BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between Primary School Students' Knowledge about the Length Measurement Tools and their Usage

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2011

Öz

The aim of the present paper is to reveal whether there is a relation between the knowledge of the primary school students about how it works as a length measurement tool and how they use it. We developed an instrument to collect the data and we conducted this instrument to 46 fourth grade and 47 eight grade students. We used the statistical SPSS 11.01 package program to analyze the collected data, calculate the percentage and the frequency related to each question which is included in the instrument. Additionally, we use chi-square and cross-comparison in order to determine the relation between the knowledge of the primary school students about how work a length measurement tool and how they use and, the comparison of fourth grade student's responses with the eighth grade student's responses each other. The analysis of the data showed that, the majority of participants measured properly the length of the object which was placed left adjust with the ruler while they weren't able to mea

İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, - , 01.06.2011

Öz

Araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin bir uzunluk ölçme aracının çalışma biçimini bilme ve kullanma durumları arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen çalışma envanteri ilköğretim dördüncü ve sekizinci sınıftan toplam 93 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde her bir soru maddesi için yüzde ve frekans hesaplaması yapılmış, öğrencilerin ölçme aracının çalışma biçimini bilme durumları ile kullanma durumları arasındaki ilişkinin açıklanması için chi-square, yüzde ve frekans hesaplamaları aracılığıyla gruplar arası çapraz karşılaştırma yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde, dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin büyük bir çoğunluğunun "cetvelin sol ucuyla hizalanmış olarak verilen bir nesnenin" doğru ölçümünü yapabilirken, "cetvelin sol ucuyla hizalanmadan verilen bir nesnenin" doğru ölçümünü yapamadıkları görülmüştür. Düzeyler açısından bakıldığında ise ilköğretim dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cevapları aras

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Cahit Kayhan Bu kişi benim

Ziya Argün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kayhan, H. C., & Argün, Z. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2).
AMA Kayhan HC, Argün Z. İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki. GEFAD. Haziran 2011;31(2).
Chicago Kayhan, Hüseyin Cahit, ve Ziya Argün. “İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme Ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, sy. 2 (Haziran 2011).
EndNote Kayhan HC, Argün Z (01 Haziran 2011) İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 2
IEEE H. C. Kayhan ve Z. Argün, “İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki”, GEFAD, c. 31, sy. 2, 2011.
ISNAD Kayhan, Hüseyin Cahit - Argün, Ziya. “İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme Ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/2 (Haziran 2011).
JAMA Kayhan HC, Argün Z. İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki. GEFAD. 2011;31.
MLA Kayhan, Hüseyin Cahit ve Ziya Argün. “İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme Ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 2, 2011.
Vancouver Kayhan HC, Argün Z. İlköğretim Öğrencilerinin Uzunluk Ölçme Aracının Çalışma Biçimini Bilme ve Kullanma Durumları Arasındaki İlişki. GEFAD. 2011;31(2).