BibTex RIS Kaynak Göster

Fine Arts Education and Graphic Design Course as a Part of General Education and Related Professional Areas

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 2, 431 - 442, 01.06.2013

Öz

In a period of time in which the information technologies has become an inevitable part of our daily lives, in parallel with the fast pace of development in technologies, various professional fields, which require multi-disciplinary interactions, have risen.The change through rapid development has led to the constant update of instructional programs. Besides the rise of the new professional fields, it has led to the redesign of the curriculum. Graphic design training, especially parallel to the advancement of visual communication technologies, is updated constantly. Graphic design training of Fine Arts Education as a part of general education in Turkey is the most updated field in parallel with this development. This course has become the prerequisite and multi-disciplinary part of many new areas of profession

Kaynakça

  • AOF Ders Notları. (2011). Film Endüstrisi. http://notoku.com/filmendustrisi/#ixzz2fMivCtvk ’ den alınmıştır.
  • Boydaş, N. (2004) Sanat Eleştirisi Ankara
  • Deliduman, C.ve İstifoğlu, B.(2006). Temel Sanat Eğitimi Ankara: Erhun Yayıncılık

Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 2, 431 - 442, 01.06.2013

Öz

Bilgiye daha kolay ulaşılan bilgi teknolojilerinin hayatımızın bir parçası haline geldiği yaşadığımız zaman diliminde, teknolojinin hızla gelişmesine paralel olarak yeni meslekler ve disiplinler arası etkileşimli farklı uzmanlık alanları gelişmiştir. Hızlı gelişim ile değişim, eğitimde kullanılan programların doğal olarak güncellenmesini, farklı mesleki alanların doğmasının yanı sıra yeni eğitim müfredatının da oluşmasına yol açmıştır.Grafik tasarım eğitimi özellikle görsel iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimine paralel olarak sürekli güncellenmektedir. Ülkemizde genel eğitimin bir parçası olan Güzel Sanatlar Eğitiminde grafik tasarım eğitimi ve dersleride bu gelişime paralel olarak en çok güncellenen yeni birçok meslek alanlarının temeli veya etkileşimli, önemli bir parçası haline gelmiştir.Bilgiye daha kolay ulaşılan bilgi teknolojilerinin hayatımızın bir parçası haline geldiği yaşadığımız zaman diliminde, teknolojinin hızla gelişmesine paralel olarak yeni meslekler ve disiplinler arası etkileşimli farklı uzmanlık alanları gelişmiştir. Hızlı gelişim ile değişim, eğitimde kullanılan programların doğal olarak güncellenmesini, farklı mesleki alanların doğmasının yanı sıra yeni eğitim müfredatının da oluşmasına yol açmıştır.Grafik tasarım eğitimi özellikle görsel iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimine paralel olarak sürekli güncellenmektedir. Ülkemizde genel eğitimin bir parçası olan Güzel Sanatlar Eğitiminde grafik tasarım eğitimi ve dersleride bu gelişime paralel olarak en çok güncellenen yeni birçok meslek alanlarının temeli veya etkileşimli, önemli bir parçası haline gelmiştir.

Kaynakça

  • AOF Ders Notları. (2011). Film Endüstrisi. http://notoku.com/filmendustrisi/#ixzz2fMivCtvk ’ den alınmıştır.
  • Boydaş, N. (2004) Sanat Eleştirisi Ankara
  • Deliduman, C.ve İstifoğlu, B.(2006). Temel Sanat Eğitimi Ankara: Erhun Yayıncılık
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abbas Ketizmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ketizmen, A. (2013). Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 431-442.
AMA Ketizmen A. Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları. GEFAD. Haziran 2013;33(2):431-442.
Chicago Ketizmen, Abbas. “Genel Eğitimde Güzel Sanatlar Ve Grafik Eğitimi Ve İlişkili Uzmanlık Alanları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, sy. 2 (Haziran 2013): 431-42.
EndNote Ketizmen A (01 Haziran 2013) Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 2 431–442.
IEEE A. Ketizmen, “Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları”, GEFAD, c. 33, sy. 2, ss. 431–442, 2013.
ISNAD Ketizmen, Abbas. “Genel Eğitimde Güzel Sanatlar Ve Grafik Eğitimi Ve İlişkili Uzmanlık Alanları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/2 (Haziran 2013), 431-442.
JAMA Ketizmen A. Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları. GEFAD. 2013;33:431–442.
MLA Ketizmen, Abbas. “Genel Eğitimde Güzel Sanatlar Ve Grafik Eğitimi Ve İlişkili Uzmanlık Alanları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 33, sy. 2, 2013, ss. 431-42.
Vancouver Ketizmen A. Genel Eğitimde Güzel Sanatlar ve Grafik Eğitimi ve İlişkili Uzmanlık Alanları. GEFAD. 2013;33(2):431-42.