BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective Turkish Teachers' Attitudes and Opinions towards the Use of Proverb

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 311 - 329, 01.06.2012

Öz

In this study, it is aimed at determining the ability of using proverbs, attitudes and views of the teacher candidates who are studying in the department of the Turkish teaching at Çanakkale Onsekiz Mart University. For this purpose, a survey which is composed of 17 questions has been applied to 355 teacher candidates in spring semester of the academic year of 2010-11. The datas have been analyzed with descriptive statistical techniques according to the programme of SPSS 15.0. There are several results of the study. Most of the teacher candidates do not use the proverbs frequently in their daily lifes and that usage is generally displayed in a circle of friends. On the other hand, the teacher candidates are aware of the positive effect of using proverbs on expressing themselves. It has been also observed that they meet the proverbs in the conversations of friends or family, however, they do not use the proverbs in the classroom.

Kaynakça

  • Aksoy, Ö. A. (1988). Atasözleri ve deyimler sözlüğü atasözleri sözlüğü. Ankara: İnkılap.
  • Alkayış, M. F. (2009). Dini içerikli atasözleri üzerine. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 287-292.
  • Baş, B. (2002). Türkçe temel dil becerilerinin öğretiminde atasözlerinin kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(12), 60-68.
  • Kolaç, E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının anadilimizin yaşadığı sorunlara ilişkin farkındalıkları, görüş ve önerileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research), 1(5), 441-455.
  • TDK (1988). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uçar, A. ve Aygün A. (2005). Anket: Üniversite öğrencileri ve atasözleri. Millî Folklor, 17(67), 63-69.

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 2, 311 - 329, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmada; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının atasözlerini kullanma, tutum ve görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Türkçe öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 355 öğretmen adayına 17 sorudan oluşan anket uygulanmış, veriler SPSS 15.0 programıyla analiz edilerek betimsel istatistik yöntemlerle açıklanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun atasözlerini günlük hayatlarında çok az ve genellikle arkadaş ortamlarında kullandıkları, atasözü kullanmanın sosyal hayata ve kendilerini doğru bir biçimde ifade etmelerine olumlu etkisini kabul ettikleri, atasözleriyle aile ve arkadaş ortamlarında karşılaştıkları, atasözleri ve deyimler sözlüğünü derslere götürmedikleri ve atasözlerini konuşurken daha sık tercih etikleri anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, Ö. A. (1988). Atasözleri ve deyimler sözlüğü atasözleri sözlüğü. Ankara: İnkılap.
  • Alkayış, M. F. (2009). Dini içerikli atasözleri üzerine. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 287-292.
  • Baş, B. (2002). Türkçe temel dil becerilerinin öğretiminde atasözlerinin kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(12), 60-68.
  • Kolaç, E. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının anadilimizin yaşadığı sorunlara ilişkin farkındalıkları, görüş ve önerileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research), 1(5), 441-455.
  • TDK (1988). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uçar, A. ve Aygün A. (2005). Anket: Üniversite öğrencileri ve atasözleri. Millî Folklor, 17(67), 63-69.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Keziban Tekşan Bu kişi benim

Mehmet Sercan Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tekşan, K., & Yiğit, M. S. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 311-329.
AMA Tekşan K, Yiğit MS. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. GEFAD. Haziran 2012;32(2):311-329.
Chicago Tekşan, Keziban, ve Mehmet Sercan Yiğit. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum Ve Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, sy. 2 (Haziran 2012): 311-29.
EndNote Tekşan K, Yiğit MS (01 Haziran 2012) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 2 311–329.
IEEE K. Tekşan ve M. S. Yiğit, “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri”, GEFAD, c. 32, sy. 2, ss. 311–329, 2012.
ISNAD Tekşan, Keziban - Yiğit, Mehmet Sercan. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum Ve Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/2 (Haziran 2012), 311-329.
JAMA Tekşan K, Yiğit MS. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. GEFAD. 2012;32:311–329.
MLA Tekşan, Keziban ve Mehmet Sercan Yiğit. “Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum Ve Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 2, 2012, ss. 311-29.
Vancouver Tekşan K, Yiğit MS. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Atasözleri Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. GEFAD. 2012;32(2):311-29.