BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Argumentative Writing Instruction on Critical Thinking Tendency and Writing Anxiety of Pre-Service Teachers

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 2, 355 - 371, 01.06.2013

Öz

This study aims to investigate the effect of argumentative writing instruction on critical thinking tendency and writing anxiety of pre-service classroom teachers. The study is a type of weak experimental research based on one group pre-test/post-test design. The participants of the study include 63 undergraduate students of classroom teaching who have been enrolled in the class of Teaching Turkish at AIBU during 20120-2013 academic year. Of the participants, 84% are females and 16% are males. Two different instruments, Critical Thinking Tendency Scale and Writing Anxiety Scale, were used to collect the data of the study. The results indicated that the training on argumentative writing that pre-service teachers were exposed to had a positive effect on their critical thinking tendency.

Kaynakça

  • Adalı, O. (2003). Anlamak ve anlatmak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Akar, C. (2007). İlköğretim öğrencilerinde eleştirel düşünme becerileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S.S. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (32), 90–99. Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2008). Yazılı ve sözlü anlatım kompozisyon sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akyol, H. (2007). Okuma. A. Kırkkılıç ve H. Akyol (Eds.). İlköğretimde Türkçe Öğretimi (15-48) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Barnet, S. & Bedau, H. (2011). Critical Thinking, Reading, and Writing: a Brief Guide to Argument .Seventh Edition. Boston: Bedford/St. Martin’s.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Alfa BasımYayım.

Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 2, 355 - 371, 01.06.2013

Öz

Bu araştırmada tartışmacı yazma eğitiminin sınıf öğretmenliği programı öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve yazma kaygıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma tek grup öntest-sontest modeline göre desenlenmiş zayıf deneysel türde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklem grubunu Abant İzzet Baysal Üniversitesi (AİBÜ). Sınıf Öğretmenliği programına kayıtlı ve Türkçe öğretimi dersi alan 63 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılara 6 haftalık tartışmacı yazma eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Yazma Kaygısı Ölçeği vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırma sonunda eleştirel yazma eğitimi programına katılan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinde anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adalı, O. (2003). Anlamak ve anlatmak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Akar, C. (2007). İlköğretim öğrencilerinde eleştirel düşünme becerileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akbıyık, C. ve Seferoğlu, S.S. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (32), 90–99. Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2008). Yazılı ve sözlü anlatım kompozisyon sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akyol, H. (2007). Okuma. A. Kırkkılıç ve H. Akyol (Eds.). İlköğretimde Türkçe Öğretimi (15-48) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Barnet, S. & Bedau, H. (2011). Critical Thinking, Reading, and Writing: a Brief Guide to Argument .Seventh Edition. Boston: Bedford/St. Martin’s.
  • Cemiloğlu, M. (2001). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. İstanbul: Alfa BasımYayım.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebubekir Çakmak Bu kişi benim

Filiz Civelek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakmak, E., & Civelek, F. (2013). Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 355-371.
AMA Çakmak E, Civelek F. Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. GEFAD. Haziran 2013;33(2):355-371.
Chicago Çakmak, Ebubekir, ve Filiz Civelek. “Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Yazma Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, sy. 2 (Haziran 2013): 355-71.
EndNote Çakmak E, Civelek F (01 Haziran 2013) Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 2 355–371.
IEEE E. Çakmak ve F. Civelek, “Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi”, GEFAD, c. 33, sy. 2, ss. 355–371, 2013.
ISNAD Çakmak, Ebubekir - Civelek, Filiz. “Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Yazma Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/2 (Haziran 2013), 355-371.
JAMA Çakmak E, Civelek F. Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. GEFAD. 2013;33:355–371.
MLA Çakmak, Ebubekir ve Filiz Civelek. “Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Yazma Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 33, sy. 2, 2013, ss. 355-71.
Vancouver Çakmak E, Civelek F. Tartışmacı Yazma Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Yazma Kaygılarına Etkisi. GEFAD. 2013;33(2):355-71.