.