BibTex RIS Kaynak Göster

Effect on Student Success of Concept Mapping Support Teaching of Matter and Its Properties

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 1, - , 01.03.2011

Öz

The aim of this study is to measure the effect of concept mapping as an educational tool on the perception of the concept matter and its properties of the high school first year students. The study was carried out on two classes arbitrarily selected in Anatolian Technical High School in Ankara. One of the classes was chosen as the control and the other as the experimental group. Both groups were subjected to a scientific process skill, logical thinking, and pre knowledge test on matter conceptual test as the pre test. The same matter tests were employed as the post test in order to assess the success rate of both approaches. The data obtained from these tests were evaluated by the t-test and ANCOVA analysis. Data were evaluated at 0.05 significance levels. The results revealed that the use of concept mapping is much more effective.

Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 1, - , 01.03.2011

Öz

Bu çalışmada, lise-1. sınıf öğrencilerine “Madde ve Özellikleri” konusunun kavratılmasında, “Kavram Haritaları Destekli” öğretim yöntemini kullanmanın öğrenci başarısına etkisi araştırıldı. Araştırma, Anadolu Teknik Lise birinci sınıflar arasından, rasgele seçilen iki grupla yapıldı. Sınıflardan biri kontrol grubu diğeri deney grubu olarak seçildi. Öğretimden önce her iki gruba, Bilimsel İşlem Beceri Testi, Mantıksal Düşünme Yetenek Testi, Madde ve Özellikleri Ön Bilgi Testi uygulandı. Ayrıca, madde ve özellikleri konusunda öğretilmesi amaçlanan bilgileri kapsayan bir “Madde ve Özellikleri kavram testi” hazırlanarak, öğretimden önce “İlk Test”, öğretimden sonra, öğrenci başarısını ölçmek ve her iki gruptaki başarıyı karşılaştırmak amacıyla “Son Test” olarak uygulandı. Araştırmanın sonucunda elde

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Habibe Tezcan Bu kişi benim

Zehra Karakuzu Bu kişi benim

Güler Ekmekci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tezcan, H., Karakuzu, Z., & Ekmekci, G. (2011). Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1).
AMA Tezcan H, Karakuzu Z, Ekmekci G. Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. GEFAD. Mart 2011;31(1).
Chicago Tezcan, Habibe, Zehra Karakuzu, ve Güler Ekmekci. “Madde Ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, sy. 1 (Mart 2011).
EndNote Tezcan H, Karakuzu Z, Ekmekci G (01 Mart 2011) Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 1
IEEE H. Tezcan, Z. Karakuzu, ve G. Ekmekci, “Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”, GEFAD, c. 31, sy. 1, 2011.
ISNAD Tezcan, Habibe vd. “Madde Ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/1 (Mart 2011).
JAMA Tezcan H, Karakuzu Z, Ekmekci G. Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. GEFAD. 2011;31.
MLA Tezcan, Habibe vd. “Madde Ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 1, 2011.
Vancouver Tezcan H, Karakuzu Z, Ekmekci G. Madde ve Özellikleri Konusunun Kavratılmasında Kavram Haritaları Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi. GEFAD. 2011;31(1).