BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF BIOLOGY PRESERVİCE TEACHERS' SELF-EFFICACY BELIEFS REGARDING THE APPLICATION OF TEACHING METHODS AND TECHNIQUES

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 1, 51 - 65, 01.03.2013

Öz

The aim of the study is to determine biology preservice teachers\' self-efficacy beliefs regarding the application of teaching methods and techniques. The study was based on survey model. The participants were the biology preservice teachers enrolled in Gazi Faculty of Education and in the program of pedagogical competency at Gazi University. The efficacy scale of Biology teaching methods and techniques, which was developed by the researchers, was used to collect data The cronbach alpha value of the scale was determined as .87 The data collected were analyzed with SPSS using t-test, and the values of frequency, mean, standard deviation were provided. The results revealed that biology preservice teachers\' self-efficacy beliefs regarding the teaching methods and techniques did differ significantly in accordance with variables such as whether there are any teachers in the family and their level of knowledge.

Kaynakça

  • Akbaş. A. ve Çelikkaleli. Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet öğrenim türünün üniversitelerine göre incelenmesi. Journal of Education Faculty of University Mersin, 2(1). 98-110. Ashton. P. T. & Webb, R. B. (1986). Making a difference: Teachers' sense of efficacy and student achievement. New York: Longman.
  • Bandura. A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Bender, W. N. & Ukeje, I. C. (1989) Instructional strategies in mainstream classrooms: Prediction of the strategies teachers select. Remedial and Special Education, 10, 23-30.
  • Bleicher. R. E. (2004). Revisiting the STEBI-B: Measuring self-efficacy in preservice elementary teachers. School Science and Mathematics, 104, 383-391.
  • Bıkmaz. F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlilik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161. 183.
  • Budak. Y. ve Demirel. Ö. (2003). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 33, 62-81.
  • Demirel. Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.

Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları

Yıl 2013, Cilt: 33 Sayı: 1, 51 - 65, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknikleri uygulamaları ile ilgili yeterlik algılarını belirlemektir. Araştırma tarama modeli şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitimi Fakültesi biyoloji öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen Biyoloji Öğretim Yöntem ve Teknikleri Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin cronbach alpha güvenirlik katsayısı .87 olarak belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPPS paket programında t testi, ANOVA ile analiz edilmiş; frekans, ortalama, standart sapma değerleri verilmiştir. Araştırma sonunda biyoloji öğretmen adaylarının öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili yeterlik algı düzeylerinin ailede öğretmenlik durumu, bilgi düzeyi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akbaş. A. ve Çelikkaleli. Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet öğrenim türünün üniversitelerine göre incelenmesi. Journal of Education Faculty of University Mersin, 2(1). 98-110. Ashton. P. T. & Webb, R. B. (1986). Making a difference: Teachers' sense of efficacy and student achievement. New York: Longman.
  • Bandura. A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Bender, W. N. & Ukeje, I. C. (1989) Instructional strategies in mainstream classrooms: Prediction of the strategies teachers select. Remedial and Special Education, 10, 23-30.
  • Bleicher. R. E. (2004). Revisiting the STEBI-B: Measuring self-efficacy in preservice elementary teachers. School Science and Mathematics, 104, 383-391.
  • Bıkmaz. F. (2004). Sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz yeterlilik inancı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161. 183.
  • Budak. Y. ve Demirel. Ö. (2003). Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 33, 62-81.
  • Demirel. Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Çimen Bu kişi benim

Mehmet Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çimen, O., & Yılmaz, M. (2013). Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 51-65.
AMA Çimen O, Yılmaz M. Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları. GEFAD. Mart 2013;33(1):51-65.
Chicago Çimen, Osman, ve Mehmet Yılmaz. “Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33, sy. 1 (Mart 2013): 51-65.
EndNote Çimen O, Yılmaz M (01 Mart 2013) Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 1 51–65.
IEEE O. Çimen ve M. Yılmaz, “Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları”, GEFAD, c. 33, sy. 1, ss. 51–65, 2013.
ISNAD Çimen, Osman - Yılmaz, Mehmet. “Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 33/1 (Mart 2013), 51-65.
JAMA Çimen O, Yılmaz M. Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları. GEFAD. 2013;33:51–65.
MLA Çimen, Osman ve Mehmet Yılmaz. “Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem Ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 33, sy. 1, 2013, ss. 51-65.
Vancouver Çimen O, Yılmaz M. Biyololoji Öğretmen Adaylarının Öğretim Yöntem ve Teknikleri Uygulamalrına İlişkin Yeterlik Algıları. GEFAD. 2013;33(1):51-65.