BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Motivation for Science Learning According to Some Demographic Characteristics

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 2, - , 01.06.2010

Öz

In the present study, it is aimed to determine the effects of the gender, grade level, and parents\' education status on the students\' science learning motivation and their motivation for its sub-dimensions such as making research, performance, communication, cooperative working, and participation. The study group consists of 531 6th, 7th and 8th grade students attending 11 middle schools in Aksaray city in 2008-2009 school year. In the study, as a data collection instrument, “Scale of Motivation for Learning Science” developed by Dede and Yaman (2008) was used. The analysis of the data was performed through MANOVA. At the end of the study, it was found that there is a significant difference favoring the female students between the average motivation scores for science learning, communication, cooperative working and participation. However, no significant gender-based difference was found for the motivation towards making research and performance. In additio

Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 2, - , 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada, cinsiyet, sınıf ve ebeveyn eğitim durumu değişkenlerinin öğrencilerin fen öğrenmeye ve alt boyutları olan araştırma yapmaya, performansa, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon düzeylerine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Aksaray İli merkezinde yer alan 11 ilköğretim okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 531 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla çalışmada, Dede ve Yaman (2008) tarafından geliştirilen “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, fen öğrenmeye, iletişime, işbirlikli çalışmaya ve katılıma yönelik motivasyon ortalamalarının kız öğrencilerin lehine anlamlı ölçüde

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Naim Uzun Bu kişi benim

Özgül Keleş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzun, N., & Keleş, Ö. (2010). Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2).
AMA Uzun N, Keleş Ö. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. Haziran 2010;30(2).
Chicago Uzun, Naim, ve Özgül Keleş. “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, sy. 2 (Haziran 2010).
EndNote Uzun N, Keleş Ö (01 Haziran 2010) Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 2
IEEE N. Uzun ve Ö. Keleş, “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 30, sy. 2, 2010.
ISNAD Uzun, Naim - Keleş, Özgül. “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/2 (Haziran 2010).
JAMA Uzun N, Keleş Ö. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2010;30.
MLA Uzun, Naim ve Özgül Keleş. “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 2, 2010.
Vancouver Uzun N, Keleş Ö. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonun Bazı Demografik Özelliklere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2010;30(2).