The aim of this study is to identify in which direction that prospective Turkish teachers\' time management perceptions. Study patterns of qualitative research design such as case of science was used within the study. . Data of the study were gathered from students of Ataturk University Kâzım Karabekir Faculty of Education Department of Turkish Education through open-ended questions. Content analysis was used and obtained data were tabled in frequencies and percentage values. As a result, it was determined that prospective Turkish teachers have time management perceptions, although there is awareness of how to use time effectively, they cannot utilize time effectively.
Prospective Turkish teachers Time management Perception Content analysis.
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının zaman yönetimine yönelik algılarının hangi yönde olduğunu tespit etmektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde okuyan öğrencilerden açık uçlu sorularla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, elde edilen veriler yüzde ve frekans değerleriyle tablolaştırılmıştır. Sonuç olarak Türkçe öğretmeni adaylarının zaman yönetimi algılarına sahip oldukları ancak zamanı etkili kullanma konusunda farkındalıklarının bulunmasına rağmen zamanı etkili kullanamadıkları tespit edilmiştir.
Türkçe öğretmeni adayları Zaman yönetimi Algı İçerik analizi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 2 |